Ford Ranger Wildtrak X 2.0 TDCi – Nomen est omen
Iako se i kod izvedbe Wildtrak X osjeća cestovna istančanost svojstvena određenim Fordovim pick-upovima, ovaj je robusni model ipak više usmjeren off-road zadaćama te vuči prikolice. Kako i sam naziv govori - teži divljim putevima
Ljubitelji pick-upova možda će se sjećati 2009., odnosno vremena kada je uslijedio redizajn postojećeg Forda Rangera. Tada se prvi put spominje naziv Wildtrak, a odnosio se na top-model koji je bio pomalo ušminkan kako bi izgledao bliže modernim SUV-ima. No vratimo se u 2024., Ford danas nudi cijeli sijaset izvedbi kada je u pitanju njihov pick-up Ranger. Jedna od njih je zanimljiva izvedba – Wildtrak X. Što se krije iza tog dodatka?
Uspješan hibrid
Neki bi u šali mogli zapitati – što dobijete kada križate Wildtrak i Raptor? Wildtrak X! Međutim, ne bi bili daleko od istine. Jer Ranger u ovom posebnom paketu nudi dovoljno udobnosti na asfaltu, ali neće nimalo razočarati na zahtjevnim off-road kušnjama. I on je, naime, jedini Ranger koji kombinira dvolitreni biturbo TDCi-motor sa 205 KS i stalni AWD-sustav (4A) pogona na sve kotače u svim uvjetima.
Trag kotača je 30 mm širi i sprijeda i straga od Wildtraka, a tu je i 26 mm veći klirens. Ljubitelji Rangera također će uočiti novu off-road rešetku s integriranom svjetlosnom LED-trakom, među ostalim off-road orijentiranim detaljima na atraktivnoj karoseriji.
Wildtrak X je izvrsno posložen automobil kada uzmemo u obzir da treba ‘sakriti’ off-road robusnost i nosivost od gotovo jedne tone na klasičnim prometnicama. Čak su i zdepastije gume General Grabber AT3 za sve terene impresivno tihe na asfaltu. Nije skakač preko dina poput Raptora, ali je čak i bolji u, da tako kažemo, ‘pravim’ terenskim situacijama. I za razliku od Raptora, zadržava vučnu nosivost od 3,5 tona. Da se referiramo na podnaslov iz teksta, ‘uspješan hibrid’ nema veze s baterijama i pogonom, već riječ hibrid ovdje opisuje pravog off-road teškaša s više nego kultiviranim ponašanjem na asfaltiranim prometnicama. Neki bi čak rekli da je Wildtrak za jedan pick-up iznimno ugodno vozilo.
Slabiji je sasvim dovoljan
Kod nas se Ranger s opremom Wildtrak može kombinirati uz dva pogona, 2.0 TDCi i 3.0 TDCi s V6 motorom sa 240 KS, oba u kombinaciji s desetstupanjskim automatskim mjenjačem. Kod paketa Wildtrak X može se izabrati samo slabiji dizelaš sa 205 KS. No slabiji nikako ne znači nedovoljan, već u ovom slučaju optimalan pogon za ovaj pick-up. Bi-turbo motor nudi kompromis između performansi i potrošnje te dobro ‘stoji’ terenskim zadaćama, ako Ranger potjerate s asfalta, a to ćete sigurno često (u)činiti jer bi bio grijeh i patnja za Wildtrak da ga koristite, recimo, kao klasičan SUV. Njegovo ime to jednostavno ne dopušta, a i kada uvidite na što je sve ovaj Ranger spreman, ubrzo ćete nasmijani sve češće zavirivati u neistražene puteve off-roada.
Pomalo je nespretno što su neke od stavki off-road vožnje ‘ugurane’ u multimediju, ali nećemo biti sitničavi. Uz sve postavke pogona (4H, 4L, 4A, 2H), tu su i mnogi vozni modovi (Mud and Ruts, Sand, Normal, Tow Haul, Eco, Slippery). Ono što će zanimati prave off-roadere su kutovi prilaska i odlaska. Prilazni od 29 i odlazni od 21 stupnja, računajući s kukom, te kut nalijeganja od 25 stupnjeva. U tim ćete trenucima, kada se Ranger najviše naginje, osjetiti silnu čvrstoću karoserije Fordova pick-upa, koja će vam na kraju i osloboditi silnu količinu samopouzdanja, točno onoliku koliko i trebate imati kada ovaj model oslobodite lanaca cestovne vožnje.
Wildtrak X posuđuje Trail Control od Raptora (u osnovi tempomat za terensku vožnju) i dodaje Trail Turn Assist, koji je aktivan ispod 19 km/h i pomaže vozilu u uskim zavojima na manje stabilnim površinama kočenjem unutarnjeg stražnjeg kotača. Pametno. Sustav automatski aktivira kočnice stražnjeg unutarnjeg kotača, što skraćuje krug okretanja vozila. Ford tvrdi da smanjuje radijus okretanja do 25 posto. Inače, prema tehničkim specifikacijama, Wildtrak se može okrenuti unutar 12,7 metara.
Rangerovo podvozje potpuno je novo – 50 mm je širi trag kotača i 50 mm je duži međuosovinski razmak. Dakle, baš kad ste pomislili da Ranger u odnosu na stari model nije dovoljno impozantan, on je i prostraniji iznutra, nudi uglađeniju vožnju te zauzima gotovo svaku traku u kojoj se nađe. Ford nije samo napravio Ranger većim, već i lakšim za korištenje. Tih dodatnih 50 mm u međuosovinskom razmaku omogućuje poboljšane prilazne i izlazne kutove ako vam se sviđa ozbiljna vožnja izvan asfalta, a 50 mm dodanih ukupnoj širini znači da teretni prostor odsad može primiti europaletu pune veličine utovarenu bočno. Uz to, stražnja vrata prtljažnika sada služe i kao radni stol s više utičnica, osvjetljenjem upravljanim putem aplikacije i držačem za čaše.
Šlag na torti Fordov je briljantni sustav fleksibilnih nosača (FRS), klizna struktura koja se može fiksirati na pet točaka duž prostora za utovar, sa sklopivim policama koje se spremaju unutar vodilica kada nisu od koristi.
Stražnji klizni nosač može se pozicionirati u više točaka duž tovarnog prostora, a kada ga smjestite potpuno straga, dojmi se kao veliki stražnji spojler. No on tada služi sasvim drugoj svrsi. Kada trebate prevesti duži, tanji teret poput ljestava ili daske za surfanje, klizni nosač može pomoći pri osiguravanju tereta straga, dok sprijeda – što god prevozili – možete učvrstiti na sam krov vozila.
Kao kod SUV-a
Kada se jednom s pomoću ručki i zaštite pragova na koju možete stati (čelične platforme između prednjih i stražnjih kotača), uzverete u double cab kabinu, gdje će, da odmah to napomenemo, stati i petero odraslih, ali samo na kraćim putovanjima, odmah ćete shvatiti da je ovdje priča nešto drukčija nego kod robusnog eksterijera. Ugodni materijali, dobra ergonomija, razigrana multimedija… Sve ukazuje da vozite neki SUV-model iz višeg cjenovnog ranga. Iako kvalitetom izrade prati masivnost čvrste karoserije, u interijeru su poboljšanja suptilnija nego izvana. Mikroantilop presvlake nadopunjuju kožne presvlake, dok se vez Wildtrak X može vidjeti na sjedalima te još nekim mjestima.
Ostalo je kao i obično, Rangerov izvrstan infotainment sustav SYNC4 i kvalitetna završna obrada.
I straga će putnicima goditi ventilacijski otvori, ali je šteta što se u Fordu nisu sjetili da ispod montiraju USB-priključke.
Kao i svi Rangeri, Ford Ranger Wildtrak X iz 2023. ima ocjenu od pet Euro NCAP-ovih zvjezdica. Zahvaljujući devet zračnih jastuka i mnoštvu aktivnih sigurnosnih pomagala, uključujući autonomno kočenje u nuždi (AEB) s detekcijom pješaka i biciklista, pomoć pri održavanju trake, prilagodljivi tempomat sa sustavom stop&go, automatska prednja svjetla, automatske brisače, automatska duga svjetla, inteligentnu pomoć pri brzini i prepoznavanje prometnih znakova.
Praćenje tlaka u gumama također je vrlo zgodno u ovoj vrsti vozila kada vozite na terenu, dok se kamera od 360 stupnjeva i pomoć pri parkiranju brinu o snalaženju u urbanoj džungli. Ergonomija je uglavnom na nivou klasičnog automobila.
Osvrnimo se načas i na dvolitreni dizelaš koji je ovdje potpomognut dvama turbopunjačima. Ono što je ovdje u neku ruku i bitnije jest da snagu prenosi preko desetstupanjskog automatskog mjenjača, koji se poput mnogih stavki na Wildtraku pokazao optimalnim i za ‘civilnu’ uporabu, kao i zahtjevniju terensku vožnju. Što se potrošnje tiče, na testu nam je Ranger prosječno tražio 10 l/100 km, što ne odstupa puno od službenih specifikacija.
Posljednja generacija Ford Rangera bila je vrlo dobra u gotovo svim segmentima pa bi Fordu bilo lako samo ga malo dotjerati, pa još i okititi nazivljem Wildtrak X te zgodnim značajkama, i nazvati ga novim Rangerom. No nisu daleko od toga, a ovaj je Ranger veći, udobniji te još sposobniji – svakako na dobrom putu da ostane omiljenim pick-upom u Europi.
TEHNIČKI PODACI
Karoserija
DxŠxV 5389 x 1850 x 1848 mm, međuosovinski razmak 3220 mm, utovarni prostor 1549 x 1560 mm, masa 2257 kg
Motor
Turbodizelski, redni četverocilindarski, 1996 ccm, 157 kW (205 KS) pri 3750 o/min, 500 Nm pri 1750 mm
Prijenos
Desetstupanjski automatski mjenjač, pogon na sve kotače
Vozne osobine
0-100 km/h……10,5 s
Najviša brzina…..180 km/h
Potrošnja deklarirana….8,8 l/100 km
Potrošnja na testu….10,2 l/100 km
Emisija CO2…….230 g/km
Konkurenti
VW Amarok Life 2.0 TDI 4Motion od 54.448 eura, Toyota Hilux GR Sport 2.8 D-4D od 63.400 eura
Cijena
Početni model……………………od 65.758 eura
Testni model………………………….70.666 eura
Ocjena
PLUS: udoban i prostran interijer, poboljšane off-road mogućnosti, vučna snaga i nosivost bolja nego kod Raptora
MINUS: povremeni trzaji mjenjača