Ford Capri – Duhovi prošlosti

Ford je oživio legendu staru 56 godina i odjenuo je u novo SUV-ruho, uz tehničku pomoć proizvođača iz Wolfsburga. Je li to dobitna kombinacija, zapitali smo se vozeći se brdovitim cestama okolice Padove

Kada automobilski brendovi odluče revitalizirati neke starije modele, koji su u prošlosti ostavili kultni trag i ogromno nasljeđe, to može biti dvosjekli mač. Sjetimo se samo Fordove egzibicije s Mustang Mach-E-om, električnim SUV-om koji se usudio nositi ime Mustang. Poklonici legendarnog američkog modela bili su sve samo ne oduševljeni. Kako će se stvari razvijati u ovoj priči, gdje je naziv Capri naslijedio električni SUV sa sportskim ambicijama? A u konačnici, to čak nije ni pravi Ford?! Capri je Volkswagenovo dijete, ispod drukčijeg dizajna i Fordova logotipa krije se VW ID.4. Iako se Capri sastavlja na proizvodnoj liniji tvornice Koln.

Oslanjanje na bogatu baštinu

Međutim, Fordovi dizajneri ipak su se poigrali poviješću te podarili novom Capriju siluetu i detalje s legendarne kupe izvedbe Cortine. Linija krova, prednji i stražnji dio vozila, poglavito svjetla, snažno podsjećaju na stari Capri. Tehnički se Capri također podudara s Explorerom, koji isto tako nasljeđuje podosta Volkswagenovih gena. Pa tako nalazimo mnogo sličnosti u kabini, no kako je Capri 174 mm duži, u njegov ćete prtljažnik smjestiti 100 litara prtljage više nego u Explorer. Iako se Ford trudio unijeti dašak svoga šarma u interijer te neke detalje iz originalnog modela (dvije rupe na donjem kraku volana), ipak se prepoznaju neka rješenja iz modela ID.4 i ID.5 poput, primjerice, prekidača za izmjenu stupnjeva prijenosa.

Određeni ‘slajderi’ kojima se pojačava glasnoća audiosustava ili navigacije ponekad znaju zakazati. Volkswagenova boljka. A tu su i prekidači za spuštanje prozora, koji prema želji pritiskom na polje ‘Rear’ postaju prekidači za kontrolu stražnjih prozora. Problem je u tome što se spomenuti mod ‘Rear’ ne aktivira svaki put kada ga dodirnete prstom, pa cijela radnja zahtijeva malo strpljenja. No Fordova vlastita grafika i logika prožimaju glavni 14,6-inčni zaslon osjetljiv na dodir, što je dobro. Kabina nudi dobru prostranost i praktičnost zahvaljujući brojnim pretincima za odlaganje sitnica te ravnoj podnici. A u Capriju koji smo vozili okolicom Padove uživali smo i u grijanim prednjim sjedalima i upravljaču, dok je i vozačevo sjedalo imalo opciju masaže.

Dobri vozački geni

Fordovi modeli na glasu su kao automobili koji mnogo polažu na dinamiku vožnje. Kako po tom pitanju stoji Capri? Možemo reći, vrlo dobro. Iako smo većinu vremena morali paziti na stroge talijanske propise, kroz nekoliko zavoja pustili smo Capri s uzdi. Slobodno možemo ustvrditi kako se Capri po pitanju vozne dinamike, barem kada su u pitanju slični SUV-i crossoveri, nalazi visoko na ljestvici. Masa od 2190 kg gotovo da se ne primjećuje ni u zavojima ni pri kočenju, a iako vozi na velikim kotačima, Capri vrlo dobro apsorbira sve neravnine i oštećenja na kolniku. Kod pogona kupci mogu birati između triju razina snage te tri veličine baterije.

Početni model pogoni elektromotor snage 170 KS preko stražnje osovine uz bateriju od 52 kWh. Snažniji motor (286 KS) također prenosi snagu preko stražnje osovine, uz bateriju kapaciteta 77 kWh. Najsnažniji model (340 KS) koristi najveću (79 kWh) bateriju te ima pogon na sve kotače. Novi Ford Capri već se nalazi u našim salonima i može se naručiti za 39.870 eura za početni model.

ZAKLJUČAK: Novi Capri donosi dašak šarma prošlih vremena, ali kada se probudite iz sna, shvatite da sjedite u električnom SUV-u. Doduše, kada je u pitanju vozna dinamika, on će vam izmamiti osmijeh na lice, ali vrijeme će pokazati kako će kupci prihvatiti staro ime uz nove tehnologije.