

Dvanaest timova profesionalnih vozača na početku 2021. natjecat će se u ekstremnim uvjetima na pet nevjerojatnih lokacija, dok će četiri najbolje ekipe napredovati do nokaut-faze i boriti se za vrhunske nagrade.
Neki timovi su već poznati, a to su: Venturi Automobiles, Abt Sportsline, HWA Tem, Veloce Racing, QUV Technologies i Andrerri Autosport, a poznata je i lista vozača. Recimo, vozit će Sebastian Ogier, Kevin i Timmy Hansen, Sacha Prost, Bruno Senna, atraktivna vozačica Mikaela Ahlin…
Riječ je o natjecanju Extreme E koje kreće početkom 2021., a koje donosi jedinstveni doživljaj za sportska vozila visokih performansi stvorenih za najteže uvjete. Extreme E je prvenstvo u kojem će se električna SUV-vozila natjecati na nekim od najudaljenijih dijelova svijeta u direktnoj borbi s najekstremnijom prirodom.
Sezona starta s bajkovitog rozog jezera usred Senegala (23. – 24. siječnja), potom se seli na jedno od čuda svijeta, kameni grad i oazu Al-Ula u Saudijskoj Arabiji (5. -6. ožujka), pa u nevjerojatni kanjon Kali Gandaki u Nepalu (14.-15. svibnja), slijedi čuveni fjord Kangerlussuaq (veliki fjord) na Grenlandu (28.-29. kolovoza) i grad Santarém u tropskoj šumi Brazila, na ušću Amazone i rijeke Tapajos (30.-31. listopad).
Brzinski ispiti bit će dužine između 6-10 km, a vozači će se morati kretati kroz niz virtualnih vrata kroz koja će trebati proći. Svaki pojedini ispit sastojat će se od pet do šest „vrata“, s kombinacijom off-road staza, kao što je Amazon i otvorenog terena poput Arktika.
Format je zamišljen tako da se dvije grupe po šest timova međusobno natječu na kružnom natjecanju. Za četiri najbolje ekipe ovo će biti tek zagrijavanje za “nokaut” fazu, gdje se vozači, jedan na jedan, bore za mjesto u finalu.
Sastavni dio Extreme E natjecanja je RMS Sveta Helena, brod koji je nekada prevozio kraljevsku poštu, a koji sada prevozi natjecatelje do lokacija širom svijeta. U brod su uložena velika sredstva tijekom nadogradnje i danas predstavlja operativnu bazu po najsuvremenijim standardima. Posjeduje vrhunsku garažu, kao i centralno mjesto za rad, logistiku, komunikacije i smještaj.
Extreme E je sigurno jedna od najekstremnijih automobilskih, ali ništa od toga ne bi bilo moguće bez precizno dizajnirane tehnologije. Pored baterija koje su jedna od osnovnih komponenti električnog vozila, gume su te koje će vozačima pružiti sigurnost.
Tvrtka Continental, suosnivač natjecanja, posebno je za ovu priliku dizajnirala i napravila gume koje savršeno prianjaju kako putevima Himalaja, Arktika, pijesku ili tropskim krajevima.
Ekstremna vrućina ili vrlo niske temperature, blato, pijesak ili led – bez obzira na to koliko su ekstremni uvjeti, natjecateljima i njihovim vozilima potrebna je pouzdana guma koja osigurava savršeno prianjanje, trakciju i odlične performanse u svakoj fazi utrke.
Continental CrossContact LKS, osnova nove gume razvijene za Extreme E, je dobro izbalansirana cjelogodišnja guma s posebno dizajniranim gazištima za poboljšanje trakcije i stabilnosti na praktično bilo kojoj površini. Usavršeni CrossContact će pomoći natjecateljima da sigurno stignu do cilja. Svaki tim će dobiti dva seta ljetnih i zimskih guma, optimiziranih za svaki teren koji zahtijevaju SUV vozila na električni pogon.
Svi sudionici Extreme E natjecanja koriste isti set standardizirane opreme. Tu na scenu stupa proizvođač Spark Racing Technology koji će kreirati, sastaviti i isporučiti potpuno novo električno. Svaki natjecatelj je slobodan testiratiu i napravi prilagođeni pogonski sklop i karoseriju na ovoj platformi.
Dijelovi koji mogu biti uređeni po individualnoj želji momčadi su motor i inverter, kao i dijelovi vanjske karoserije, na primjer, poklopac motora, bočna obloga, svjetla, prednji i zadnji branik.
Baterije su kompatibilne s motorima Formule E i mogu proizvesti maksimalnu snagu od 470 kW (približno 630 KS), s tim što je nova baterija posebno prilagođena strogim uvjetima off-road utrka, napravljena da izdrži ekstremna okruženja, uvjete na putu i terene.
Još jedna kritična komponenta automobila Extreme E bit će baterija. Ista tvrtka koja je sastavljala baterije u prve četiri sezone ABB FIA Formula E Championshipa, Williams Advanced Engineering, odgovorna je za ovaj ključni segment.
Extreme E je natjecateljska platforma za ubrzavanje razvoja električnih vozila koja će pomoću pogona na obnovljivu energiju stvoriti budućnost s mnogo manje ugljikovog dioksida, ali i skrenuti pažnju na izazove klimatskih promjena s kojima se susreću različiti eko-sustavi.