Prodavat će se elektromotori snage 1360 KS za naknadnu ugradnju

Želite li izgraditi vlastiti električni hiper automobil? Ili klasičan pogon pretvoriti u električni? Već postoje čudesni elektromotori koji se mogu naručiti. Recimo 300 KS snažan i težak 10 kg. Ali, sada je stigao megavat i zove se QFM-360-X

Nema sumnje, vijest da ćete u trgovini moći kupiti kompaktni elektromotor snage 1360 KS, i da će neki od njih moći imati oblik V8 stroja, svakog će Hrvata natjerati da se pita hoće li to umanjiti veličinu našeg Mate Rimca.

Rimac objedinjuje puno više od same snage elektromotora

Megavatni elektromotori u prodaji neće naštetiti Rimcu. Možda će mu samo proširiti tržište jer ionako pored same snage još veći problem je baterija, a onda i kontrola, odnosno prijenosa snage. A tu bi naš Rimac trebao biti daleko ispred svih.

S četiri australska QFM 360 X dragster od 0-200 km/h stiže za 0,8 sekundi

Inače, o električnim motorima za naknadu ugradnju pisali smo puno prije svih, još u vrijeme dok smo gledali i vozili električni auto iz škole s Kastva pored Rijeke ili prerade g. Čubelića, hrvatskog uradi-sam genijalca.

Stara ideja s golemim paketom snage

Tad je pala sjajna ideja o zbrinjavanju starih i lijepih karoserija koje su izgubile svoj pogon. Sve oldtimere bi mogli, umjesto ICE-motorima, opremiti električnim motorima. Pod „haubom“ ionako za takvo što imaju dovoljno mjesta.

Kroz godine su takvu uslugu počele nuditi brojne radionice, pa čak svoje prerade izlagati po svjetskim sajmovima automobila. Zanimljiva je to ideja, ali koliko je tek zanimljiva, ako paket snage može donositi 1360 KS.

Ovo je nešto slično „on-line snazi“

Možete li samo zamisliti koliko je posla i novca potrebno da bi auto s turbo-benzinskim motorom mogao imati preko 1000 KS. Pratili smo ih na street-race sceni. To su u svojim garažama uspjeli napraviti Dario Konope iz Sl. Broda i Marin Buličić iz Trogira.

Zamislite samo kako će izgledati ako za neku od idućih sezona trkači naruče elektromotor, koji je pritom oblikovan kao V8 stroj i kojeg direktno mogu ugraditi u motorni prostor. Hm… Možda će sport postati manje zanimljiv…

Električni motor u obliku V8 ICE motora proizvode Amerikanci iz tvrtke Electric GT

S megavatnim paketom „snage iz kutije“, snaga u sportu više neće biti problem. Jer, nema problema s njenom dostupnosti, s visokim okretajima, s hlađenjem, s pucanjem perifernih komponenti. S hladnjacima i turbinama…

Elektromotore proizvode mnogi. Britanci iz tvrtke Swindon Powertrains rade kao dobavljač za male EM, dok su njihove kolege razvile elektromotor snažan 300 KS koji teži samo 10 kg. No, još nitko iz aftermarketa nije ponudio 1 megavat snage.

Tvrtka Hyperpower Technologies prva je ponudila 1 megavat snage

Da stvar bude bolja elektromotor QFM-360-X, što označava Quantum Force eMotor, koji će nuditi australska tvrtka moći će biti dio skalabilnog sustava. Odnosno, neki pogon opremljen s odgovarajućim brojem QFM 360 X motora mogao bi biti sposoban razviti snagu do 10 megavata.

Inače, australska kompanija već ima iskustvo i svijetu utrka jer usko surađuje s timom Top EV Racing, koji stoji iza trkaćeg dragstera. Takav je opremljen s četiri elektromotora i raspolaže sa snagom od 3,6 megavata.

Cilj Top EV Racing tima je sakupiti 8 rekorda u ubrzanjima i stabilan rad pogona

Trkaći dragstar opremljen s četiri elektromotora razvija 4955 KS i ostvaruje nevjerojatna ubrzanja. Recimo, kažu, za sprint do 200 km/h potrebno mu je samo 0,8 sekundi. Teško je u to i povjerovati…

Serijska proizvodnja Quantum Force eMotor-a trenutno je u tijeku, a tvrtka je u početku ograničavala njegovo korištenje samo na natjecanja. No, Michael Fragomeni, osnivač i izvršni direktor tvrtke, proširuje područje primjene na zrakoplove i hiperloop sustave poput onih koje promovira Teslin šef Elon Musk.