Detaljan izvještaj prodaje vozila u prvih pet mjeseci
Od početka godine prodano je 30.569 novih automobila, otprilike 4000 više nego godinu prije u istom razdoblju. Apsolutni bestseler je i dalje Škoda Octavia no veliki skok čini Volkswagen s čak četiri modela u top 10. Da se MG etablirao na domaćem tržištu pokazuje čvrsta pozicija u top 20, ispred Fiata kojem istovremeno za vrat puše – Porsche. Druga kineska marka koja stječe sve veće povjerenje domaćih kupaca je Forthing koji iza sebe ostavlja poznate europske marke kao što su Mini, Honda ili Alfa Romeo. Kod sportskih modela, u svibnju je prodan još jedan Aston Martin pa je (za) sada dvostruko uspješniji od našeg Rimca ili Lamborghinija koji imaju po jednu službenu registraciju u Hrvatskoj
Najava dobre turističke sezone, poticaji za električna vozila, obnavljanje voznog parka, ali reakcije domaćih zastupnika kroz brojne prodajne akcije u kategorijama cjenovno dostupnijih modela samo su dio razloga zbog čega je u prvih pet mjeseci 2024. prodano čak 30.569 novih automobila. Time je gotovo dostignuta polugodišnja prodaja iz godine prije (33.799 komada) pa nema sumnje kako će i brojka s kraja godine (56.697) biti premašena. Time je tržište na najboljem putu da i nakon 2022. (44.088 komada) zadrži snažan trend rasta prodaje novih vozila.
Koji su modeli najtraženiji?
Kao i prethodnih mjeseci na vrhu je Škoda i to prvenstveno zahvaljujući apsolutnom bestseleru u Hrvata, Škodi Octaviji, koja jedina dva mjeseca za redom lakoćom premašuje preko tisuću prodanih mjesečno. No ako gledamo marku s najboljom diverzifikacijom, onda je to svakako Volkswagen koji u Top 10 ima čak četiri modela – VW T-Cross (2.), VW Tiguan (7.), VW Taigo (9.) i VW T-Roc (10.). Pri tom manji dio uspjeha ide na račun flotne prodaje rent-a-carovima, a veći vrlo dobro pogođenoj Life opremi i atraktivnim akcijskim cijenama.
Dodajmo tome i dio obnovljenih modela koji sigurno pomažu već tradicionalnoj sklonosti domaćih kupaca prema marci iz Wolfsburga. Iza VW-koncerna nalazi se Renault koji je prepolovio svoj udio na tržištu u odnosu na prošlu godinu što i ne čudi jer uvelike ovisi o flotnoj prodaji najprodavanijih modela Clio i Captur. No zato s prodajom ne posustaje sestrinska Dacija koja se puno više oslanja na privatne kupce s najprodavanijim modelom Dusterom kojem uskoro stiže nasljednik.
Dobro diverzifikaciju nudi i Toyota no ipak se tu ističe model Yaris Cross s povoljnom cijenom ispod 20.000 eura. Što se tiče privatnih kupaca, tu i dalje apsolutni prvak ostaje Suzuki na visokom četvrtom mjestu ukupno najprodavanijih. Promjenu jedino donosi model S-Cross koji se polako pokazuje poželjnijim u odnosu na Vitaru. Top 10 zatvaraju marke Hyundai, Kia te Audi kao pobjednik u dvoboju premium marki, tik ispred BMW-a.
Treba li se više čuditi Kinezima?
Da domaći kupci dobro reagiraju na kineske proizvođače već je prošle godine pokazao MG s apsolutnim hitom, gradskim SUV-om ZS. Kontinuitet prodaje MG je zadržao i ove godine, a stvari bi mogle biti još i bolje po njih kada za koji mjesec u prodaju krene gradski model MG3 koji u hibridnoj hibridnoj varijanti kreće ispod 20.000 eura dok bi s klasičnim benzincem mogao biti oko vrlo primamljivih 15 tisuća eura. Čak 72 primjerka novog Forthinga T5 Evo u svibnju je isporučila Auto Hrvatska čime se na tržištu etablirala kao ozbiljan potencijal i nova kineska marka na koju treba računati.
Ne tako dobar, ali i dalje solidan rezultat imao je Geely s 30 prodanih komada SUV-a Atlas Pro iako je riječ o modelu na zalasku. U svakom slučaju su to brojke kojima se ne mogu pohvaliti Mini, Honda ili Alfa Romeo. Na račun subvencija, ali i dobre cijene, veliki je skok imala Tesla sa 140 prodanih (mjesec prije samo 14), a za očekivati je kako če to ponoviti ako država raspiše i subvencije kod kupnje električara i za pravne osobe.
Dobar prodajni mjesec imali su i Citroen na krilima kombinacije C3 i rent-a-car, Seat/Cupra te Land Rover dok kontinuirano dobe rezultate bilježi Porsche koji je do sada prodao čak 250 primjeraka. Usporedbe radi, jedan puno komercijalniji Jeep je tek na brojci od 101 primjerka. U sportskom segmentu u 2024. najviše se prodalo Ferrarija (3), Aston Martina (2) te po jedna Rimac Nevera i Lamborghini. S jednim prodanim primjerkom plug-in hibridnog SUV-a tržištu se predstavila i nova marka Lynk & Co koju zastupa KMAG (Kia, Volvo, Geely).
Najprodavanije marke u 2024. (I.-V. mjesec)
Marka Prodanih Udio
1. Škoda 4207 11,09 %
2. Volkswagen 3310 10,83
3. Renault 2502 8,18 %
4. Suzuki 2215 7,25 %
5. Toyota 1963 6,42 %
6. Opel 1943 6,36 %
7. Dacia 1792 5,86 %
8. Hyundai 1512 4,95 %
9. Kia 1367 4,47 %
10. Audi 1139 3,79 %
11. BMW 1066 3,49 %
12. Peugeot 1030 3,37 %
13. Citroen 994 3,25 %
14. Mazda 723 2,37 %
15. Ford 644 2,11 %
16. Mercedes 635 2,08 %
17. Seat 582 1,90 %
18. Nissan 451 1,48 %
19. Volvo 388 1,27 %
20. MG 337 1,22 %
22. Porsche 250 0,82 %
27. Forthing 96 0,31 %
35. Subaru 18 0,06 %
Ukupno 30.569 100 %