

Taman kada je prodaja vozila u početku 2020. počela rasti, i zastupnici počeli zadovoljno trljati ruke, stigao nam je notorni virus Korone. Shodno prvom ‘lock-downu’ kada su se redom zatvarali restorani i kafići, niti prodajni saloni nisu bili izuzeti od epidemioloških mjera. No iako smo još u borbi sa zlokobnim virusom, pokazatelji prodaje u prva dva mjeseca tekuće godine otkrivaju oporavak tržišta. U siječnju i veljači ove godine prodano je 6354 vozila, dok je u istom razdoblju prošle godine prije pojave pandemije prodano 7303 novih automobila.
Što se tiče proizvođača kod nas i dalje najbolje stoji Volkswagen koji je u prva dva mjeseca prodao 1187 vozila. Druga je Škoda s 823 komada, a treći, pomalo iznenađujuće, Fiat s ukupno 482 prodana automobila. Ako ćemo gledati modele ovo je poredak prva tri: Octavia 372, Panda 308, T-Cross 249. I tu leži odogovor kako se Fiat uspio ugurati među prva tri proizvođača. Panda je druga po redu kada su modeli u pitanju, a puno pomaže i model 500 na sedmom mjestu u poretku sa 172 prodana primjerka.
Volkswagen najviše profitira od kompaktne SUV braće T-Cross i T-Roc koji se nalaze na trećem i četvrtom mjestu, dok je Golf sa 195 prodanih vozila na šestom mjestu. Škodi Octaviji kao prvaku prodaje pomažu modeli Kamiq i Kodiaq sa 116, odnosno 87 primjeraka.
Što se tiče udjela pogona kod novih registriranih automobila u 2021., benzinci nadmoćno odnose pobjedu s 51,5 posto, na drugom su mjestu dizelaši s 31,3 posto, dok treću poziciju drže hibridna vozila s udjelom od 13,1 posto. Isključivo električna vozila i dalje imaju dosta mali udio (1,2 posto), dok su ipak nešto uspješniji ‘plinaši’, LPG za pogon koristi tri posto vozila.