BMW serije 7 (2023.) – Sviđa li vam se?
BMW je nedavno pokazao kako će izgledati njena sedma generacija. Domagoj Đukec, šef dizajna u BMW-u zasigurno će (opet) izazvati rasprave. Ali, ovo je zapravo najvažnija Serija 7 jer će se ona nuditi i u potpuno električnoj varijanti iza imena i7
U 45 godina, dakle od 1977., BMW nam isporučuje svoj najveći i najluksuzniji model – Seriju 7. Tri će izvedbe kupcima biti dostupne pri samom lansiranju modela, uz onu potpuno električnu. BMW 735i te 740i pokreće temeljito nadograđena verzija kultnog B58 trolitrenog TwinPower turbo rednog šestcilindričnog motora.
Sada nazvan B58TU2, uz novi Millerov ciklus ima redizajnirane usisne otvore i komore za izgaranje, elektronički kontrolirano VANOS promjenjivo vrijeme bregastog vratila i 48-voltnu blagu hibridnu tehnologiju. Sve to doprinosi tipičnom rezultatu BMW-a: više snage, niže emisije.
Trolitreni šestcilindrični motor daje 272, odnosno 380 KS ovisno o izvedbi. BMW 760i xDrive koristi 4,4 litreni twin turbo V8 motor s 544 KS. Ovi pogoni BMW ‘sedmici’ omogućuju sprinteve do 100 km/h za 6,7, 5,4 i 4,2 sekunde. Elektrificiranu verziju imena BMW i7 xDrive60 pokreću dva elektromotora ukupne snage od također 544 KS. Iz BMW-a obećavaju doseg od 480 km (baterija: 101 kWh). Snažniji benzinac i e-izvedba snagu prenose preko sva četiri kotača.
Novi BMW Serije 7 narastao je za 13 cm u duljinu na gotovo 540 cm, za pet cm u širinu na 195 cm i za pet u visinu na 155 cm. Njegov međuosovinski razmak sada iznosi 322 cm, što također pomaže u daljnjem poboljšanju udobnosti sjedenja straga. Prostor za glavu u unutrašnjosti novog BMW-a serije 7 također je zamjetno poboljšan.
BMW nove serije 7 već se nalazi na službenim stranicama BMW Hrvatska. Doduše, još se ne spominju cijene, niti kada će se model moći naručiti. Izgledno je da će s jeseni prvi kupci sjesti u novu BMW Seriju 7.