Audi A3 Limousine 30 TDI Advanced+
Audi A3 Sportback sa 150 KS nas je u svom četvrtom izdanju podjednako oduševio kao TDI i TFSI. Ovaj put je na test stigao s dodatkom Limousine, pogonjen početnim dizelašem snage 116 KS. No može li ponoviti dojam?
Dok gledate fotografije testnog Audija A3 Limo, vjerojatno će vam kroz glavu prolaziti isto pitanje kao i nama – zar još uvijek postoji interes kupaca za klasičnim sedanom? Toliko puta ponavljana priča o ‘SUV-izaciji’ tržišta valjda nigdje nije tako očita kao u segmentu kompaktnih limuzina. Nekoć poželjni sedani završili su na marginama tržišta, pa ih doista rijetki proizvođači još uvijek nude u svom modelskom programu.
Rijetki poput Audija koji su je obnovili ovog proljeća u sklopu četvrtog izdanja modela A3, i to usprkos očitoj ‘kanibalizaciji’ unutar kuće usmjerenoj prema nešto većem modelu A4. Da, sa svojih 4,5 metara dužine A3 Limo je na prvi pogled gotovo istovjetan A4, no razliku još uvijek čini velikih 27 cm. Zaključimo raspravu o dimenzijama sljedećim podacima – A3 Limo se dužinom smjestio točno između dviju generacija modela A4 (one iz 1994. i 2000.), s razlikom da u širinu mjeri znatno više.
Zašto Limo a ne Sportback?
Naravno, prvi razlog u korist Limousinea jest 15 cm duža karoserija u kojoj se nalazi prtljažnik volumena 425 litara (55 litara veći no u Sportbacku, 35 litara manji no u A4). O njegovoj praktičnosti možemo raspravljati, no činjenica jest da s njim ovaj automobil poprima sasvim novu percepciju. Nadalje, zahvaljujući gotovo pa kupeovskoj linija krova, A3 Limo djeluje ozbiljnije i elegantnije no Sportback, a pritom u predjelu glave na stražnjoj klupi ne gubi mnogo na prozračnosti. Budući da Limo u startu stoji svega 6000 kuna više (30 TDI, oprema Advanced+) no Sportback, mišljenja smo da u konkretnom slučaju ipak slovi kao pametnija kupnja.
O preciznoj upravljivosti, iznimnoj ugodi vožnje te sjajnoj komunikaciji vozača i podvozja u A3 smo pisali već nekoliko puta. Stoga ćemo se ovaj put fokusirati isključivo na motorizaciju, tj. konkretno na dvolitreni TDI koji nosi oznaku 30. Početni dizelaš sa 116 KS dolazi isključivo u kombinaciji sa šeststupanjskim ručnim mjenjačem i sjajno se uklapa u karakter ovog automobila. Najveći okretni moment nudi već od 1600 o/min, što znači da stupnjeve treba mijenjati – rano. Konkretno, između 2500 i 3000 o/min, no to vam neće pasti pretjerano teško, jer su hodovi kratki te vrlo precizni.
A3 Limo se u tom stilu vožnje magistralom kreće dinamično i žustro, a međuubrzanja su za tu snagu i obujam iznimno pristojna. Primjerice, od 60 do 100 km/h u šestom stupnju prijenosa ubrzava za 6,3 sekunde, dok mu od 80 do 120 km/h treba dvije sekunde više (8,3 s). Bez obzira koliko žustrine unosili u stil vožnje, TDI oduševljava uzornom kultiviranošću i niskom potrošnjom. Prosjek testa na kraju je iznosio 5,6 l/100 km, a uključivao je gradski režim (oko 50 posto), vožnju magistralom (30 posto) te naposljetku i autocestu (130-150 km/h). Ipak, u većini situacija koje su uključivale vožnju otvorenom cestom, 30 TDI se u prosjeku zadovoljavao sa 4,4 l/100 km, što je dobar rezultat.
Premium ima svoju cijenu
U međuvremenu su cijene početnih kompaktnih sedan izvedbi (Mercedes A-klasa sedan) premium klase dobrano prešle granicu od 200.000 kuna, a A3 Limo u tome, naravno, nije izuzetak. Početni dizelaš kreće od 234.746 kuna (oprema Select), dok se u slučaju testiranog srednjeg paketa Advanced+ cijena penje na 250.744 kune. U tom slučaju su 18-colni alu-naplatci i adaptivni tempomat serija, dok će dodaci poput crvene ‘tango’ (4942 kune), naplataka Audi Sport (12.282 kune), virtualnog kokpita Plus (1690 kuna), pomoći pri parkiranju (2466 kuna), prednjih sportskih sjedala (2545 kuna) te S-volana (815 kuna) cijenu vinuti do nebeskih 296.065 kuna. I da, koliko god vam se ova cijena činila visokom, ona još uvijek, primjerice, ne uključuje kameru za vožnju unazad ili pak kartu navigacije.
Tehnički podaci
Audi A3 Limousine 30TDI Advanced+
Karoserija
DxŠxV 4495 x 1816 x 1425 mm, međuosovinski razmak 2636 mm, prtljažnik 425 litara, masa 1425 kg
Motor
Dizelski s turbopunjačem 1968 ccm, 4 cilindra, 16 ventila, 85 kW (116 KS) pri 2750 o/min, 300 Nm od 1600 o/min
Prijenos
Ručni mjenjač sa šest stupnjeva, pogon na prednje kotače
Vozne osobine
0-100 km/h…… 10,1 s
Najviša brzina…..210 km/h
Potrošnja (WLTP)….4,1/3,3/3,6 l/100 km
Potrošnja na testu….5,6 l/100 km
Emisija CO2…….92 g/km
Konkurenti
Mercedes A 180d Sedan (116 KS) od 217.460 kuna, BMW serije 2 Gran Coupe (cijena nije dostupna)
Cijena
Osnovni model……od 234.746 kn
Testirani model (bez doplata)……250.744 kn
Testirani model……296.065 kn
Ocjena
+ motor, mjenjač, vozne osobine, kvaliteta izrade, multimedija, sigurnost, potrošnja, performanse, prtljažnik, kvaliteta vožnje
– cijena, poskakivanje na poprečnim neravninama uslijed 19-colnih kotača