“VW Passat je best-buy limuzina na tržištu”
Limuzina ili karavan, TDI ili TSI, DSG ili ručni mjenjač? Sve dvojbe otklonio nam je Ivica Dugandžić, voditelj odjela prodaje rabljenih vozila u tvrtki Auto Hrvatska Automobili, te otkrio na koje detalje valja pripaziti pri kupovini rabljenog Passata
AMS: Čini nam se da cijene rabljenih VW Passata nikada nisu bile korektnije. Možemo li ga proglasiti rabljenom best-buy limuzinom na HR-tržištu?
Dugandžić: VW Passat zasigurno ima vrhunski, možemo reći i kultni, status na hrvatskom tržištu. S obzirom na trend promjene navika kupaca koji se dijelom okreću prema crossoverima, i njegova cijena je postala nešto pristupačnija, a paketi opreme sve bogatiji. Sa sigurnošću možemo tvrditi da je riječ o best-buy limuzini na hrvatskom tržištu.
AMS: Hrvatski kupci su uvijek preferirali limuzinu ispred karavana. Vrijedi li to još uvijek ili se trendovi mijenjaju?
Dugandžić: Iako kod poslovnih korisnika ima nešto interesa za karavanske izvedbe, limuzina je i dalje – sveukupno gledano i poslovne i privatne korisnike – zanimljivija varijanta kojom kupci zadovoljavaju potrebe vozila za putovanja, ali i obiteljske.
AMS: Koja je omiljena motorizacija među hrvatskim kupcima rabljenog Passata? Ručni mjenjač ili DSG? Traže li kupci uopće benzinske TSI-izvedbe?
Dugandžić: Omiljena motorizacija su uvjerljivo dizelske varijante Passata, dok je interes za TSI-varijante poprilično nizak. Što se mjenjača tiče, tu je dosad interes bio podjednak, te je prvenstveno ovisio o namjeni za koju se vozilo kupuje. Poslovni korisnici preferiraju DSG-mjenjače, dok je privatnima prihvatljiv i ručni mjenjač. Trend se mijenja i većina korisnika se polako okreće DSG-mjenjačima.
AMS: Postoji li određena granica kilometraže iznad koje biste savjetovali povećan oprez pri kupnji rabljenog Passata?
Dugandžić: Kod kupovine vozila koja imaju više od 200.000 km potrebno je obratiti pozornost na činjenicu je li na vozilu odrađen ‘veliki servis’ (zamjena zupčastog remena i pratećih dijelova). Isti se na dizelskim varijantama prema intervalima održavanja obavlja na kilometražama od 200.000 do 210.000 km ili nakon osam do deset godina starosti.
AMS: Na koje elemente, odnosno dijelove treba pripaziti pri kupnji?
Dugandžić: Pri kupovini Passata, kao i svakog drugog vozila, najosnovniji parametar na koji treba obratiti pozornost je uredna servisna povijest održavanja vozila. Odatle sve kreće i to je svakako osnovni preduvjet i kriterij koji bi svatko trebao imati kod kupovine svakog rabljenog vozila.