Renault Megane – “Kupci ga cijene zbog pouzdanosti, niske potrošnje i troškova održavanja”
Ivo Roso, voditelj odjela prodaje rabljenih vozila u Auto Hrvatska Automobili, otkrio nam je kako Renault Megane kotira na domaćem tržištu rabljenih te koja se motorizacija i karoserijska izvedba najviše traže
AMS: S obzirom na ‘SUV-izaciju’ tržišta, kako uopće kotira Renault Megane na tržištu rabljenih?
Roso: Iako su SUV-vozila preuzela većinu tržišta, Renault Megane je, uz VW Golf, sinonim za kompaktnu klasu koja uvijek ima svoje kupce. Kompaktna klasa, u odnosu na SUV, ima prednost u manjoj težini i aerodinamici, što doprinosi nižoj potrošnji i boljoj agilnosti. Megane nije prevelik za grad, a ni premalen za duža putovanja, i to ga pozicionira u zlatnu sredinu po pitanju dimenzija. Naše ceste nisu u najboljem stanju, pa je velika prednost svima poznata francuska udobnost. Posljednja generacija koja je dostupna od 2016. je vrlo moderna i privlačna, a blago je redizajnirana 2020. godine. Velik broj tvrtki je za svoje flote odabrao upravo Megane četvrte generacije – zbog pouzdanosti, niske potrošnje i troškova održavanja, što je najbolji dokaz njegove kvalitete.
AMS: Za kojim karoserijskim krojem Meganea postoji najveći interes – hatchback ili karavan? Ili možda kupe-limuzina?
Roso: Najveći interes kupaca je za kompakt s peterim vratima. Dizajnerski je najuglađeniji, a upravo su tu izvedbu najviše i odabirale tvrtke za svoje flote. Karavani su zanimljivi većim obiteljima i taksistima, zbog prtljažnika velikog obujma. Kupe-limuzina Grand Coupe nije naišla na prevelik interes kod naših kupaca.
AMS: TCe ili dCi – koji motor se više traži u Meganeu? Kako kotira EDC-mjenjač – je li prednost pri kupnji ili nedostatak?
Roso: Najtraženiji motor u Meganeu je nesumnjivo 1.5 dCi, koji je na tržištu već 20 godina, i koji je Renault, iz serije u seriju, doveo do savršenstva. Iznimno pouzdan motor (Mercedes ga je koristio u A-, B-klasi i Citanu), te vrlo malen potrošač. Uz redovito održavanje prelazi više od 200.000 km bez većih zahvata. Renaultov EDC-mjenjač proizvodi tvrtka Getrag koja inače proizvodi i mjenjače za grupacije Mercedes-Benz (Daimler), BMW, Ferrari, Porsche, Volkswagen i Volvo, a to najviše govori o kvaliteti mjenjača. Kod rabljenih Meganea je ručni mjenjač češći izbor, no kupci novih Renaulta su uvidjeli kvalitetu EDC-mjenjača, te mu se sve više okreću. U budućnosti će ih na tržištu rabljenih biti osjetno više.
AMS: Megane postoji i u hibridnom E-tech izdanju. Igra li ta izvedba uopće neku ulogu na tržištu rabljenih, doživljavaju li je kupci?
Roso: Kupci rabljenih Meganea, nažalost nisu baš doživjeli E-tech hibridnu verziju. Po meni, najveći razlog tome je dizelski 1.5 dCi-motor koji je svima poznat i dokazano pouzdan, pa kupci idu na sigurno. Još uvijek su nesigurni u nove tehnologije. Za usporedbu, kupci Clija i Captura su osjetno više prihvatili hibridne motore, možda i zbog relacije kretanja koja je mnogo kraća.
AMS: Na koje detalje općenito valja pripaziti pri kupnji Meganea?
Roso: Pri kupnji vozila s našeg tržišta lakše je doći do podataka o servisnoj povijesti i kilometraži u odnosu na vozila iz unosa, kojih je sve više. Stanje vozila je najvažniji faktor pri kupnji, pa svakako prije kupnje preporučujem pregled vozila u ovlaštenom servisu. Megane nije imao nekih mana na koje treba ukazati, uz dobru povijest te redovito održavanje imat ćete vrlo udoban i pouzdan automobil.