Audi A3 Limousine uz rame većem A4

Druga generacija još je elegantnije skrojena od prethodne, a ujedno i praktičnija od peterovratnog Sportbacka na kojem je i temeljena

Dobro pamtimo najmanji sedan iz Ingolstadta, a nerijetko ga i viđamo na domaćim prometnicama. Za upravljačima su često osobe s kravatama, a vole ga i nogometaši u proboju. Jednostavno, elegancija njegove bočne linije osvaja mlado i staro, muško i žensko.

Još 4 cm duži postao je taman

Do te mjere uspješno, da su se Audijevi prodajni savjetnici našli u problemu – kome uopće prodati A4? Možda malo preuveličavamo stvari, ali da, A3 sedan je neočekivano tražen proizvod i neme veze što je to ‘najmanja’ limuzina s četiri prstena, jer sada se protegnuo na točno 4,5 m (+ 4 cm) pa ostavlja dojam punopravnog Audija.

Iako je sprijeda istovjetan peterovratnom modelu, a isto vrijedi i za vozačko okruženje s digitalnim instrumentima te sa središnjim digitalnim ekranom dijagonale 10,1 inča, svi znamo da četverovratni A3 (trovratnog neće ni biti u ponudi) nije prvak prostranosti što se tiče stražnje klupe.

Aerodinamičan poput strijele

Međuosovinski razmak ostao je nepromijenjen, ali novi model protegnuo se u širinu za 2 cm (širina 182 cm), dok je unatoč padajućoj liniji krova oslobođen dodatni centimetar za glave putnika straga. Istovremeno, s visinom karoserije od 143 cm zadražana je kupeovska privlačnost s vrlo snažnim bočim linijama koje mu daju posebnost, a neznatno je profitirao i po pitanju aerodinamike (koeficijent otpora zraka 0,25).

Ako ćemo mjerkati njegovu praktičnu stranu, spomenimo kako je prtljažnik izdašniji za 45 litara u odnosu na Sportback te je s obujmom od 425 litara sasvim pristojan za klasu.

S dolaskom na tržište kupcima će biti ponuđene dvije benzinske opcije TFSI i jedan TDI. Prvi nosi oznaku 35 TFSI no riječ je o 1,5-litrenom stroju snage 150 KS koji se može kombinirati sa šeststupanjskim ručnim ili sedmerostupanjskim automatskim mjenjačem S-tronic koji radi na principu ride-by-wire.

Ima nešto posebno u njemu…

Navedeni benzinski motor ima 48-voltni blagi hinridni sustav što štedi oko 0,4 l/100 km. Ipak, našim kupcima možda je i najzanimljiviji 2.0 TDI sa 150 KS koji dolazi sa sedamstupanjskim S-tronicom. Početak prodaje zakazan je za kolovoz, a cijenovnu orijentaciju pruža početni A3 Sportback s istaknutih 227.000 kn.

Budući da sedan ipak nudi malo više, možemo očekivati izvjesnu razliku u cijeni. A do tada i maštati kako će bobmastično izgledati sedan u varijanti S-line, a tek u S3, odnosno RS3?