Test Audi Q3 Sportback 35 TDI S Tronic
Audi Q3 Sportback savršeno pogađa trendove, a mi otkrivamo kakav je točno u izvedbi s početnim dizelom sa 150 KS i automatikom. Jer, to je potencijalno - najzanimljiviji model
Kupiti auto u pogrešnoj boji je grijeh. Dobro, ni obična siva nije loša i o ukusima se ne raspravlja, ali neke nove boje u kojima se može naručiti Q3 Sportback, čista su senzacija. Recimo ova turboplava (da, tako se zove) je toliko moćna da čak i oprema S line+ s njome djeluje kao da je RS-izvedba.
Što god mislili, boja je ključna
Ali nije, jer na test nam je stigao Q3 Sportback s prednjim pogonom, početnim dizelom snage 150 KS i automatikom. Može taj dvolitreni TDI biti vezan i uz ručni mjenjač, ali isključivo u kombinaciji s pogonom na sve kotače quattro, kada troši više, nije tako okretan, kada ide nešto slabije i kada je skuplji.
Dakle, najjeftiniji dizelski Q3 SB je onaj s automatikom. Odnosno, glavno je pitanje želite li uštedjeti 27 tisuća i voziti automatik ili birate ručni mjenjač i pogon quattro. To će odrediti smjer opremanja jer, ako želite i quattro i automatik, morate uzeti izvedbu sa 190 KS, a tad cijena započinje sa 387.477 kuna. Ovako, testni model kreće sa 317 tisuća…
Sportback traži svoje doplate
Turboplava stoji 2500 kuna, ali dojam podižu 19-colni kotači koji poput dijamantne ogrlice stoje 13.400 kuna. I zato, nakon što na početnu cijenu od 317.000 pridodate 27.000 kn za opremu S line+, možemo zaključiti da je za ovaj vizualni nastup potrebno najmanje 360.000 kuna. Tad vozite turboplavi Q3 SB 2,0 TDI S tronic S line+ za kojim će se svi okrenuti!
A što mora biti u kabini? Svakako trebate digitalne instrumente (oko 3000 kuna), paket interijera S-line (11.655 kuna) koji donosi sportska sjedala i silne dekoracije, a obavezno i Matrix LED-svjetla (oko 5000 kuna). Nije li dosta? Još samo navigaciju MMI plus (oko 12.000 kuna) sa 3D-kartama jer bez nje središnji ekran ne izgleda potpuno. I to je više-manje to.
Tada Q3 SB ima i svu raskoš najmodernije tehnologije, a cijena skače na 430.000 kuna. Testirani model u konačnici stoji 442.000 jer ima i tamne prozore, grijana sjedala, subwoofer, pa i detaljne 3D-prikaze gradova – to stoji 1500 kuna. Pa je li to napokon sve? Da!
Dobro, dobro… A kakav je auto?
Neće nitko ostati ravnodušnim ni na izvedbu interijera, pa uz prve euforične dojmove moramo reći da je prava šteta što i ručica mjenjača nije elegantna kao u A4 i drugim većim modelima. Vjerojatno zbog visine kokpita ovdje je zadržana ručica koja je u središnji tunel zabijena kao koplje.
Osim toga, Q3 nema dvostruki središnji ekran (onaj niži) kao luksuzne izvedbe, pa stoga ručica i nije trebala biti skraćena. Znači li to da je Q3 rađen jeftinije? Svakako ne da je izveden skuplje nego A4, ali sitne prezentacijske finese primijetit će samo oni s ‘premium povećalom’.
Na ključnim taktičkim i vizualnim pozicijama ne vide se manjkavosti, pa je tek jedan pogled na instrumente ili središnji ekran (i zato 3D-navigacija treba biti doplaćena) dovoljan da se zaljubite i zamislite da turboplavim Q3 SB svaki dan idete na posao.
Lakoća vožnje njegov je adut
Sjedala su sjajna, duboka i s podesovim dužinom sjedeće površine (to je dio doplaćenog paketa S-line interijer), a i upravljač je obrađen na visokoj razini. Međutim, voljeli bismo da je odnos upravljača i sjedala nešto povezaniji, pa sve dok sjedalo ne podignete visoko (iako ste možda visoki) nije lako pronaći onu angažiranu, napadačku poziciju za vožnju.
No kada se napokon smjestite, upoznat ćete vjerojatno najbolju osobinu Q3 SB S tronica – fantastična bezbrižnost vožnje i osjećaj okretnosti očaravaju. To zaista jest auto s kojim želite svaki dan biti u gužvi, i to ne samo jer je lijep već i zato što ćete se odmarati.
Povišena pozicija i pogled prema naprijed doslovce opuštaju, a tu je i savršeno olakšan otpor volana. Doduše, možda ni ne bismo spomenuli potragu za pozicijom sjedenja, ali ovo je Audi koji s time nikad nije imao problema, baš kao ni s ergonomijom koja je besprijekorna.
Da, možda će vas malo zastrašiti količina opcija i mogućnosti Infotainmenta, plus digitalni instrumenti, ali ćete se lako i brzo snaći. Već smo to isticali, u klasi kompaktnih SUV-a, Audi ima najprezentniji kokpit.
Osobito ako se poigrate personalizacijom, pa na konzolu navučete brušenu kožu te doplatite 700 kuna za paket ambijentalne rasvjete. To je zapravo igračka, ali možda ćete si popraviti dan kada ujutro, bez pravog razloga, prebacite na zeleno ili žuto ambijentalno osvjetljenje.
Ušteda ili raskoš za 20.000 kuna?
Zasigurno ćete se pritom zapitati treba li vam izvedba Sportback pored običnog Q3 jer tako štedite 20-ak tisuća kuna. To ipak ne možemo odgovoriti, osim ponoviti da Sportback ima isti međuosovinski razmak, da je niži 29 i duži 16 mm te ima isti prtljažnik obujma 530 litara. Dakle, jednako je upotrebljiv, a izgleda zanimljivije. Straga je za glavu manje prostora, ali Sportback je i dalje upotrebljiv, poglavito ako su straga sjedala koja klize naprijed-nazad 13 cm.
U konačnici, Q3 Sportback je poprilično velik (okruglih 4,5 metara), pa ne treba čuditi što ima toliko prostora. Realno, Q3 SB je duži i od VW Tiguana, pa kako ne bi bio komforan…
Gdje su nestali konji?
Brojke izgledaju obećavajuće te je realno taj dvolitreni TDI sa 150 KS uvijek dovoljno snažan i upotrebljiv, gdje god ga vozili… No u ovom slučaju poznata prezentacija TDI-konja je izostala, i to toliko da bismo vam preporučili da produžite do izvedbe sa 190 KS. Brojke na papiru nisu loše (205 km/h i 9,3 s) i dok najviša brzina u jednom trenu dođe na red, obećano ubrzanje nismo uspjeli ostvariti.
Nema onog zdravog ‘TDI-šusa’, nema elastičnog i žestokog nastavka ubrzanja kroz prve tri brzine, a kasnije se kultiviranost ipak pojavi, no nešto nedostaje. Primjerice, dizajn i karizma turboplavog Q3 SB-a natjerat će vas da očekujete više snage, a svakako i tiši rad pri gradskim brzinama.
S-tronic s dvjema spojkama načelno dobro radi i zapravo vas vraća u vožnju bez stresa. Onu bezbrižnu i opuštajuću, bez očekivanja, s početka priče gdje ovaj motor ima najviše smisla. Jer kada nešto očekujete u smislu boljih performansi, skače i potrošnja.
Nešto nervoznija vožnja prosjek automatski podiže na oko devet litara. Uspjeli smo se voziti i eko-prosjekom od samo šest litara, ali uz podosta pažnje, a generalni prosjek od 7,6 također bi mogao biti malo niži, baš kao i brojka od 7,5 litara pri 130 km/h. Testni model je pri 150 km/h (2300 o/min) trošio 8,6 l/100 km, što je prihvatljivo.
Uglavnom, razlog dinamičko-ekonomičnih anomalija na kraju testa adresirali smo na kotače. Lako je moguće da su 19-colne zimske gume u dimenziji 255/45 potrošnju podignule pet do deset posto te tako pokvarile ukupan dojam. Mi bismo svakako, i zbog performansi, odabrali Q3 SB s manjim 18-colnim kotačima. Zapravo, jedva čekamo da probamo taj.
Ekologija (ipak) ostavila traga
Audi Q3 Sportback na kraju testa, unatoč svemu, izlazi visoko podignuta čela s jasno, ali drukčije poredanim prioritetima. Služit će savršeno u gradu dok ne trebate performanse, a bit će izvrstan i na dugim putovanjima pri visokim brzinama. Između, u tranziciji između kontinuirane i dinamične vožnje, poželjeli bismo više fokusiranosti u upravljanju te harmoničniji suživot motora i mjenjača. Na najnovijem šminkeru u gradu očigledno je i ekološka stega ostavila traga.
TEHNIČKI PODACI
Audi Q3 Sportback 35 TDI
S tronic S line+
Karoserija
DxŠxV 4500 x 1843 x 1567, međuosovinski razmak 2680 mm, prtljažnik 530 l, masa 1617 kg (mjereno), nosivost 495 kg
Motor
Turbodizelski, obujam 1968 ccm, četiri cilindra, 16 ventila, 110/150 kW/KS pri 3500-4000 o/min, 340 Nm pri 1750-3000 o/min
Prijenos
Automatski mjenjač s dvostrukom spojkom, sedam stupnjeva, pogon na prednje kotače
Vozne osobine
0-100 km/h 9,3 s (10,2)*
Najviša brzina 205 km/h
Potrošnja (NEDC) 4,3/4,7/5,4 l/100 km
Potrošnja na testu 7,8 l/100 km
Potrošnja (eco) 6,0 l/100 km
Emisija CO2 128 g/km
* izmjereno
Konkurenti
BMW X2 sDrive18d aut. 150 KS od 296.799 kn, Mercedes GLA 200d 136 KS od 254.460 kn, Volvo XC40 D3 aut. 150 KS od 293.325 kn
Cijena
osnovni model 317.000 kuna
testirani model 442.613 kuna
OCJENA
+
dizajn, komfor, oprema, multimedija, praktičnost, ergonomija
–
potrošnja, buka pri nižim brzinama, osjećaj ubrzanja, cijena