5 pomoćnih pravila za taksi vozače + 1 komforno
Svakodnevno s taksi vozačima sudjelujemo u prometu i čudimo se nekim njihovim navikama. Naravno, ne tiče se to svih, ali je očigledno da je veći broj taksija na cestama u taksije doveo i veći broj loših vozača. Treba im pomoći...
Kad je rekao… Ma zapravo je izašao iz auta, bio je to Peugeot 308 SW, i počeo vikati: “Ma što trubite, pa zar ne vidite da je to taksi!” – poslalo je sve jasno. Pa on zapravo nije samo bezobrazan i ljut već zaista nema pojma o čemu se radi!
Svakodnevno svjedočimo kako se taksisti Cammeo polukružno okreću točno na najužem dijelu ceste, kako Uberovci, ili što već voze njihovi vozači, ljutito traže sitno za vratiti na najprometnijem dijelu prometnice, kako Boltovci puštaju putnike u kružnom toku… Pa oni možda nisu bezobzirno ignorantsko prgavi sudionici prometa, samo (što možemo) jadni nisu svjesni i pojma nemaju…
Instinktivna reakcija bila je, potaknuta frustracijom i ljutnjom, pribijanje na stup srama uz fotku. Ali to je potpuno krivo jer rezultata ne bi bilo!
Bilo bi lijepo napisati dobru kolumnu sa 1000 primjera i fotografija problematičnih vozača taksija, pa tako barem djelomično utjecati na sigurnost u prometu. Usput, da se ne lažemo, izbaciti tu agoniju iz sebe. Međutim, slijedeće dvije su stvar vrlo važne.
Prvo, postoji onaj manji broj taksista, svaka im čast, zbog kojih ne smijemo generalizirati. A onda, tu je i činjenica da ovi drugi, doslovno, jednostavno ne znaju bolje, a njihovi 20-posto-poslodavci ih nisu naučili bolje, pa trebaju edukaciju.
Evo kako vrlo često izgleda evolucija vozača koju smo pokušali shvatiti prije kreiranja samo 5 pravila za njihovu i našu sigurnost
Novi taksisti su u početku nabrijani vozači koji su dobili priliku da zarade nešto. Jer, voziti taksi je “čista lova” dok se auto prvi puta ne pokvari i sva računica (često) pada u vodu. Potom slijedi period, svi smo ga slušali, kako im nositelj licence uzima prevelik postotak, pa prijedlog vožnje bez taksimetra..
Tada ili prežive ili se bacaju u rat s dva mobitela zakačena na konzolu. Nije im lako, ali nije ni drugima, pa da im pomognemo evo pet savjeta kako bi ih što manje ljudi proklinjalo i kako bi umanjili mogućnost da nekog nose na duši. Ali, i kako bi zaradili više!
5 PRAVILA
Dragi taksistu:
1. Nemoj putnika puštati iz auta tik ispred zebre jer neće izaći za samo sekundu. Zbog toga će te netko, dok stojiš na sva četiri žmigavca, s pravom pretjecati i lako je moguće da će zgaziti pješaka koji se nije vidio od tvog auta. Nemoj putnika puštati iz auta niti na zebri, a niti nakon zebre – ne pitaj zašto.
2. Kada ti zazvoni aplikacija nemoj trenutno skočiti na kočnicu i krenuti u polukružno okretanje. Ili nemaš ili ne znaš tako dobro korititi ručnu kočnicu da se okreneš na mjestu, a sudbina želi da ti se to dogodi na najužem dijelu prometne ceste. Vjerojatno nećeš to tako brzo i tečno napraviti (svaka čast ako hoćeš), pa ćeš se okretati na tri puta. Zaustavit ćeš promet, svi će te proklinjati, a nisi ništa postigao. Jer, to činiš da uštediš gorivo, a dok to činiš si vrlo nervozan. Skačeš po gasu, nabijaš po spojci, trgaš mjenjač i lako moguće lupiš u stupić kojeg ti je gradonačelnik poput zamke postavio. Klizni lagano oko zgrade i sigurno ćeš potrošiti manje goriva.
3. Argument da si ti taksist i da smiješ stati bilo gdje ti nije točan. Ne znamo gdje si ga čuo ili usvojio. Niti policija ne bi smjela stati gdje poželi, a kamo li taksist koji niti ne zna u kojem je kvartu i zašto tim potezom ugrožava promet.
4. Istina je da dijelovi rotora mogu biti zgodno stajalište za izbacivanje putnika, ali da je tako onda bi se tamo mogli i parkirati. Dok stojiš na pola rotora smanjuješ preglednost drugima i utječeš na njihove putanje. Vozači po Hrvatskoj još nisu vični vožnji po rotorima i pričinjavaš im stres te ugrožavaš promet.
5. Ako pješak ne smije cestu prijeći bilo gdje zašto misliš da ti smiješ stajati bilo gdje? Nesretan si, ali i drugi su nesretni, pa kad stojiš tako da viriš s ceste kad te rođo pokupi s retrovizorom bit ćeš još nesretniji. Ili, još gore, dok izbjegava tebe može pokupiti nečije dijete.
Ovo se ne tiče samo taksista, ali zbog njihove kontinuiranosti u prezentaciji takvih grešaka pravila su adresirana na njih. Nek se ne vrijeđaju jer ovo će pročitati više onih koji nisu taksi-vozači, pa nek i oni porade na vozačkoj kulturi. Tako je lijepo vidjeti ili doživjeti kad je netko pristojan bez razloga – pokušajte.