Žarulje H4 i koja je najbolja?

Zima - vrijeme loše i smanjene vidljivosti, vrijeme za više svjetla. Može li tek obična promjena žarulje u faru donijeti toliko željeno poboljšanje? Usporedni test 21 žarulje u pažljivo odabranim laboratorijskim uvjetima otkriva sav njihov potencijal, ali i mane. Iznenađenja nije nedostajalo...

Halogeni farovi još uvijek su in. Nemojte da vas zavaraju hvalospjevi o vrhunski učinkovitim glavnim LED-svjetlima, velika većina automobila na našim prometnicama svjetlost u tami dobiva iz žarulja H4 ili H7. Nažalost, često i neuspješno. No, to se lako može promijeniti, barem ako na tren povjerujete brojnim porukama proizvođača žarulja čiji proizvodi s lakoćom pretvaraju noć u dan. Je li svjetlosni tuning uistinu tako jednostavan? Da bismo to saznali, podvrgnuli smo po deset žarulja H4 i H7 na test u posebnom Dekrinom laboratoriju. Kako bismo dodatno učinili usporedbu zanimljivijom, tu se našla i takozvana žarulja Retrofit-LED-H4, i to radi provjere je li uistinu toliko svjetlija od klasičnih halogenskih primjeraka.

H7 je 50 posto svjetlija nego H4

U modernim automobilima u pravilu postoje tri različita svjetlosna sustava – H4 i H7 halogena svjetla, s plinskim izbijanjem (ksenon) te sve prisutniji LED-farovi. Žarulje H4 s dvjema nitima tako nalazimo u farovima manjih ili starijih automobila dijelom zbog dizajna, a dijelom nižih troškova. S druge strane, žarulje H7 zahtijevaju po dva reflektora po faru budući da u usporedbi sa žaruljom H4, imaju samo jednu žarnu nit. Općenito vrijedi da se farovi H4 s oborenim svjetlosnim tokom od 1000 lumena pozicioniraju znatno niže od sestrinske žarulje H7 koja u faru pak nudi 1500 lumena. No, kvalitetu fara definira fina usklađenost kvaliteta žarulje i reflektora. Tako je lako moguće da dobro izveden i prije svega velik far H4 ponudi osjetno više svjetline nego dimenzijama manji H7. Upravo se to dogodilo kada smo posljednji puta usporedili farove VW Up-a i Ford Focusa. Jer, u osnovi, što je veći far, tim reflektira više svjetla na kolnik. Na ovom smo testu usporedili relativno velik far H4 s Minija koji proizvodi tvrtka Valeo te far H7 koji u VW Golf VII doprema Hella.

Uz to, kako bismo dobili dobar presjek tržišta, pored takozvanih Longlife i standardnih žarulja visokih performansi renomiranih proizvođača kao što su Bosch, GE, Osram ili Philips, na testu su se našle jeftine i trendovske žarulje, ali i ilegalni 100-vatni primjerci koji se mogu nabaviti putem Interneta s dalekoistočnih tržišta.