Dacia Duster – “Cjenovno najpristupačniji SUV na tržištu”

Ivo Roso, voditelj odjela prodaje rabljenih vozila u Auto Hrvatska Automobili, otkrio nam je koja je motorizacija u Dusteru najtraženija, je li pogon 4x4 dodana vrijednost te na koje nedostatke valja pripaziti pri kupnji

AMS: Koliko je uopće Duster omiljen kod kupaca rabljenih? Postoji li potražnja?

Roso: Dacia Duster je godinama među najprodavanijim novim automobilima u Hrvatskoj i Europi. Velika je i potražnja za rabljenim Dusterima, ali veliku potražnju ne prati i velika ponuda jer ga vlasnici ne žele prodavati. Odnos uloženog i dobivenog je nenadmašiv, i postojeći vlasnici su toga svjesni, pa ga se često odluče posjedovati poprilično dugo. Duster ima robustan dizajn, iznimno je pouzdan, povoljno ga je održavati, a cjenovno je najpristupačniji SUV na tržištu, što se pokazalo kao pun pogodak za kupce.

AMS: Koji motor preferiraju kupci rabljenih Dustera? Je li to dizelaš, benzinac ili možda LPG?

Roso: Najviše se preferira provjereni Renaultov 1.5 dCi dizelski motor. Godinama se koristi u Cliju, Capturu, Meganeu, Kangoou, a čak se ugrađivao i u Mercedes A- i B-klase, što je najbolji dokaz njegove kvalitete. Vrlo je efikasan, te je potrošnja poprilično niska, često između pet i šest litara, bez obzira na veličinu Dustera. Zadnja generacija Dustera ima u ponudi i motor s tvorničkom kombinacijom benzin/LPG, koji je početnom cijenom bio dosta pristupačniji, te je naišao na odlično prihvaćanje kupaca. Mnogo vozača taksija se odlučilo na tu varijantu, te su ti motori bez većih problema u tri godine znali prijeći i do 200.000 km.

AMS: Igra li pogon 4×4 uopće ulogu pri kupnji rabljenog Dustera?

Roso: Duster s pogonom 4×4 je za one kupce koji se ne boje makadamskih i nepristupačnih terena, te one koji žive u gorskim područjima bogatima snijegom. Zbog svoje udaljenosti od tla od 21 cm, Duster je i s prednjim pogonom vrlo sposobno terensko vozilo. Gorska služba spašavanja godinama koristi Dustere 4×4, a svi znamo kakvim terenima se oni kreću. Rekao bih da kupci Dustera 4×4 kupuju pravo terensko vozilo, a ne šminkerski SUV koji se boji sići s asfalta.

AMS: Kupci novih Dustera su u većini slučajeva birali najopremljenije izvedbe, tj. treći stupanj opreme. Je li tako i kod rabljenih?

Roso: Duster kroz generacije raste ponudom dodatne opreme, što se preslikava na ponudu rabljenih vozila. Prva generacija je bila oskudnije opremljena, orijentirana na jednostavnost i izdržljivost, tvrdu plastiku interijera te udobna sjedala. Već u drugoj generaciji, Dusteri imaju mnogo više opreme, poput kamere za vožnju unazad, multimedije s navigacijskim kartama, automatskom klimom… Tehnologija napreduje strahovitom brzinom, pa i kupci žele sve više gadgeta u svim segmentima vozila, a ni Duster nije iznimka.

AMS: Koji su tipični nedostaci Dustera na koje trebaju pripaziti kupci rabljenih?

Roso: Dusteri su vrlo pouzdani te su se pokazali bez većih problema i s više od 200.000 prijeđenih kilometara. Prve generacije su znale imati problema s hrđom ako bi ih vlasnici zapustili što je sanirano u novijim generacijama – pri kupnji novog Dustera jamstvo na prohrđavanje je čak 12 godina. Ako kupujete model s pogonom 4×4, dobro pregledajte pogonske sklopove, tražite tragove udaraca po podvozju, po čemu možete zaključiti kako je automobil vožen. Što se tiče mehanike, provjerena Renaultova tehnologija daje veliku sigurnost, a i u slučaju nekog kvara, popravci su poprilično prihvatljivi.