

Ne, nećemo više o (pre)velikim bubrezima, ta tema je – barem što se nas tiče – završila. Razgovarajmo o B58B30TÜ1. To je motor iza maske novog BMW-a M440i Coupé, prvog novog modela serije 4 koji smo provozali pa donosimo prve dojmove. Trolitreni redni šesterocilindraš dobio je pojačanje – blaga hibridna mreža s pokretačkim generatorom i 48-voltnim sustavom donosi novu napetost te veću učinkovitost rekuperacijom.
Zahvaljujući električnom ‘boostu’ na 374 može se dodati još 11 KS. Turbopunjač koji radi pod pritiskom od 350 bara ovom kupeu daje golemu količinu snage. Jednom kada se poklopi papučica gasa u trenu se, posve nehotice, vozite najvišom dopuštenom brzinom na seoskim cestama. Civiliziraniji, a i znatno povoljniji je model 420i (od 371.679 kuna), koji pod prednjim poklopcem ima četiri cilindra. Prvo što, naravno, primjećujemo i čini razliku između prethodnika F32 jesu veliki obrazi na masci. No rekli smo da o tome nećemo govoriti pa idemo dalje. Nova je ‘četvorka’ dobila ravniju i rastegnutiju siluetu, a širi su i lukovi blatobrana iznad stražnjih kotača. Sveukupno trag kotača je širi 23 mm.
Isprva ojačanja karoserije nisu osjetljiva, M440i čak se ponekad doima meko i opušteno. No pojačanja u strukturi nude tehničku podršku za sportski ovjes, koji kod ‘četvorke’ djeluje manje robusno nego kod modela M340i. Međutim, M440i nije samo udoban kruzer, već šasija zapravo donosi pravi osjećaj Gran Turisma kakav i želimo kod ovakvog automobila. A prva šansa da svladamo duži i brži zavoj zorno nam pokazuje kako je ovdje sve izbalansirano do savršenstva. Tome zasigurno pomaže i adaptivno M-podvozje koje u dodatnoj opremi stoji 9658 kuna.
Nadalje, sjajno upravljanje potpomognuto je izvrsnim, izravnim upravljačem, koji će vas kroz zavoje voditi milimetarski precizno s pregršt povratnih informacija. Nema situacije u kojoj vozač i njegove ruke neće potpuno biti u kontroli nad ponašanjem automobila, a standardni pogon na sve kotače kod M440i je tako osmišljen da imate osjećaj kao da se preko stražnje osovine uvijek prenosi nešto više snage.
Krovna linija ovog kupea je 57 mm niža nego kod prethodnika, sjedalo se nalazi bliže tlu, a tu su i posebna i standardna M-sportska sjedala. Sve to nadasve doprinosi osjećaju sportskog karaktera, koji se jednako osjeća izvana kao i u interijeru vozila.
Stražnje sjedalo? BMW ‘četvorka’ službeno glasi kao četverosjed, ali straga se na dužim relacijama, ako niste učenik u osnovnoj školi, neće biti ugodno voziti.
No nema veze, BMW ionako pored limuzinske izvedbe, u ponudi ima i karavansku. Naravno, tada govorimo o BMW-ovoj Trojci.
Sa snažnim pogonom i izvrsnom voznom dinamikom, M440i xDrive se uvlači u srca vozača sportskog duha. Šlag na torti je što ostaje relativno ekonomičan zahvaljujući blagoj hibridnoj tehnologiji.
Sportska sjedala dolaze standardno uz visoku cijenu, dok su posebna M-sjedala doplata (8032 kn). Kokpit je isti kao i kod klasične izvedbe, a straga se M-izvedba raspoznaje prema sivim oblogama ispušnih cijevi. Prvi test BMW 4 možete pročitati u novom broju tiskanog izdanja Auto motor i sporta koji je upravo u prodaji.
CIJENA: 582.598 kn