



Nakon velikog uspjeha prvijenca prodanog u više od dva milijuna primjeraka, ove jeseni u Volkswagenove salone stiže potpuno novi T-Roc temeljen na, poput Tiguana i Tayrona, platformi MQB Evo.
Iako ne predstavlja revoluciju, novooblikovani vanjski dizajn očit je korak naprijed u odnosu na dosadašnji model te je jasno usklađen s VW-ovim aktualnim dizajnerskim jezikom. Uz agresivniji prednji dio te zategnutije linije, jasno (i namjerno) podsjeća na spomenutu veću SUV-braću, a primjetno su povećane i vanjske dimenzije – novi je T-Roc čak 122 mm duži (4373 mm), a devet širi (1828 mm) i viši (1562 mm) te ima korisnih 28 mm (2631 mm) veći međuosovinski razmak.


Posebno upečatljivo izgleda na fotografijama prikazana izvedba R-Line s novim prednjim svjetlima IQ.Light Matrix, stražnjim 3D-svjetlima i širinom automobila razvučenim svjetlosnim trakama sprijeda i straga uz osvijetljene logotipe.


Moderan i osjetno kvalitetnije izveden interijer
Značajan je napredak primjetan i u potpuno novom interijeru, gdje je poprilično jednostavan i suzdržan dizajn podignut oku i na dodir ugodnim materijalima, poput nove tkanine (umjesto uobičajene plastike) korištene za oblaganje vrha prednje konzole. Osim što izgleda zanimljivo, vjerojatno će u vožnji pridonijeti manjem odsjaju konzole u vjetrobranskom staklu.


Materijali na donjem dijelu prednje i središnjoj konzoli te na oblogama vrata također su ugodniji no prije, a cjelokupnom dojmu pridonosi i ambijentalno osvjetljenje koje se ‘probija’ kroz umjetnu kožu u vratima. Osim bežičnog punjača, para USB-C-priključaka i držača čaša, između prednjih sjedala se nalazi i iz Tiguana i Tayrona preuzet kontroler za glasnoću audiosustava i modove vožnje te tipka za pokretanje motora i ona za parkirnu kočnicu. Birač mjenjača premješten je na stup upravljača čije su tipke, srećom, prave fizičke, a ne dodirne. Ispred vozača je desetinčni digitalni zaslon, a novi infotainment, koji smo nedavno isprobali u Tayronu, može se dobiti u 10,4- (serijski) ili 12,9-inčnoj varijanti.
Zahvaljujući povećanim dimenzijama i međuosovinskom razmaku, Volkswagen obećava više prostora na stražnjim sjedalima, a 20 litara narastao je i prtljažnik koji odsad može primiti 465 litara.


Starta s blagim hibridima, DSG-om i prednjim pogonom
Kada stigne na tržište, novi T-Roc prvotno će se nuditi u dvije napredne blago hibridne verzije. Obje koriste 1,5-litreni eTSI četverocilindarski turbobenzinski motor s varijabilnom geometrijom turbopunjača, Millerovim ciklusom izgaranjem, aktivnim gašenjem cilindara te sa 116 (220 Nm) ili 150 KS (250 Nm). Ključnu ulogu igra 48-voltni električni sustav (starter-alternator i litij-ionska baterija) koji nakratko omogućuje dodatnih 14 kW i 56 Nm za bolja ubrzanja, rekuperaciju energije te potpuno isključivanje motora u vožnji za uštedu goriva kotrljanjem.


Serijski sedmostupanjski mjenjač s dvostrukom spojkom snagu prenosi na prednje kotače, a tko želi pogon 4Motion, morat će se strpjeti do dolaska verzije pokretane 2.0 TSI-turbobenzincem. Velika je novost i nova potpuno hibridna izvedba.


Tehnologije iz više klase
Među brojnom opremom preuzetom iz VW-ovih većih SUV-a, a opcijski prvi put dostupnom u novom T-Rocu, izdvajamo novi head-up zaslon, koji niz informacija projicira na vjetrobransko staklo (odnosno, doimaju se 2,1 metar ispred vozačeva pogleda), kao i napredniji sustav Travel Assist, koji omogućuje automatske promjene voznog traka iznad 68 km/h. Tu je i nova značajka Park Assist Plus koja snima posljednjih 50 metara vožnje pri parkiranju i potom vozaču nudi opciju autonomnog preuzimanja vožnje po toj ‘ruti’, kao i Park Assist Pro koja putem aplikacije i pametnog telefona vozaču omogućuje parkiranje vozila dok je on/ona izvan njega.


Novi Volkswagen T-Roc imat će premijeru na međunarodnom salonu u Münchenu u rujnu, a na europsko tržište stiže u studenom ove godine. Cijene još nisu poznate, no znamo da će se nuditi s četiri razine opreme (T-Roc, Life, Style i R-Line), odnosno moći će se naručiti, između ostalog, s paketom Black Style (s crnim detaljima izvana i crnim kotačima) ili dvobojnom karoserijom. Više o novom T-Rocu i dojmovima prvih vožnji moći ćete pročitati u narednim tjednima u izvještaju sa svjetske prezentacije.


Izdvojeno
Prvi VW-ov HEV premijerno u T-Rocu
Novi kompaktni SUV bit će prvi model koji će koristiti Volkswagenov novorazvijeni potpuno hibridni pogonski sklop. Sustav koji će se pridružiti tvrtkinim blago hibridnim i plug-in hibridnim opcijama omogućavat će vožnju na benzin, struju i oboje, a iako detalji nisu poznati, očekuju se vrlo konkurentne vrijednosti za potrošnju, doseg električne vožnje i uglađenost. Osim tehničkih podataka, nije poznato ni kada će novi T-Roc HEV biti lansiran, ali nagađamo da će u prodaju stići tijekom 2026. godine. Više o novom sustavu objavit ćemo čim informacije postanu poznate.

