

Krenimo od samog početka. Volkswagen T-Roc je na tržištu od 2017., a domaći uvoznik marke mu se od samog početka jako veselio. Naime, s njime je VW napokon dobio pravog ‘all-star igrača’ za borbu u sve brojnijem i kvalitetnijem segmentu kompaktnih SUV-a.
S više od milijun prodanih primjeraka dosad, T-Roc je u potpunosti opravdao svoj tržišni potencijal, no takav uspjeh nije mogao proći bez kolateralnih žrtava unutar same kuće. Naime, prilikom uvođenja na tržište, početni benzinac (1,0 TSI sa 115 KS) kakav sada imamo na testu, koštao je svega 10 tisuća kuna više od identično motoriziranog Golfa (cijena iz 2017. je 132.000 kuna). Naravno, to je imalo posljedice ne samo na daljnju prodaju Golfa, već i cjenovno pozicioniranje kasnije pristiglog, za broj manjeg T-Crossa koji je pak u usporedbi s T-Rocom – bio preskup. Rasplet? Detaljno cjenovno repozicioniranje na relaciji Polo-Golf-T-Cross-T-Roc…
Opsežniji facelift
No dobro, sve to je odavno iza nas, a pred nama je prvo izdanje osvježenog T-Roca. Riječ je o faceliftu koji je malo opsežniji no inače, jer obuhvaća i izvedbe T-Roc R (koja dosad nije bila u cjeniku u Hrvatskoj) i T-Roc Cabrio koje su na tržište pristigle 2019., odnosno 2020. godine.
Vanjski izgled ostaje relativno netaknut, izuzev nekoliko ukrasnih detalja, pa prethodni model nije ostario preko noći. Nova osvijetljena poprečna lajsna u rešetki dolazi s opcijom IQ Light, a tu su i nove svjetlosne LED-jedinice (serija) te revidirana stražnja svjetla koja su tamnija te imaju novu grafiku (za opcionalno IQ-svjetlo).
I dok je eksterijer redizajniran u nijansama, u unutrašnjosti gotovo ništa nije ostalo po starome. Razlog tome je promjena kokpita u koju su integrirani ‘slajderi’ poznati iz drugih VW-ovih modela. Dok je prethodni T-Roc još uvijek koristio klasične tipke, kontrole i prekidače, u redizajniranu verziju se sada uselio novi ‘Golf-osam-stil’. Barem u segmentima, jer itekako pozdravljamo što je VW, primjerice, ostavio mehanički prekidač za uključivanje/isključivanje svjetla. Pozdravljamo i činjenicu da je armaturna ploča zamijenjena novim pjenastim oblogama i kontrastnim dekorom. Materijali mekani na opip znatno podižu percepciju kvalitete T-Roca, a nedostatak iste mu se u prošlosti najviše spočitavao. U Volkswagenu su to odlučili ispraviti i zahvaljujemo im na tome.
Udoban, predvidiv, ležeran
Digital Cockpit, koji zamjenjuje analogne instrumente, odsad dolazi u seriji, a osim osnovnog digitalnog kokpita s ekranom od osam inča, dostupan je i ‘Digital Cockpit Pro’ s dijagonalom od 10,25 inča (u testnoj verziji Life je nadoplata, zajedno sa 17-colnim naplatcima ukupno oko 10.500 kuna).
Sustav Ready to Discover s osmoinčnim zaslonom na popisu je serijske opreme već u početnom paketu Life, dok je navigacija podložna nadoplati. Apple Car Play i Android Auto vam pak omogućuju bežično uparivanje pametnih telefona.
Višenamjenske tipke također su standardne na novodizajniranom upravljaču koji odlično leži u rukama. Kontakt s automobilom je prisan i uglađen, ništa ne djeluje naporno ni iritirajuće. Baš kao i cijeli automobil koji i dalje odiše ležernošću i lakonogim kretanjem. T-Roc je i dalje savršen suputnik za svakodnevicu koju nadasve podržava prostranošću, kako interijera tako i prtljažnika te komforom. Teško da preglednost može biti bolja od ovoga, no to nikako nije razlog da se odrekne usluga kamere za vožnju unazad. U tom bi cjenovnom razredu ipak trebala biti dostupna u seriji.
Sjedala, kako u prvom tako i drugom redu, su pak izvrstan kompromis između udobnosti i čvrstoće, bočno držanje im je uzorito, a u kombinaciji s izvrsno odmjerenim podešenjem ovjesa pružaju komfor na razini automobila koji čak rangiraju klasu iznad T-Roca.
Početni benzinac kao idealan izbor
Snaga od 110 KS sasvim je dostatna, a da biste je što učinkovitije iskoristili, s mjesta valja krenuti s malo više gasa, poletnije. Dalje sve teče glatko, okretaji se dižu uz onaj tipični ‘njorgavi’ zvuk trocilindraša, ručni mjenjač kroz svih šest stupnjeva klizi bez najmanje zadrške, gotovo sam od sebe. U gradu ćete u prosjeku trošiti 7,5 l/100 km, a pratite li zakonska ograničenja brzine na otvorenoj cesti, potrošnju možete spustiti sve do 5,1 l/100 km. Autocestu ćete pak sa 140 km/h svladati sa 8,2 l/100 km, a putno je računalo na kraju sedmodnevnog testa zabilježilo potrošnju od 6,9 l/100 km.
Jesmo li što izostavili? Kočnice su u pojedinim situacijama djelovale pomalo tupo, što se vjerojatno može pripisati činjenici da je testni automobil u trenutku naše vožnje bio gotovo pa nov. Zaključno – T-Roc se i dalje vozi agilno i lako, te slovi kao vrlo ugodan i udoban automobil za svakodnevicu. Uz to, sada je u unutrašnjosti moderniziran te zahvaljujući novim materijalima nudi bolju percepciju kvalitete. Sasvim dovoljno da se zadrži pri vrhu ljestvice najprodavanijih modela u Hrvatskoj, osobito u ovoj testnoj konfiguraciji.
Izdvojeno
Motori? Sve po starome
Na strani motora uglavnom sve ostaje isto. Osnovni stroj je trocilindarski TSI obujma jedne litre koji je najtraženiji, a odsad razvija 110 KS (prije 115). Iznad toga su četverocilindarski TSI (1,5 sa 110 kW/150 KS i 2,0 sa 140 kW/190 KS). Kod dizelskih motora, originalna 1,5-litrena varijanta, kao i u ostalim VW-ovim modelima, zamijenjena je jednako snažnim i fenomenalnim dvolitrenim TDI-jem sa 115 KS, koji je dostupan i sa 150 KS. Varijanta dizelskog motora od 190 KS više nije dostupna. Također nema govora o PHEV-verziji, kakva je između ostalih dostupna u Golfu i Tiguanu. Novost u ponudi je i T-Roc R sa 300 KS čija cijena započinje na 402.927 kuna.
Tehnički podaci
TEHNIČKI PODACI
Karoserija
D x Š x V 4236 x 1819 x 1584 mm, međuosovinski razmak 2590 mm, prtljažnik 445/1290 l, masa praznog 1296 kg, nosivost 484 kg
Motor
Turbobenzinski, tri cilindra, 999 ccm, 81 kW (110 KS) pri 5000 o/min, 200 Nm pri 2000 o/min
Vozne osobine
0-100 km/h……10,8 s
Najviša brzina…..185 km/h
Kočenje 100-0 km/h (hladne)….38,3 m
Potrošnja (WLTP)….6,0 l/100 km
Emisija CO2….135 g/km
Potrošnja na testu…..6,9 l/100 km
Konkurenti
Kia XCeed 1.0 T-GDi (120 KS) LX Prime od 179.990 kuna, Škoda Karoq 1.0 TSI (110 KS) Ambition od 186.271 kuna
Cijena
Osnovni model……184.746 kn
Testni model……….195.162 kn
Ocjena
Plus: agilnost, komfor, uglađenost, prostranost, poboljšana kvaliteta materijala u unutrašnjosti, uzak raspon između najniže i najviše mjerene potrošnje
Minus: na momente tupe kočnice, zastarjeli ključ (mehanička izvedba), kamera za vožnju unazad bi mogla biti dostupna od početnog paketa opreme