



Država se sprema objaviti javni poziv za sufinanciranje kupnje novih električnih vozila i to u iznosu do 9000 eura, ali uz najviše postotno učešće od 40 posto. Ponuda se odnosi na poslovne subjekte (obrtnici i pravne osobe), a novost je da za razliku od zadnjeg puta kada su trgovci podnosili prijave, sada to moraju učiniti kupci (prijavitelji) osobno. Kako u Hrvatskoj prodaja električnih automobila u pravilu ovisi o subvencijama, zastupnici su posebno zainteresirani za dobru prodaju, često da si riješe nagomilanih zaliha pa dodatno nude vlastite popuste. Sve to rezultira povoljnim cijenama gdje se desetci modela mogu naći ispod 20.000 eura. No, oprez je nužan. Dio cjenovno najpovoljnijih modela podrazumijeva samo manju količinu lagerski dostupnih modela pa su zapravo dostupniji tek skuplji modeli. Također, dio zastupnika traži kapare koje se ne vraćaju ako se ne ostvari sufinanciranje. Ipak, napominju kako je ove godine osigurana svota veća i dostaje za otprilike 2500 vozila što bi trebalo biti dovoljno za sve zainteresirane koji su se dobro pripremili i na vrijeme reagiraju. Preporuka je stoga da posjetitite prodajne salone i dobro se raspitate o svim uvjetima i mogućnostima prije nego krenete u kupnju. S druge strane, elektro mobilnost može biti dostupna već od 12.915 eura. Donosimo pregled najpovoljnijih ponuda na tržištu.


1. Leapmotor T03 – 12.915 eura
Uz državne poticaje, cjenovno najpovoljniji model je mini gradski mališan (362 cm) u Hrvatskoj nedavno predstavljene kineske tvrtke Leapmotor. Uz skromnu cijenu idu i skromne performanse uz maksimalnih 130 km/h. Upravljač nije najprecizniji, snaga punjenja (DC) je u najboljem slučaju 48 kW, a elektronika mušičava. No, zato su tu povoljna cijena, relativno velika baterija, mini panoramski krov i krug okretanja samo 9,7 metara.
70 kW/90 KS (FWD 158 Nm) / Baterija 37,3 kWh / Doseg 265 km / 12,7 s / 130 km/h


2. BYD Dolphin Surf Active – 13.250 eura
Izvedbom i veličinom (399 cm) znatno ozbiljniji automobil od Laeapmotora uz neznatnu razliku u cijeni, ali i nešto manju bateriju (30 kWh). Dijelom nepregledan, ali prostran i vrlo iskoristiv. Najviša brzina 150 km/h, snaga punjenja do 65 kW. Tko želi 100 km dosega više može posegnuti za opremom Boost koja donosi bateriju 43,2 kWh i veću snagu punjenja (85 kW), ali i sekundu sporije ubrzanje do 100 km/h.
65 kW/88 KS (FWD 175 Nm) / Baterija 30 kWh / Doseg 220 km / 11,1 s / 150 km/h


3. Dongfeng Box Premium – 15.594 eura
Za razliku od većinom bezlične kineske konkurencije, Box se ističe simpatičnim dizajnom, ali i činjenicom da je unutar 403 cm spreman ugostiti pet odraslih putnika i njihovu prtljagu (326 l). Brojni premium detalji i bogata oprema poslužit će da brzo zaboravite pomalo umjetan osjećaj na upravljaču. Zaleđe provjerenog zastupnika u kombinaciji s većom baterijom (42,3 kWh), snage punjenja (DC) od 80 kW i jednim od najdužih jamstava na bateriju (5 god./200.000 km) čine ga jednim od primamljivijih izbora s obzirom na uloženo i dobiveno. Posebnost? Mogućnost polijeganja naslona u ležaj.
70 kW/95 KS (FWD 160 Nm) / Baterija 42,3 kWh / Doseg 310 km / 12,5 s / 140 km/h


4. MG5 EV Standard Range – 15.900 eura
Ako gledamo uloženo po dobivenim centimetrima, karavanski MG5 EV s 460 cm dužine apsolutni je best buy ovih poticaja. Problem je što na lageru nema puno ovih modela. Dobra je vijest što je skuplja varijanta Long Range (19.900 eura) dostupnija, koja ima nešto slabiji motor (115 kW/156 KS), ali i veću bateriju (61 kWh NMC) za 400 km dosega. Iako je riječ o starijem modelu, oprema je više nego solidna s klimom, 16“ alu felgama, toplinskom pumpom, navigacijom i još puno toga. Punjenje snagom do 80 kW (DC).
130 kW/177 KS (FWD 280 Nm) / Baterija 50 kWh / Doseg 320 km / 8,3 s / 180 km/h


5. Hyundai Inster Urban – 16.225 eura
Inster je pogodio ukus i cjenovni segment kupaca te je u prvoj polovici 2025. bio najprodavaniji u svom segmentu te unutar top 10 najprodavanijih električara u Njemačkoj. Iako je derivacija modela Kasper s benzinskim motorom za korejsko tržište, 382,5 cm dug Inster nudi začuđujuće mjesta za četiri putnika uz prtljažnik od 280 l. Modeli koji se nude su isključivo s lagera pa početna dostupna izvedba Urban s 15″ alu naplatcima starta od 16.450 eura. Ista nudi bateriju od 42 kWh za 327 km dosega i maksimalnu snagu punjenja od 73 kW. Vožnja je udobna, agilna (60-100 km/h za 6,6 s), oprema solidna (aut. klima, stražnja kamera, aktivni tempomat…), a zaustavni put kratak (36,5 m). Varijanta Smart donosi bateriju većeg kapaciteta (49 kWh) i više opreme (pomična stražnja sjedala, 15″ alu naplatci…) od 17.638 eura.
71 kW/97 KS (FWD 147 Nm) / Baterija 42 kWh / Doseg 327 km / 11,7 s / 140 km/h


6. Citroën ë-C3 Plus – 16.990 eura
Citroenov prednjepogonski mališan (401,5 cm) osim cijenom, osvaja i simpatičnim izgledom. U unutrašnjosti prevladava plastika i jednostavni materijali kao osnovna premisa jednostavnosti. Usprkos visokom krovu, zbog baterije u podnici, putnici straga nemaju previše mjesta za koljena, a ograničena je i varijabilnost. Zbog relativno velike mase (preko 1,5 tone) e-C3 nije sprinter, ali solidno prati gradski promet te je vrlo okretan. Poput bratskog Fiata nudi 100 kW maksimalne snage punjenja što nije uvije u potpunosti dosezljivo. Osnovna oprema uključuje 17“ kotače s ukrasnim poklopcem, klimu i senzore straga, a head-up zaslon su zapravo uski instrumenti tik ispod vjetrobrana.
83 kW/113 KS (FWD 125 Nm) / Baterija 44 kWh /Doseg 322 km / 11,0 s / 130 km/h


7. Grande Panda Electric Red – 17.238 eura
Talijani su majstori dizajna pa čak i 16“ čelične felge u bijeloj boji izgledaju dopadljivo, a tu su još i brojni detalji koji će vas oduševljavati kako otkrivate auto. Prostor unutar 3,99 metara duge i visoke karoserije je maksimalno iskorišten iako varijabilnost nije jača strana. Također, oprema u izvedbi Red je skromna (nema kamere ili podešavanja upravljača po dubini). Kemija baterije nudi manju energetsku gustoću, ali je robusna i prikladna za više punjenja dok snagu od 100 kW punjenja (iako često neiskoristivu do maksimuma u praksi) nije uobičajena u klasi. Pravi elektro šarmer.
83 kW/113 KS (FWD 122 Nm) / Baterija 44 kWh / Doseg 320 km / 11,7 s / 132 km/h


8. Opel Frontera Electric Edition – 17.690 eura
Opel Frontera se vratio svojim dizajnerskim krojenima pravilnih linija iako nastaje na poznatoj e-CMP platformi koju je razvila grupacija PSA prije nego se pretvorila u Stellantis. S 463 cm dužine i 267 cm razmaka između osovina prostora ne nedostaje, unutrašnjost je robusna i s dosta plastike, a prtljažnik nudi čak 463 l. Baterija kapaciteta 44 kWh dovoljna je za 305 km uz maksimalno vrijeme punjenja do 100 kW. Vožnja je udobna pa uz solidnu opremu s ručnom klimom, stražnjim parking senzorima i 16″ čeličnim naplatcima Frontera predstavlja idealno rješenje za obitelji i one koji traže više prostora.
83 kW/113 KS (FWD 125 Nm) / Baterija 44 kWh / Doseg 305 km / 12,1 s / 143 km/h


9. Citroën ë-C3 Aircross Plus – 17.990 eura
Citroen e-C3 Aircross je brat blizanac Opel Frontere što znači da nastaju na istoj platformi i koriste istu bateriju kapaciteta 44 kWh. Francuska varijanta međutim još veći naglasak stavlja na udobnost, a iako koristi isti e-motor snage 83 kW performanse su nešto tromije. To nije vidljivo samo kod ubrzanja, već i kod penjanja uzbrdo pod većim opterećenjem. Pomalo neobično za elektro model koji bi trebao obilovati momentom. Početna je oprema nešto bogatija pa za 300 eura više u odnosu na Opel donosi stražnju kameru, automatsku klimu i zatamnjena stražnja stakla.
83 kW/113 KS (FWD 125 Nm) / Baterija 44 kWh / Doseg 305 km / 12,9 s / 143 km/h


10. MG4 EV Standard – 17.990 eura
Za razliku od karavanskog brata, kompaktni (429 cm) MG4 s pogonom straga iskorištava sve prednosti najnovije elektro platforme na kojoj nastaje. Nažalost, kao i kod MG5, početna je varijanta dostupna u ograničenim količinama. Prva iduća (Comfort +4500 eura) međutim donosi puno toga unutar prostrane karoserije, od snažnijeg e-motora (10 kW), veće baterije od 61 kWh (doseg 450 km) do bržeg punjenja (140 umjesto 88 kW) i mogućnosti napajanja vanjskih uređaja i alata (V2L). Već početni Standard nudi puno toga – automatska LED svijetla, ulazak bez ključa, adaptivni tempomat, MG iSmart Lite sustav povezivanja…
125 KW/170 KS (RWD 250 Nm) / Baterija 51 kWh / Doseg 350 km / 7,7 s / 160 km/h
Van konkurencije, ali i dalje zanimljive ponude…


VW ID.3 Start – 19.749 eura
VW nije najbolje krenuo s modelom ID.3 no sada 426,5 cm dug električar nudi puno toga za uloženo. Baterija od 52 kWh je dovoljna za 388 km, e-motor nudi 125 kW (170 KS) za maksimalnih 160 km/h, a prostora ima više nego u VW Golfu. Još bolja prilika je 4Life za 20.999 eura.


Opel Corsa – 19.990 eura
Dugovječni Opelov gradski električar (406 cm) provjereno je i praktično urbano rješenje. Baterija od 50 kWh donosi 354 km dosega, a e-motor snage 100 kW (136 KS) brine da za samo 8,7 sa stignete do stotke. Maksum je na 150 km/h. Alternativa je Stellantisov blizanac Peugeot e-208 koji također starta od 19.990 eura.