TEST Kia Proceed 1.6 CRDi GT-line
Ništa manje praktična od standardnog karavana Ceed SW, ali kudikamo atraktivnija Kia Proceed klasificirana je kao shooting-brake kojim korejska marka dodatno 'bilda' svoj imidž, i to poprilično uspješno
Svega 31 litru manje. Za razliku od prtljažnika rekordnog obujma od 625 litara, s koliko raspolaže Ceed SW, Proceed broji 594 l. Složit ćete se da je prijevoznički kapacitet zaista zanemarivo manji, ali Proceed zauzvrat (do)nosi cijelu tonu stila.
Iako mu i struka i publika slatkorječivo tepaju u stilu ‘Porsche Panamera za sirotinju’, ta usporedba zvuči suviše pretenciozno. S time da ni cijena koja premašuje 200.000 kn nije baš diskontna, ali Proceed nesumnjivo ima svoju priču. Odvažan je, a možemo ga zapamtiti i kao prvi non-premium shooting-brake kompaktne klase.
Promjena osobnih podataka
U prethodnoj generaciji, naziv Pro_Cee’d, s pomalo nespretnom podvlakom i apostrofom, označavao je trovratnu verziju kompaktnog Ceeda. A budući da se ta verzija u novoj generaciji više ne nudi, ime je pridruženo izvedbi shooting-brake, uz izbacivanje zbunjujućih interpunkcijskih znakova.
Međutim, Proceed nije tek šminkerska izvedba standardnog karavana. Osim kupeovske, padajuće linije krova (nižeg 43 mm) i atraktivnih stilskih detalja na vanjštini, unutrašnjost je obogaćena prestižnim elementima poput sportskog podrezanog upravljača koji odlično leži u rukama. Tu su i sportska sjedala koja pružaju izvrsnu bočnu potporu te su istovremeno udobna i na duljim putovanjima.
Mali dizel velikog srca
Pod prednjim poklopcem testnog primjerka nalazi se jedini dizelski motor u ponudi koji se, uz to, nameće i kao prvi odabir za dugoprugaše. Obujmom je relativno malen, ali razvija srčanih 136 KS, što su donedavno bile brojke koje postižu dvolitreni strojevi.
Uparen je s ručnim šeststupanjskim mjenjačem dobro proračunatih omjera, pa uz žustrinu u gradskom ritmu vožnje pruža i mogućnost putovanja uz visoke brzinske prosjeke.
Tako se na autocesti pri 150 km/h vrti na relativno niskih 2750 o/min, a u tim uvjetima zadovoljava se s prosjekom od okruglih 7 l/100 km. Pritom je i buka u kabini na niskoj razini. S druge strane, ako slijepo poštujete ograničenja brzine, prosječna potrošnja pada litru do litru i pol, a o tako niskim brojkama potrošnje vlasnici SUV-a mogu samo sanjati.
Dinamika iznad očekivanja
Za razliku od kompakta i standardnog karavana SW, Proceed vozača daruje novom dozom dinamike. Naime, karoserija Proceeda dodatno je spuštena pet milimetara, a tu je i nova geometrija ovjesa s tvrđim oprugama, zaslužna za oštrinu upravljanja kakvom se ne mogu pohvaliti ostala dva bratska modela.
Indikativan je podatak što se Proceed nudi isključivo na europskom tržištu, a klijentela sa Starog kontinenta itekako je zahtjevna po pitanju dinamičkih osobina.
Da je inženjerski posao na podvozju dobro obavljen, postaje jasno čim ‘muški’ napadnete seriju zavoja – automobil je nekako prizemljeniji i prisniji s podlogom, čemu pridonose i gume niskog profila (225/40), pa ga je zaista teško ‘isprovocirati’, odnosno izbaciti iz ravnoteže.
E, to je ona dodatna vrijednost koju volimo, a rijetko je ili nikad ne prolazimo u pomodnim SUV-ima koji se ‘gegaju i popikavaju’ na zavojitim dionicama. Stoga zaključujemo da Proceed vrlo dobro pomiruje obje krajnosti – njime možete vrlo udobno i tiho putovati do udaljenog odredišta, ali i zadovoljiti vozačke apetite kada vas uhvati ‘žuta minuta’.
U tom svjetlu sviđa nam se i što je testni primjerak opremljen preciznim ručnim mjenjačem sa šest stupnjeva, dok se kao opcija nudi sedmostupanjski automatik s dvostrukom spojkom.
U skladu s odvažnim izgledom, ali i karakterom vozila kojim Kia radi odmak od uobičajenog, za Proceed je rezervirana isključivo bogata oprema GT-line, koja zapravo uključuje sve potrebno, uz neizostavne sportske detalje za podizanje ukupnog dojma.
Ne treba zaboraviti ni na najdulje tvorničko jamstvo u Europi, od sedam godina ili 150.000 km, pa konačna cijena od 211.990 kuna ne zvuči tako ‘bolno’.
TEHNIČKI PODACI
Karoserija
DxŠxV 4605x1800x1422 mm, međuosovinski razmak 2650 mm, prtljažnik 594/1545 l, masa 1363 kg, nosivost 540 kg
Motor
Turbodizelski, 1598 ccm, 16 ventila, 100 kW (136 KS) pri 4000 o/min, 280 Nm pri 1500-3000 o/min
Prijenos
Ručni mjenjač, šest stupnjeva, na prednje kotače
Vozne osobine
0-100 km/h 10,4 s
Najviša brzina 200 km/h
Potrošnja 4,3/4,0/4,7 l/100 km
Potrošnja na testu 6,3 l/100 km
Emisija CO2 104-111 g/km
Konkurenti
Hyundai i30 Fastback 1.6 CRDI Premium od 183.804 kn, Renault Megane Grandtour dCi 115 Bose Blue od 184.900 kn, Volvo V40 D2 R-Design Momentum od 229.803 kn
Cijena
Osnovi model 190.990 kn
Testirani model 211.990 kn
Ocjena
+ stilski dojam, ergonomija, obujam prtljažnika, dinamičke osobine, potrošnja
– preglednost straga, cijena