Test Kia Ceed 1,0 T-GDi Fresh

Izbacivanje apostrofa iz imena modela nije jedina novost kod novog Ceeda. Automobil koji je razvijen u Njemačkoj, proizveden u Slovačkoj odsad djeluje dinamičnije i zabavnije, a zahvaljujući novim sustavima asistencije i - sigurnije. Dovoljno za proboj u vrh elite?

Često ćete u raspravama koje se tiču nogometa slušati priče o umjetno stvorenim klubovima čije gazde tradiciju i ugled pokušavaju nadomjestiti suludim trošenjem – uglavnom ‘petrodolara’ – na pojačanja. 

Te akcije na kraju rezultatski ne opravdaju sulude cifre koje su uložene u sezonu, iako se zapravo na tržištu kupilo najbolje što se u tom trenutku moglo dobiti. Eksperti su većinom ujedinjeni u mišljenju – nedostajalo je kohezije unutar momčadi…

Nije se štedjelo

Kia također nije štedjela novca kada je u pitanju novi Ceed, što je i logično budući da već dugo želi učiniti kvalitativni iskorak u kompaktnoj klasi i pridružiti se ekipi u samom vrhu. Doduše, i prošla je generacija Ceeda bila osjetno poboljšana u mnogim segmentima, no ulazak u ‘Ligu prvaka’ u konačnici je ipak izostao. 

Ovaj puta nam se čini da ništa nije prepušteno slučaju, pa je osim promjene imena (Ceed umjesto prijašnjeg Cee”d) Kia vrlo agresivno krenula u marketinšku kampanju u kojoj naglašava porijeklo svog automobila. ‘Razvijena u Njemačkoj, proizvedena u Slovačkoj’ će mnogima zvučati kao kliše, no ova poruka precizno definira gdje se Korejci zapravo vide u ovom segmentu. Naravno, u vrhu.

A do vrha je nemoguće doći ako nemate bogat arsenal sigurnosnih sustava, pa je stoga Ceed ‘naoružan’ svime što se na tržištu trenutačno nudi. Riječ je o prvom modelu ove marke koji vlada poluautonomnom vožnjom, no najjači sigurnosni paket označen brojem 3 (aktivni tempomat, prepoznavanje pješaka…) možete nadoplatiti (7390 kuna) samo u slučaju da je automobil opremljen i DCT-mjenjačem.

Naš testni Ceed pokretan trocilindarskim jednobenzincem (120 KS) stigao je u najbogatijem paketu Fresh sa šestbrzinskim ručnim mjenjačem, no opreme mu nikako ne nedostaje. Serijski nudi automatsko reguliranje dugih svjetala, detekciju mrtvog kuta, 17-colne alu-naplatke, osmoinčni infotainment s navigacijskim kartama… 

Isto tako, nudi i sustav zadržavanja vozne trake koji, baš kao i kod spomenutih umjetno stvorenih nogometnih klubova, baš i ne ‘igra’ kako se od njega očekuje. Korekcije putanje automobila su nagle, dojma smo da sustav s nama želi zaigrati ‘ping-pong’. Bit će da i ovdje nedostaje ‘kohezije u momčadi’.

Modelska izmjena nije donijela revolucionarne pomake u dizajnu - evoluirala je tek prednja maska. U dimenzijama je novi Ceed niži i širi od prethodnika

(Napokon) zabavniji i aktivniji

S druge strane, sve ostalo u Ceedu djeluje i funkcionira vrlo uzorito. U unutrašnjosti sve pršti od kvalitetnih materijala, instrumenti su pregledni, a prekidači i komande logično posloženi i intuitivni. 

Primjerice, da biste isključili sustav prepoznavanja vozila u mrtvom kutu ili spomenuti sustav zadržavanja trake ne morate gubiti vrijeme lutanjem kroz meni, već je dovoljno da pritisnete jedan od prekidača smještenih lijevo od upravljača. Nakon toga će vam volan samo vibrirati kako bi vas upozorio da ste ‘nagazili’ liniju, što je mnogo ugodnije od naglih trzaja koje smo spomenuli.

Ipak, Ceed bilježi najveći napredak u voznoj dinamici. Karakter dosadnog i ispraznog štrebera je prošlost, pred nama je Ceed koji spremno reagira na svaku vozačevu komandu i pruža solidnu porciju zabave. Upravljački sklop je odsad čvršći i izravniji, a povratne informacije su jasnije i preciznije – sve je znatno aktivnije no prije.

Jesu li time otklonjeni svi nedostaci koje smo Ceedu spočitavali u prošlosti? Česta (i najčešća) meta kritika na gotovo svim modelima ove marke je bio ovjes, ili preciznije rečeno – njegov kratak hod. Konkretno, Ceed je zbog toga zaradio i nadimak ‘kutijica na kotačima’, što nije bilo daleko od istine jer su mu kretnje nakon poskakivanja preko izraženijih neravnina bile potpuno nepredvidive.

Ceedov prtljažnik broji 395 litara, što je 25 litara više no Astrin i 15 više od njegova visočanstva - Golfa

Na aktualnoj generaciji je upijanje neravnina osjećajnije i ugodnije, no nedostatak time nije sasvim uklonjen. Situacija je podnošljiva ako je vozač sam u automobilu, no ako je Ceed opterećen suputnicima ili teretom, ovjes dolazi do ruba svojih mogućnosti uslijed čega pak trpi stabilnost vozila. Dakle, po pitanju ovjesa još uvijek postoji velik prostor za napredak.

Ceed uz rame s Golfom i Astrom, pa čak i bolji

S druge strane, teško da može bolje po pitanju ergonomije, prostranosti i varijabilnosti. Mjesta na stražnjem sjedalu ima u izobilju, kako u predjelu glave tako i koljena, a prtljažnik u volumenu zaostaje svega 15 litara za liderom klase (VW Golfom). Preglednost je u svim smjerovima sjajna, a buka u unutrašnjosti u okvirima klase. 

A kočenje? Recimo da je na testu kočenja sa 100 km/h Ceed sasvim dobar sa 37 metara zaustavnog puta, a solidne rezultate ostavaio je i na testu slaloma te dvostruke izmjene trake. Jača izvedba Ceeda postigla je čak bolje rezultate od VW Golfa i Opel Astre, a ovaj slabiji model, s neizravnijim volanom, je tek nijansu lošiji. Možemo zaključiti da je Ceed postao jako spretan auto!

Ostaje još samo da se posvetimo motoru. Glavni nedostatak trocilindarskog turbaka manifestira se tijekom kretanja s mjesta kada je gotovo nemoguće ubrzati bez naglog zatrzavanja. Nakon poprilično grubog početka, dalje nastavlja u tipičnom sirovom i ‘frktajućem’ tonu te se veselo vrti sve do crvenog područja (6500 o/min).

Njegovo su prirodno okruženje gradske i međugradske relacije (7,7 l/100 km), no ne boji se ni aktivnijeg angažmana na autocesti tijekom kojeg će popiti od sedam do osam litara. S druge strane, na magistrali – pridržavate li se ograničenja brzine – potrošnju ćete spustiti na 5,5 l/100 km.

Sve ima svoju cijenu

Prethodnik, koji je već sam po sebi bio automobil solidnih kvaliteta i vrijednosti, je potpuno nadmašen. Novi Ceed je zabavniji, sigurniji i homogeniji kompakt koji je spreman ‘potući’ se i za sam vrh. Naravno, sve to na kraju ima i svoju cijenu, koja u slučaju testnog vozila iznosi nemalih 152.990 kuna. 

Da, vremena kada ste Ceed kupovali po cijeni ispod 100.000 kuna su odavno iza nas, no jamstvo u trajanju od sedam godina je i dalje tu. Tko zna, možda baš ono bude presudan element za uspostavljanje ‘kohezije unutar momčadi’.

TEHNIČKI PODACI

Karoserija
Kompakt s peterim vratima i pet sjedala
Dužina x širina x visina4378 x 1825 x 1452 mm
Međuosovinski2700 mm
Prtljažnik341/1354 l
Krug okretanja11,0/11,1 m
Udaljenost od tla135 mm
Motor
Trocilindarski redni benzinski motor s izravnim ubrizgavanjem, sprijeda poprečno, turbopunjač i intercooler, radilica u pet ležaja, dvije bregaste osovine (pokretane lancem), četiri ventila po cilindru, hidraulični podizači
Snaga88 kW (120 KS)
pri6000 o/min
Obujam998 ccm
Provrt x hod 71,0 x 84,0 mm
Spec. snaga88,1 kW/l (120,2 KS/l)
Kompresijski omjer10,0:1
Maks. tlak punjenja– bara
Okretni mom.172 Nm pri 1500-4500 o/min
Prosječna brzina klipa– m/s
Količina ulja u motoru– l
Rashladna tekućina– l
AdBlue spremnik(nema) l
Potrošnja (izmjerena)l/100 km
Eco5,4
Na testu7,7
Dinamično9,7
Doseg649 km
Prijenos snage
Na prednje kotače, šeststupanjski ručni mjenjač – I. 3,61, II. 1,955, III. 1,28, IV. 0,97, V. 0,77, VI. 0,64, R. 3,70. Konačni omjer prijenosa 4,26 : 1
Podvozje
Neovisan ovjes sprijeda i straga, sprijeda McPherson, straga Multilink, amortizeri i stabilizator sprijeda i straga, nazubljena letva upravljača s elektromehaničkim servoojačivačem, 2,44 okretaja upravljača od kraja do kraja, samoventilirajući diskovi sprijeda (288×25 mm), straga (272×10 mm), ABS, ESP, gume 225/45 R
Performanses
Ubrzanja
0 –   60 km/h4,7
0 –   80 km/h7,8
0 – 100 km/h11,1
0 – 120 km/h16,5
0 – 130 km/h19,1
0 – 140 km/h23,5
400 m18,1
Elastičnost
60 – 100 km/h (V.)6,4
80 – 120 km/h (VI.)8,6
Najviša brzina 190 km/h
Unutarnja bukadB(A)
StupanjD
pri   80 km/h 67
pri 100 km/h 69
pri 130 km/h 72
pri 160 km/h74
Buka u mirovanju37
Maksimalna buka (3. stupanj)74
Zaustavni putm
sa 100 km/h hladne kočnice33,8
sa 130 km/h zagrijane kočnice58,2
sa 130 km/h zagrijane kočnice59,2
Kočenje s visoke brzine (160 km/h)88,4
Dimenzije i mase
Prostor za noge1000-1190 mm
Unutar. visina sprijeda1015 mm
Unutar. visina straga935 mm
Unutar. širina sprijeda1485 mm
Unutar. širina straga1470 mm
Dubina sjedala sprijeda505 mm
Dubina sjedala straga480 mm
Prostor za sjedenje straga560-800 mm
Spec. prostor za sjedenje690 mm
Visina sjedenja od tla 485  mm
Promjer upravljača370 mm
Visina utovarnog praga650 mm
Visina ispod vrata prtljažnika 1850 mm
Trag kotača sprijeda/straga1573/1581 mm
Krug okretanja desno/lijevo10,1/11,0 m
Masa praznog1327 kg
Ukupna dop. masa1800 kg
Nosivost473 kg
Raspodjela mase spr./straga58,4/41,6 %
Masa prikolice/kočene600/1200 kg
Prtljažnik395 l
Spremnik goriva50 l
Koeficijent otpora zraka cW
Cjenik modela
1.4 MPI 100 KS Active124.990 kn
1.4 MPI 100 KS Edition135.990 kn
1.0 T-GDI 120 KS ISG Active128.990 kn
1.0 T-GDI 120 KS ISG Edition 137.990 kn
1.0 T-GDI 120 KS ISG Fresh 152.990 kn
1.4 T-GDI 140 KS ISG Fresh163.990 kn
1.6 CRDi 115 KS Active144.990 kn
1.6 CRDi 115 KS Edition156.990 kn
1.6 CRDi 115 KS Fresh170.990 kn