Test Kia Sportage 1,6 CRDI 2WD EX Fresh

Kupiti SUV-a, pa još i dizela s dobrom opremom donedavno je bio san većine. Sad se nameću moderni benzinci, ali kad smo sjeli u Kiju Sportage 1.6 CRDI sa 136 KS odmah smo se sjetili zašto još volimo itekako konkurentne dizelaše

Prije dvije godine ovo je bio vruć model kojem je originalan dizajn osigurao da i danas bude aktualan. Štoviše, konkurenti ubrzano blijede, a Kia Sportage, barem izvana jednostavno traje. Prva je predstavila taj hrabri korejski pogled, koji zapravo stiže iz Slovačke, i kojeg sada nosi i manji Ceeda (tek nedavno), a već neko vrijeme i moćni Stingera. I upravo bi zato, jer novi modeli još uvijek promoviraju taj novi stil, Sportage mogao još dugo trajati. Pogotovo jer je ove godine primjereno redizajniran, pa i dalje možemo govoriti kako izgleda odlično. Svakako, riječ je o trajnom modelu, a ne sezonskom hitu.

Koliko vrijedi njegova kabina?

Sportage je dimenzijama jedan od većih u klasi (4480 mm), jer je jedna skupina kompaktnih SUV-a dugačka oko 4360 mm, a druga oko 4440 mm. Osnovnim proporcijama zapravo prati Tiguana, a međuosovinskim razmakom ga čak i premašuje (2700 mm).

Masivan je, ali ga prati i solidan osjećaj na volanu. Zbog toga i dobre vozačke pozicije u Sportageu je gušt putovati

U odnosu na prosjek klase, Sportage se može pohvaliti i najširom kabinom sprijeda (1510 mm), ali i straga (1485 mm), s time da u prtljažniku ipak ne nudi najviše prostora. Nije malen, ali pored njegovih 480 litara postoje veći.

Zanimljivo, jedino ako je riječ o početnoj benzinskoj izvedbi volumen prtljažnika raste na 503 litre. Ono što ponovno treba pohvaliti jest prostor za glavu na stražnjim sjedalima koji sa 970 mm nadmašuje većinu.

U svakom slučaju riječ je o vrlo upotrebljivoj kabini bez prave zamjerke – osim preglednosti straga. A to na koncu, možete riješiti izborom paketa opreme koji uključuje kameru za vožnju unazad.

Kakav je to novi motor?

Mnogima je oznaka 1,6 CRDI jako dobro poznata iz stare ponude Kia-Hyundai, a neki sigurno pamte i 1,7 CRDI koji je u zadnjoj fazi Sportagea bio osnažen na 141 KS. Što je sad ovo? Ponovno se koristit 1,6 CRDI, i opet sa 136 KS (4000 o/min) i 320 Nm (od 2000 do 2500 o/min).

Ipak, to nije isti motor. Stari je koristio pogonski lanac i bio je prilično robustan, dosta bučan, pa je Kia donijela prilično neočekivanu odluku. Pojednostavila je motor, učinila ga učinkovitijim, ali je pogonski lanac zamijenila remenom. Unatoč tomu, Kia navodi kako su troškovi održavanja među najnižima u klasi, a jamstvo je i dalje najduže.

Nakon redizajna prednji kraj izgleda još dinamičnije, a glavne razlike ćete pronaći na branicima i otvorima za zrak
Trokraki volan zapravo je najsportskiji dio volana i lijepo se uklpa u vozačku atmosferu jer vam osigurava precizno vođenje

Kako ide i troši 136 KS?

Tehnički podaci otkrivaju izuzetan okretni moment (320 Nm), ali na vrlo uskom radnom području od svega 250 okretaja. No, to vas ne treba brinuti jer je 80 posto okretnog momenta raspoloživo u puno širem pojasu. Korejci to drukčije komuniciraju od spretnog marketinga iz Europe.

Mirno bi mogli napisati da je 300 Nm raspoloživo od 1600-3000 okretaja. Snage motoru svakako ne nedostaje, što smo potvrdili vozeći ga paralelno uz novi motor 1,3-litreni turbo motor kojeg potpisuje Daimler-Nissan-Renault.

Nije prozračan kao turbobenzinci, ali prosječan kupac SUV-a niti ne želi voziti u visokim okretajima – pa njemu Sportage 1,6 CRDi nudi bajkovitu lakoću vožnje. Pogotovo u kombinaciji samo s prednjim pogonom kad masa manja oko 75 kg i kad u prosjeku troši manje oko 0,5 l/100 km.

Prtljažnik obujma 480 litara bi mogao biti malo veći, ali je realno dovoljno praktičan i upotrebljiv za obiteljsku svakodnevicu, pogotovo uz dvostruku opdnicu

Sportageu, djelom zbog mase (oko 1,6 tona) pri startu nedostaje malo žestine. Ali samo dok se ne odvojite iz točke stajanja. S jedne strane je to i dobro jer omogućuje nježno kretanje. Potom, a pogotovo nakon 60 km/h, počinje pjesma. Uživati ćete u laganom mjenjaču, pa na valu okretnog momenta lako otplivati sve do 160 km/h.

Brzinomjer će pokazati i malo preko 180 km/h (tvornički ide 180), ali do 150-160 km/h vožnja zaslužuje same pohvale. Niska je razina buke, osjećaj stabilnosti visok, a potrošnja prihvatljiva. Test smo završili s prosjekom od 7,1 l/100 km, a preko 9 nam nije trošila niti kad smo jurili po autocesti. To je svakako jedna od najvećih prednosti u odnosu na prethodni 1,7-litreni CRDi.

Kvaliteta izvedbe?

Sportage u kabini nije moderan ili trendovski uređen, ali trenutno nudi možda čak i najbolju izvedbu klasične vizije kokpita. Sve je na očekivanom mjestu, postoji i pregledan ekran osjetljiv na dodir i sve je izvedeno konvencionalno. Ovo je kokpit s najvećim brojem prekidača na tržištu, ali dobro je da imamo i takvih, pa tko voli…

Prvi, ali i konačni dojam je dobar, materijali su dobro birani i kvalitetno spojeni, a dobar je i broj pretinaca. Pohvala može ići na račun odnosa sjedalo-mjenjač-volan jer Sportage ne umara svog vozača. Solidnu kvalitetu izvedbe pronaći ćete u svim spojevima, u dosjedima karoserije i vrata, pa čak i na oblozi prtljažnika i drugih detalja.

Putnik, ali i izletnik, samo što se Sportage jednako tečno vozi i s pogonom na samo prednje kotače, dok je kod nekih takva izvedba dinamički nedorečena

Pošteno, skupo ili preskupo?

Nema dileme, Sportage je kvalitetan, originalan i kompletan automobil, pa je jasno da takva kombinacija niti ne može biti jeftina. Poželite li ovakvu kombinaciju, izvedbu sa 136 KS morat ćete pripremiti najmanje 194.990 kn. Malo bolji paket opreme EX Fresh 17″ Limited stoji 204.990 kn, pa je možda najbolje uzeti top akcijsku izvedbu po 213.990 kn. Računajte još i na 3900 kn za doplatu za ovako lijepu plavu boju. Nije malo, ali kad su slično motorizirani ništa jeftiniji nisu ni konkurenti, a nitko ne nudi ovako ekstravagantan dizajn i moćno 7-godišnje jamstvo.