“Specifičnu vrijednost kod CX-5 ima i boja vozila”
Marin Sakić, voditelj prodaje rabljenih vozila u Auto Hrvatska Automobili, otkrio nam je koju opremu i motorizaciju preferiraju kupci Mazde CX-5
AMS: U kojoj mjeri je CX-5 zastupljen kao rabljeni u AutoHrvatskoj? Je li riječ o traženom, popularnom rabljenom ili se radi o svojevrsnoj egzotici među hrvatskim kupcima?
Sakić: Mazda CX-5 izrazito je tražena roba na našem tržištu. Vozne karakteristike i dizajn učinili su model vrlo popularnim još prilikom predstavljanja prve generacije 2012. godine. Revolucionarna tehnologija Mazda Skyactiv inkorporirala je olakšanu i čvršću konstrukciju vozila, te uz štedljive benzinske i dizelske agregate omogućila jedne od najboljih voznih osobina u kategoriji SUV-vozila. Hrvatski kupci prepoznali su kvalitete vozila te je model u kratkom razdoblju postao najprodavaniji Mazdin model.
AMS: Kakva su vaša iskustva s CX-5? Traži li se više dizelska ili benzinska izvedba?
Sakić: U prvoj generaciji modela kupci su se većinom odlučivali za dizelske agregate snage 150 i 175 KS, dijelom zbog voznih karakteristika i niže potrošnje, no većinom zbog tradicije hrvatskih kupaca i njihove vjernosti dizel agregatima. Druga generacija modela 2018. predstavila je, uz novi i još atraktivniji dizajn, unaprijeđene benzinske agregate snage 165 i 194 KS. Benzinski agregati brzo su preuzeli primat u prodaji, tradicionalnom japanskom kvalitetom i voznim svojstvima. Trenutačno više od 80 posto kupaca traži benzinske agregate.
AMS: Jesu li popularniji srednji paketi opreme ili top-izvedbe poput Revolution Topa ili Takumija? Je li AWD prednost ili nedostatak na rabljenoj CX-5?
Sakić: Mazda je proizvođač vozila koji već od osnovnih paketa nudi bogatu serijsku opremu za sve svoje modele. Najpopularniji paketi opreme su Challenge i Attraction jer serijski nude pregršt opreme, uključujući parking senzore, kameru za vožnju unazad, alu-naplatke, automatski klima-uređaj… Modeli Revolution Top i Takumi rjeđi su na našem tržištu, zbog nešto više cijene, no to opravdavaju još bogatijom opremom. AWD-pogon je svakako prednost, no uz obaveznu provjeru vozila kod ovlaštenog servisnog partnera.
AMS: Budući da je riječ o najpopularnijem Mazdinom modelu koji se dobro prodavao u Hrvatskoj, ima li uopće rabljenih iz unosa u vašoj ponudi ili je riječ o pretežito domaćim automobilima?
Sakić: Radi se o vozilima s domaćeg tržišta, s provjerenom i urednom povijesti održavanja te starosti do dvije godine. U manjem broju u ponudi imamo modele iz unosa, no u tim slučajevima riječ je o vozilima provjerene povijesti nabavljenih od renomiranih trgovaca.
AMS: Što uredno ispunjena servisna knjižica znači za dizelsku CX-5? Smanjuje li ona rizik od tipičnih boljki i opasnosti od kvara?
Sakić: Uredno održavano vozilo važna je stavka sigurnosti i pouzdanosti svakog vozila pa tako i modela CX-5. Ona daje nužan preduvjet za dugotrajno i bezbrižno korištenje vozila. Također, vrijednost vozila na tržištu rabljenih trajnija je i viša za vozila s urednom servisnom povijesti.
AMS: Koju biste vi izvedbu (motorizacija i oprema) kupcima savjetovali kao najbolju rabljenu CX-5?
Sakić: Stanje vozila najvažniji je faktor pri kupovini rabljenog vozila. Svakako bih preporučio kupovinu vozila s domaćeg tržišta, te po mogućnosti vozila koja su održavana u ovlaštenom servisu. Za model vozila CX-5 specifična karakteristika je i vanjska boja. Vrlo su popularne crvena Soul crystal i siva Mashine. Moj odabir bila bi izvedba u varijanti opreme Attraction Plus s benzinskim agregatom.