



Jesu li nova Ibiza i Arona veliki povratak Seata? “Ne, nije riječ o velikom povratku! Jer, mi smo cijelo vrijeme bili tu, prisutni na tržištu, samo smo čekali svoju veliku priliku.” Tako je otpočeo naš razgovor s Fernandom Salvadorom, product expertom Seata, koji nam je otkrio sve ključne točke novih urbanih uzdanica. Naime, u Seatu su procijenili da je upravo sada velika prilika za njih, budući da kineski proizvođači još uvijek ne nude puno konkurenata u ovoj klasi. Usput rečeno, u Španjolskoj je u trenutku našeg razgovora sa Salvadorom, na tržištu u ponudi čak 26 kineskih marki.


Kako god, Seat je odlučio novu Ibizu i Aronu predstaviti upravo na – Ibizi! Playa Ses Salines činila se savršeno prikladnim okruženjem. I ne, 4,16 metara duga Ibiza nije prošla kroz revolucionarne promjene, već bi sve skupa mogli podvesti pod ‘facelift facelifta’. Pomalo iznenađujuće s obzirom na to da se radi o vremenskom roku od čak osam godina? Ne baš, jer u Seatu razmišljaju logično. “Baza je dobra, riječ je o odličnom automobilu. Trebalo ga je dizajnerski i tehnički dotjerati u skladu s trendovima, a to smo u konačnici i učinili” – objašnjava Salvador. U zbilji, neko vrijeme se činilo potpuno neizvjesnim hoće li Seat uopće nastaviti dalje kao neovisna marka unutar VW-grupe. Ulaganja i novi modeli prvenstveno su bili usmjereni na Cupru, skuplju i ekskluzivniji sportsku izvedenicu definiranu kao podbrend unutar Seata.


‘Nova’ Ibiza u Hrvatsku stiže u siječnju 2026. godine, a cijena za sada nije poznata. Najvažnije promjene? U ponudu su dodane nove atraktivne boje i naplatci, te redizajnirana unutrašnjost. Novi upravljač i obloge na vratima su u svrhu poboljšanja percepcije kvalitete, a nova i vrlo ugodna sjedala podižu razinu komfora. Sportska razina opreme FR sada dolazi serijski s prednjim sportskim sjedalima, a laserski ugravirani logotipovi na B-stupu su znak raspoznavanja opreme. S novim full-LED prednjim svjetlima pak Seat pojednostavljuje svoju ponudu. Salvador tvrdi da su kratka i duga svjetla intenzivnija od prethodnih, a skuplja opcija s vidljivim, pojedinačnim LED elementima je ukinuta. Doduše, dva različita potpisa dnevnih svjetala i dalje pružaju vizualnu raznolikost.


Raznolikost pružaju i vrlo inspirativne ceste na Ibizi, barem što se tiče kvalitete podloge. Ima doista svega, od idealnog, ravnog asfalta s bogatom trakcijom pa sve do glatkih, naboranih površina i onih koje obiluju ‘kraterima’. Seat Ibiza u vožnji djeluje dosta bučno, buka kotrljanja guma je vrlo izražena, no isto tako ostaje i jedan od najagilnijih i najupravljivijih automobila u svojoj klasi. Nudi dinamično iskustvo vožnje u kombinaciji s prilično tvrdim ovjesom koji prenosi svaku neravninu i nesavršenost na površini ceste.


Ponuda motora ostaje nepromijenjena. Početna Ibiza u konfiguratoru je pogonjena jednolitrenim atmosferskim benzinskim motorom snage 80 KS u kombinaciji s petstupanjskim ručnim mjenjačem. Vrlo su male šanse da se potonja nađe u ponudi u Hrvatskoj, no zato su tu jednolitrene turbo izvedenice s 95 KS (petstupanjski ručni mjenjač) i 116 KS (šeststupanjski ručni mjenjač). Top-motorizacija je 1.5 TSI sa 150 KS, koja u ovoj maloj karoseriji gotovo da odiše GTI-osjećajem. Modernisti će vjerojatno biti zgroženi s tradicionalno izvedenom ručnom kočnicom, no takvi i slični detalji vjerojatno će biti presudni prilikom formiranja cijene. A tu bi po najavama, Ibiza trebala imati što za reći.


Zaključak
Možda jest ‘stara’, ali sigurno nije zastarjela. Ibiza u obnovljenom izdanju, s kombinacijama boja i naplataka koje smo imali prilike vidjeti, izgleda doista sjajno. Adut u rukavu bi trebala biti cijena, koja za naše tržište nažalost u ovom trenutku još nije poznata. Doduše, u siječnju bi trebali biti pametniji po tom pitanju, pa ćemo onda znati i koliki još je tržišni potencijal.