Rally Kumrovec: Slovenac Turk prekinuo dominaciju Austrijanaca
Najpoznatije selo na svijetu Kumrovec, nakon proljetnog izdanja WRC-a, ponovno je bilo središte oktanskog sporta. Održan je 11. Rally Kumrovec, i to s najvećim brojem prijavljenih posada dosad
Slovenski vozač Rok Turk sa suvozačicom Blankom Kacin u Hyundaiju i20 Rally2 osvojio je prvo mjesto te time prekinuo dominaciju Austrijanaca, čije su posade slavile u posljednjih pet izdanja ovog zanimljivog i atraktivnog reli natjecanja. Turk je cilj prošao u vremenu 52:38,5, a na stepenicu niže pobjedničkog postolja popela se također dobro znana posada – Antal Kovach i Gergely Istovics – u Hyundaiju i20 R5 sa zaostatkom od minute i trideset tri sekunde. Treće mjesto osvojili su Bugari Ignat Isaev i Milen Iliev u Škodi Fabiji R5.
Najbolje rangirana domaća posada generalke bila je Juraj Šebalj i Marijan Stublić u Toyoti GR Yaris, ujedno i pobjednici Prvenstva Hrvatske. Drugu poziciju izborili su Alfred Kramer ml. i Jeanette Andersson Kvick u Peugeotu 208 Rally4 sa 57,8 sekundi zaostatka, što im je bilo dovoljno za plasman na ukupno sedmo mjesto. Viliam Prodan i Zoran Raštegorac u Renaultu Clio Rally4 borili su se za drugo mjesto u domaćem prvenstvu, ali na kraju su ipak završili na trećoj poziciji sa 5,4 sekunde iza Kramera i Kvickove. U generalnom poretku Prodan i Raštegorac bili su osmi.
Svoju premijeru na Rallyju Kumrovec imao je osamnaestogodišnji slovenski vozač Mark Škulj, sa suvozačem Matejem Čarem. Njih dvojica odličnim vožnjama kumrovečkim krajem završili su na šestom mjestu generalke, a nastupili su u Fordu Fiesti Rally4, što je ujedno i najbolji plasman posada u automobilima s pogonom na dva kotača.
Kiša nije omela ni gledatelje ni vozače
Rally Kumrovec započeo je u petak shakedownom nedaleko samog centra mjesta. Zatim su se vozači preselili na parkiralište Termi Tuhelj, gdje su već tradicionalno vozili uvijek zanimljiv i atraktivan prolog, koji je ove godine bio nešto drukčiji od onih na koje smo naviknuli. Prije svega, posade su kretale u suprotnom smjeru od uobičajenog, a sam prolog je smanjen jer su relijaši parkiralište dijelili s profesionalnim vozačima koji su u Hrvatskoj imali svoje svjetsko prvenstvo. Smanjeni prolog vozio se tri kruga te ponudio jednako zanimljive i atraktivne prolaske uskim dijelovima parkirališta. Prije rally posada, svoje natjecanje imala su i povijesna vozila. Iznimno atraktivne prolaske tradicionalno obilježi i velik broj gledatelja, a tako je bilo i ovoga puta.
Čak ih ni kiša, koja je počela padati tijekom izlaska najbržih posada na brzinac, nije omela. A nije omela ni posade na brzincima, koje su unatoč jakoj kiši pokazale svoje majstorske vještine. Najbrži prvoga dana bio je Slovenac Rok Turk. Nakon drugog brzinskog ispita bio je tri sekunde brži od Ignata Isaeva, koji svoju Škodu nimalo nije štedio. Najbrža domaća posada bila je Lončarić/Vojvodić na osmom mjestu ukupnog poretka. Subotnje jutro donijelo je ceremonijalni start u Muzeju Staro Selo u Kumrovcu, a potom su vozači krenuli put Desinića, na potpuno novi brzinac.
Sam start održao se u podnožju dvorca Veliki Tabor, što samo po sebi daje na atraktivnosti, ali i turističkoj promociji ovog dijela Hrvatske. Drugi dan natjecanja donio je ukupno sedam brzinskih ispita. Vozila su se dva brzinca Desinić, dva Zagorska Sela te tri Kumrovca. Valja reći da je posljednji brzinac Kumrovec vožen prema uzoru na Power Stage Svjetskog prvenstva u reliju, odnosno prvih pet posada u poretku startalo je obrnutim redoslijedom.
Borba do posljednjeg metra
Slovenac Turk, petostruki aktualni prvak Slovenije, od jutra je krenuo brzo te držao tempo do kraja natjecanja, dok se iza njega vodila borba za drugo mjesto. Antalu Kovacsu i Gregoru Istovicsu (Hyundai i20 R5) je tek na pretposljednjem brzinskom ispitu pošlo za rukom preskočiti odličnu posadu iz Bugarske Isaev/Iliev (Škoda Fabia R5) te zauzeti drugo mjesto. Nakon posljednjeg ispita nije bilo promjena na vrhu. Iako je kiša povremeno remetila natjecanje u petak, subota je ponudila potpuno suhe brzince. Kumrovec uvijek nudi dramu i borbu do samoga kraja, a tako je bilo i ove godine. Među vozačima se moglo još jednom čuti kako je riječ o iznimno zahtjevnom reliju, ali upravo to daje pravu draž ovakvom natjecanju.
Uz to, ovogodišnje izdanje ponudilo je još jednu novost – svi brzinski ispiti su se vozili u suprotnom smjeru, a ne samo na prologu. Zagorskim zaseocima jurilo je 68 posada iz devet zemalja, dok ih je do cilja u Muzeju Staro Selo u Kumrovcu stiglo 48. Neke od posada svoj su nastup završile izlijetanjem, no težih posljedica nije bilo. Većina koja nije završila, neuspjeh može tražiti u tehničkim kvarovima svojih vozila.
Jedanaesti Rally Kumrovec bio je dug 161,98 kilometara, od toga su posade vozile 75,40 kilometara iznimno teških i atraktivnih brzinskih ispita. Osim onog sportskog, Kumrovec nudi bogatu eno i gastro ponudu. Adut je to na koji igraju domaćini, i to uspješno svih ovih godina. Relijaši se nakon kontinenta sele u Poreč, gdje će voziti sljedeći reli.
Dosadašnji pobjednici u Kumrovcu
U dosadašnjih deset izdanja Rallyja Kumrovec samo jednom je slavila posada iz Hrvatske. Bilo je to 2013. kada su pobijedili Daniel Šaškin i Damir Bruner u Mitsubishi Lanceru Evo X. Posljednjih pet izdanja osvojile su posade iz Austrije. Hermann Neubauer i Niki Mayr-Melnhof slavili su po dvaput u automobilima Ford Fiesta R5 i Rally2, uz trojicu suvozača – Bernharda Ettela, Poldija Welsersheimba i Thomasa Zeisera. Godine 2020. slavili su Simon Wagner i Gerald Winter u Škodi Fabiji R5 Evo. Najuspješniji vozač i dalje je Mađar Janos Szilagyi s tri pobjede s Mitsubishi Lancerom Evo IX, dok jednu pobjedu s identičnim automobilom ima i njegov sunarodnjak Krisztian Hideg.