Prinx Quattura 4S – Cjelogodišnja guma na testu
Ispunjena (prilagođena) očekivanja. Nakon gotovo 9000 prijeđenih kilometara, dobili smo dobar uvid u prednosti i nedostatke Prinx Quatture 4S montirane na našu “maratonku” Suzuki Vitaru…
Poput percepcije o kineskim automobilima, mijenja se i ona o tamošnjim gumama koje iz godine u godinu postaju, ako ne respektabilne, barem razmatranja vrijedne alternative etabliranim imenima poput Goodyeara, Dunlopa i sličnih. Čini nam se da je tako i s gumama marke Prinx, čijih se četiri desetljeća iskustva u proizvodnji pneumatika odražava u proizvodima poput Quatture 4S. Set tih cjelogodišnjih guma, koji stoji razumnih 468 eura, posljednjih više od pola godine testiramo na “maratonki” Suzuki Vitari u svim mogućim uvjetima, kako u gradu, tako i na otvorenoj i autocesti, odnosno na suhim (te vrlo vrućim) i povremeno mokrim cestama. Nakon 9000 kilometara voženih po cijeloj Hrvatskoj, dubina profila, primjerice, smanjila se s početnih 6,8 na 6,4 milimetara, što se može smatrati prihvatljivom količinom trošenja, pogotovo uzimajući u obzir granično ekstremno visoke temperature koje smo doživjeli tijekom ljetnih mjeseci.
Upravo smo u tim uvjetima, silom prilika, najviše vozili i ustanovili da je Quattura 4S načelno udobna i razmjerno tiha guma, ponajprije pri višim brzinama na autocesti, te da ne utječe primjetno na potrošnju goriva u odnosu na gume prethodno montirane na Vitaru. Karakteristika koja se ističe pri oštrijoj vožnji kroz spore i srednje brze zavoje na suhoj cesti jest tendencija uvijanja bočnice, što ukazuje na mekoću gume. Iako se pritom osjeća blagi gubitak prianjanja, Vitara tako odvožene zavoje prolazi uz vrlo diskretno podupravljanje i minimalno odstupanje od željene putanje. Drugim riječima, unatoč blagom uvijanju sigurnost vožnje ni u kojem trenutku nije ugrožena. To dokazuje i vrijednost od 40 metara potrebnih za zaustavljanje sa 100 km/h, što nije vrhunski, već sasvim zadovoljavajući rezultat.
Priča je nešto drukčija pri kočenju na mokrom. Naši njemački kolege ustanovili su zaustavni put sa 100 km/h od 62 metra, što je 3,4 metra predugačak put u odnosu na konkurenciju. Nešto slabije performanse ove gume na mokrom ogledaju se i u prilično lakom proklizavanju pogonskih kotača pri neoprezno žustrom kretanju, odnosno slabijem prianjanju u mokrim zavojima, gdje dolazi do nešto izraženijeg, ali lako kontroliranog podupravljanja. Govorimo, dakako, o situacijama u kojima se zavoji prolaze pri ionako neprimjerenim brzinama za mokre uvjete vožnje, dok u normalnoj vožnji tijekom kiše nismo primijetili izraženije nedostatke koji bi utjecali na stabilnost vožnje.
Prinx Quattura 4S dosad nam se pokazala kao solidna guma koja je u mnogim pogledima, poput udobnosti i tišine, donekle i nadmašila očekivanja. Njezini nedostaci, poput slabije trakcije i prianjanja na mokrom asfaltu, daju se izbjeći uz razumnu vožnju, odnosno, tijekom kiše, održavanje većeg sigurnosnog razmaka od vozila ispred. Drugim riječima, ništa što ne bismo ionako činili pri vožnji na gumama puno poznatijih proizvođača.