

Najnoviji prijedlog koji dolazi iz izvršnog tijela zaduženog za izradu nove legislative EU-a kaže da bi se vozače za teške prekršaje poput drastičnog prekoračenja brzine ili vožnje u alkoholiziranom stanju trebalo pravednije kažnjavati, tj. da bi izrečene mjere trebalo provoditi na cjelokupnom teritoriju EU.
E sad, što se to podrazumijeva pod ‘drastičnim prekoračenjem brzine’? Većina zakona u EU prekomjernu brzinu definira kao brzinu veću od 50 km/h iznad dopuštene na magistralnim cestama ili autocestama, te veću od 30 km/h ako se radi o urbanim područjima. Prijedlog je da u takvim slučajevima treba oduzeti vozačku dozvolu u cijeloj EU. Najglasniji u provedbi ove mjere u Nijemci. Njihov ministar prometa (da, tamo je za promet zaduženo Minstarstvo prometa a ne MUP) Volker Wissing nekoliko je puta naglasio važnost ove mjere za Njemačku: “… koja je velika tranzitna zemlja…”
Međutim, prema riječima glasnogovornice njemačkog Ministarstva prometa treba postojati i iznimka od ovog postupanja. Naime, država koja je izdala vozačku dozvolu može odbiti učinak opoziva na razini Unije ako teški prometni prekršaj ne bi doveo do gubitka vozačkih povlastica u državi članici koja je dozvolu izdala. Umjesto toga, mogu se izreći alternativne mjere poput zabrane vožnje ili psihofizičkih testiranja. Prije nego nova pravila stupe na snagu, Vijeće ministara EU-a i Europski parlament još se moraju dogovoriti o konačnoj verziji nove Uredbe. EU parlament je već u osnovi podržao prijedloge Europske komisije u veljači 2024. godine.
Nova uredba ima za cilj pridonijeti povećanju sigurnosti na cestama u EU. Naime, svake godine više od 20.000 ljudi pogine u prometnim nesrećama u EU. Cilj EU-a je prepoloviti broj poginulih i teških ozljeda na cestama do 2030. godine, te da do 2050. uopće više ne bude poginulih na cestama. Prijedlog također ima za cilj poboljšati suradnju između država članica u provedbi prometnih propisa. U tu bi svrhu vlasti trebale moći bolje razmjenjivati informacije o ozbiljnim prekršiteljima i prometnim recidivstima.