Opel Grandland – Iskorak u novu klasu

Druga generacija Opelova SUV-a nije samo narasla u dimenzijama, već je napravila i značajan iskorak u smislu kvalitete. Prvi dojmovi iz vožnje s europske prezentacije u Frankfurtu

Opel je nedavno odlučio temeljito reorganizirati svoju ponudu SUV-a. U toj je modelskoj rošadi druga generacija Grandlanda završila između kompaktne i srednje klase, što znači da je narasla 17,3 cm, odnosno na ukupno 4,65 m, čime se značajno distancirala od Frontere koja je kraća dobrih 25 cm.

Što se pogona tiče, tvrtka sa sjedištem u Rüsselsheimu – koja je dio velikog Stellantisa – naglašeno igra na kartu elektromobilnosti. Naravno, postoje i mild-hibridna (136 KS) i plug-in hibridna izvedba (e-doseg 85 km) Grandlanda, no ova potonja na tržište stiže tek u drugoj polovici 2025. godine. Dotad Opel velike nade polaže u Electric (213 KS), koji će se nuditi u dvjema verzijama baterija – sa 73 i 82 kWh. Obje izvedbe nude vrlo praktičan doseg od 523 i 582 km (prema WLTP-u). Maksimalne snage punjenja su 150 i 160 kW (baterija 73 kWh).

Jednostavan pristup

Grandland Electric (82 kWh) u vožnji zapravo ostavlja vrlo konkretan dojam. Osjeća se stabilno i čvrsto, bez obzira radilo se o vožnji na pravcu ili kroz zavoje. Standardni selektivni amortizeri učinkovito filtriraju neravnine, koje su na cestama u okolici Frankfurta ipak dosta suzdržane. Zbog svoje veće težine i nižeg centra težišta, Grandland Electric općenito djeluje glomaznije i punašnije. Dio toga pripisujemo i složenijoj stražnjoj osovini, jer umjesto konvencionalne, Electric koristi Multilink kako bi bilo dovoljno mjesta za drugi elektromotor u verziji s pogonom na sve kotače (planirana nešto kasnije).

U unutrašnjosti Opel koristi široke zaslone (10 i 16 inča) i fizičke prekidače, naravno ondje gdje je to prikladno. Izgled i kvaliteta unutrašnjosti nam se dopadaju

Iz tog razloga, Electric također ima 11 mm veći međuosovinski razmak od ostalih verzija Grandlanda. Ovisno o vašim potrebama, Opel na raspolaganje stavlja tri moda vožnje (Eco, Normal i Sport). U sportskom modu izvlači punih 213 KS, na komandu akceleratora reagira agilnije, a sprintovi pri pretjecanjima su žustriji. Upravljač je također krući u usporedbi s inače poprilično ‘prozračnom’ postavkom.

U sportskom modu Grandland pojačava otpor upravljača. AGR-sjedala s funkcijom masaže

Što se dizajna tiče, Opel namjerno poseže za jednostavnim pristupom. Fokusira se primarno na glatke površine te potpuno odbacuje kromirane ukrasne elemente. Novo lice marke svojom sjajnom crnom površinom privlači pažnju vozača oko nas. Poznato je, Opel ga naziva ‘Vizor’. Atraktivna svjetlosna traka provučena je vodoravno te je prekinuta logotipom koji je odsad – zahvaljujući novoj EU-legislativi – osvijetljen! Opcijska prednja svjetla Intelli-Lux-HD (standardna oprema u GS-u) svijetle sa 25.600 LED-segmenata po jedinici i automatski zasjenjuju nadolazeći promet ako su duga svjetla uključena.

Pohvalno - sa 550 do 1645 litara, novi Grandland 'guta' više od Astre Sports Tourer

AGR-sjedala kao opcija

U unutrašnjosti sjedimo na opcijskim ergonomskim sjedalima koja nude funkciju masaže, dok osnovna imaju središnje udubljenje koje smanjuje pritisak na trtičnu kost. Prilagodljivi bokovi, ventilacija i razne mogućnosti masaže, međutim, dostupni su samo na top-izvedbi.

S ergonomske točke gledišta, visoki vozači ili vozačice upravljač ne mogu prigodno podesiti po visini, no budući da je s gornje i donje strane spljošten, na kraju ipak pristaje.

Straga ima dovoljno mjesta, kako u predjelu nogu tako i glave

Ostatak interijera napredno je digitaliziran. Kada je hardver u pitanju, Opel surađuje s Qualcommom te infotainment postavlja na arhitekturi Snapdragon. I vozačev veličine 10 inča, kao i središnji zaslon (dijagonala 16 inča), nagnuti su u smjeru vozača te se mogu personalizirati. Aplikacije se, baš kao i na pametnom telefonu, mogu postaviti kao pločice. Središnja konzola ima mnogo mogućnosti za pohranu, glavni pretinac (12 l) se može hladiti, a pretinac za induktivno punjenje vašeg mobitela zaključati. Sve to uklapa se u opći dojam novog Grandlanda – ne samo da je narastao za pola klase, već se tako i osjeća.

Snaga punjenja najviše iznosi 150 kW (160 kW za verziju od 73 kWh)

Zaključak

Grandland je u drugom izdanju znatno prostraniji i kvalitetniji, te za pola klase veći SUV. Mnogo komfora, dobra kvaliteta materijala u unutrašnjosti te promišljeni detalji impresioniraju. Električna izvedba je respektabilan automobil, no mild-hibridna verzija će se boriti za Opelov tržišni udio, i to već od siječnja 2025. godine.

Novi svjetlosni potpisi sprijeda i straga za drugu generaciju Grandlanda

Tehnički podaci

Opel Grandland Electric

Karoserija

SUV s pet sjedala, D x Š x V 4650 x 1934 x 1665 mm, međuosovinski 2795 mm, prtljažnik 550–1645 l, masa praznog/nosivost 2120/580 kg

Podvozje

Poprečna ramena/MacPherson sprijeda, Multilink/zavojne opruge straga, diskovi sprijeda i straga, gume 235/55 R 19

Prijenos snage

Na prednje kotače, fiksni prijenos

Motor

Permanentno pobuđeni sinkroni elektromotor, snaga 157 kW (213 KS), okretni moment 345 Nm, litij-ionska baterija, kapacitet (bruto) 82 kWh

Vozna svojstva

0–100 km/h….9,0 s

Najviša brzina……170 km/h

Potrošnja (WLTP)…16,9 kWh/100 km

Doseg (WLTP)….582 km

Cijena

Opel Grandland Electric….. n.p.