Predstavljen Rimčev robotaksi – Verne
Dugo se čekalo na ovu primjeru, i evo danas je Auto motor i sport prisustvovao predstavljanju Rimčeve inovacije u vidu taksija koji vozi sam
Program je u Rimčevom kampusu u Kerestincu krenuo prema planu, no ubrzo je sve pošlo po zlu. Naime, nakon desetak minuta kašnjenja Mate se popoeo na pozornicu i pokušao pozvati autonomno vozilo da izađe na pozornicu, no to se nije dogodilo. Dvaput! Robotaksi koji preko aplikacije nije slušao naredbe vozit će na 20 inčnim Michelin Primacy gumama, a navodno nije htio izaći na svjetla pozornice zbog problema s kočnicama. No, ipak smo uspjeli saznati da se radi o dvosjedu, s baterijom kapaciteta 60 kWh.
Dimenzije Vernea, kako će se zvati ovaj robotaksi, su na razini Golfa, ali unutrašnjost bi trebala biti prostranija od Rolls-Roycea, kaže Mate. Nastao na potpuno novoj platformi za e-vozila, koja bi treba biti iznimno prilagodljiva za upotrebu na različitim lokacijama, podlogama, vremenskim uvjetima, pa čak bi trebala uzeti u obzir i lokalne stilove vožnje. Autonomni pogonski sustav razvijen je u suradnji s izraelskom tvrtkom Mobileye koja je u vlasništvu tehnološkog giganta Intela.
Pogonska jedinica ima vršnu snagu od 155 kW i 2800 Nm okretnog momenta, što je na razini najsnažijih današnjih tegljača. Klizna vrata se električno otvaraju prema naprijed, oba sjedala imaju pet predefiniranih pozicija, od uspravne pozicije za rad, do potpuno ležeće za odmor, a korisnik narudžbom vožnje preko aplikacije može predefinirati i brojne druge stvari poput temperature ili mirisa u kabini. Rimac obećava apsolutnu sigurnost uz pomoć šest lidara, tri dugog dosega, šest kratkog, pet radara i 13 kamera. U unutrašnjosti nema niti upravljača niti papučica, no putnici mogu uživati u 43 inčnom zaslonu.