

Električni sportski automobil prvotno je trebao debitirati na salonu automobila u Ženevi 2020, ali sajam je bio jedan od prvih velikih europskih događaja koji je otkazan zbog raširenog virusa Covid-19. Umjesto toga, predstavljanje serijskog automobila odgođeno je za 2021. godinu. Sad je došlo vrijeme: Rimac Nevera je službeno predstavljena.
Četiri elektromotora katapultiraju hiper automobil do 100 km/h za 1,85 s. Tek pri 412 km/h Nevera će prestati ubrzavati. Rimac navodi ukupnu snagu od 1914 KS i 2360 Nm okretnog momenta. Nevera nudi sjajne performanse u različitim načinima vožnje. Uz Range i Comfort, dostupni su i Sport, Track and Drift. Uz to, vozač može programirati dvije pojedinačne postavke.
Nevera dolazi bez klasičnog ESP-a ili konvencionalne kontrole proklizavanja. Umjesto toga koristi se sustav (R-AWTV 2) kalibriranja okretnog momenta na svakom kotaču. Ovaj elektronički sustav prikuplja podatke o stanju površine ceste putem različitih senzora i izvodi do 100 koraka izračuna u sekundi. Svaki pojedini kotač uvijek ima pravi omjer snage i vuče. Za kočenje je zadužen Brembov karbonsko-keramički sustav. Diskovi imaju promjer 390 mm sprijeda i straga i šest klipova obloga na diskovima. Usporavanje se vrši rekuperacijom snage do 300 kW.
Neveri treba samo 9,3 s do 300 km/h, a 402 m će prijeći za 8,6 s. Baterija kapaciteta od 120 kWh omogućuje doseg od 550 km prema WLTP-u, dok iz Rimca navode da maksimalna snaga punjenja iznosi 500 kW. To bi značilo da se na brzom punjaču Nevera od 0 do 80 posto kapaciteta baterije može napuniti za samo 19 minuta.
Konstrukcija samog vozila je jasno vrlo kompleksna. Kod automobila ovakvih performansi izuzetno je bitna aerodinamika. Svi aktivni spojleri, uključujući stražnje krilo, prilagođavaju se neovisno jedan o drugom, ovisno o situaciji u vožnji. Međutim, vozač također može sam utjecati i odabrati između “Niskog otpora” i “Visoke potisne sile”. Osnova konstrukcije je ugljični monokok koji se koristi i u konstrukciji bolida Formule 1.
Sastoji se od karbonskog krova, integriranog baterijskog sklopa i stražnjeg karbonskog podokvira, koji zajedno čine najveću karbonsku konstrukciju u automobilskoj industriji. Težak manje od 200 kg, sastavljen od 2200 komada karbonskih vlakana i 222 aluminijska umetka, monokok štiti bateriju automobila formirajući kompaktnu, ali nevjerojatno čvrstu strukturu s torzijskom krutošću od 70.000 Nm po metru.
Izvršni direktor Mate Rimac želi dva milijuna eura za svog električnog pulena. Kao i obično, ograničenje na 150 komada također pridonosi cijeni, tako da ni “rabljeni” vjerojatno neće biti jeftiniji u narednim godinama. Na kraju saznajemo kako Mate inzistira da osobno potpiše svaki pojedini automobil. Dojmljivo! Čim započne serijska proizvodnja na novoj proizvodnoj liniji, trebat će pet tjedana za izradu jednog modela.