



Aktualni Mercedes GLC predstavljen 2023. čini oko 20 posto prodaje ove premium marke u Hrvatskoj. Općenito, riječ je o modelu koji je od početka dobro prihvaćen na svim tržištima te slovi kao jedan od Mercedesovih bestselera. A otkad je GLC 2015. zamijenio upečatljiv i osebujan GLK, ‘kamen spoticaja’ eventualno je mogla biti (visoka) cijena. Naime, nisu baš svi bili spremni izdvojiti oko sto tisuća eura za dizelski GLC koji je u konfiguratoru prošao tek umjeren tretman.


Birate opremu, benefiti ostaju
Poglavito se to odnosilo na aktualni dizelski model 220 d sa 197 KS i 17 kW hibridne pomoći. No domaći je uvoznik doskočio tome i nedavno ponudio početni dizelaš GLC 200 d sa 163 KS u paketu opreme Platinum Edition. Ideja uvoznika je da je ovaj paket opreme potpuno konfigurabilan, dakle sami slažete opremu, no benefiti paketa vam ostaju i niste vezani specifikacijom.


Tako, primjerice, naš testni GLC 200 d serijski ima paket Chrome, Agility Control (selektivna kontrola tvrdoće i spuštanje/podizanje), uvijek omiljeni interijer AMG Line,
MBUX-navigaciju Premium… Uz doplatu polarno bijele boje (280 eura), eksterijera AMG Line (4057 eura) i paketa Advanced Plus (2090 eura) – u koji su uključena grijana sjedala, otisak prsta, adaptivno dugo svjetlo… – takav GLC 200 d u konačnici stoji 73.067 eura. Cijena je to koja čak ide osjetno ispod one najbližih konkurenata, djelomice i zbog činjenice što njihova ponuda dizelskog pogona starta sa 40-ak KS više. Dakle, u rangu GLC-a 220 d.


Senzacionalno skroman potrošač
Mercedesov hit-SUV je na testu prije svega oduševljavao skromnom potrošnjom od 5,7 litara na 100 km, a koju je ostvario u kombinaciji gradske vožnje, magistrale i autoceste. Ako ste na magistralnoj cesti nježni na papučici gasa, tada je moguća i potrošnja niža od pet litara, što je senzacionalno niska vrijednost za tako velik, udoban, prostran obiteljski SUV.


Iznimno učinkovit četverocilindarski motor uparen je s devetstupanjskim automatskim mjenjačem koji brzo i ugodno mijenja stupnjeve prijenosa, te s pogonom na sve kotače 4Matic. Serijski 19-inčni alu-kotači možda nisu najbolje estetsko rješenje za GLC, no s druge strane značajno utječu na povećanje komfora ublažavanja. Isto tako, testni GLC je na pravcu i u zavojima pokazao stoičku stabilnost, što itekako podiže užitak u vožnji. Takve pozitivne vozne karakteristike nadopunjuje precizno i dobro odmjereno upravljanje. Da, vozač sigurno neće pronaći manu pomalo usporenoj agilnosti Mercedesova SUV-a, posebno pri brzim promjenama smjera, jer one u pravilu ne utječu negativno na percepciju vožnje.


Tehnički podaci
GLC 200 d Platinum Edition
Karoserija
SUV srednje klase s peterim sjedalima, D x Š x V 4716 x 1890 x 1640 mm, međuosovinski razmak 2888 mm, prtljažnik 620-1680 l, spremnik goriva 62 l, masa praznog/nosivost 1985/640 kg
Motor
Četverocilindarski redni, dva turbopunjača s varijabilnom geometrijom, obujam 1993 ccm, snaga 120 kW (163 KS) pri 3200-4600 o/min, okretni moment 380 Nm pri 1600 o/min, starter-generator 15 kW
Prijenos snage
Na sve kotače, devetstupanjski automatski mjenjač s dvostrukom spojkom
Vozna svojstva
0–100 km/h 8,9 s
Najviša brzina 208 km/h
Potrošnja – ukupno (WLTP) 5,1 l/100 km
Potrošnja na testu – ukupno 5,7 l/100 km
Konkurencija
Audi Q5 TDI Quattro (204 KS) od 60.252 eura, BMW X3 xDrive 20d (197 KS) od 63.337 eura
Cijena
Početna cijena 62.002 eura
Cijena testiranog modela 73.067 eura
Ocjena
+ štedljivi i kultivirani motor, praktičnost, kočnice
– prostranost