Isuzu D-Max N60 Nitro Sport – Za gradilište i kazalište

Opsežno redizajnirani D-Max u opremi N60 Nitro Sport može biti i gradski frajer i marljivi radnik u manduri. Kombinacija atraktivnog stilskog dojma i visoke radne etike čini ga univerzalnim vojnikom i zanimljivom alternativom pomodnim i ograničeno sposobnim SUV-ima

Isuzu D-Max u svojoj najopremljenijoj izvedbi N60 Nitro Sport vraća nas osnovama robusnog pick-upa, ali s modernim štihom koji ne ostavlja ravnodušnim ni vozače navikle na glatke SUV-ove srednje klase. Ovako konfigurirani D-Max je šminker za gradsku špicu, ali i radnik sposoban ponijeti tonu tereta, što je kombinacija kakvu rijetko viđamo. Prvo što privlači pažnju je zvuk motora. Iako ispod poklopca radi obujmom nešto manji motor nego kod nekih konkurenata koji se vrte oko 2500 ccm, njegov dubok, moćan huk pri kretanju izaziva poštovanje.

Upravo taj početni dizelski huk daje D-Maxu karakter i jasno šalje poruku da ovo nije običan lifestyle pick-up. Neki će prigovoriti da 1,9-litarski četverocilindarski motor radi sirovo i neuglađeno, ali kako brzina raste, motor se kultivira, zvučna kulisa postaje diskretnija, a snage ne nedostaje. Na autocesti, pri 130 km/h, motor se vrti na umjerenih 2100 o/min, a potrošnja se drži na vrlo prihvatljivih 8,5 l/100 km, što je odličan rezultat za ovako veliki i visoki pick-up s pogonom na sve kotače.

Neočekivano nisku potrošnju postigli smo prateći ritam prometa na magistrali između Nove Gradiške i Slavonskog Broda – prosjek od 6,2 l/100 km je nedostižan za 2,5-litrene četverocilindraše i trolitrene V6 motore. Stoga je ovo velik plus za Isuzuov 1,9-litreni stroj od 164 KS koji ne puca od snage, ali rijetko gdje ostavlja dojam podmotoriziranosti.

Poznata platforma
Ispod moderne, atraktivne karoserije krije se poznata Isuzu platforma s robusnim ovjesom i lisnatim oprugama straga. To znači da D-Max treće generacije, unatoč kozmetičkim doradama i luksuznoj opremi Nitro Sport, ostaje pravi pick-up, što se osjeti u vožnji – posebno na neravnim cestama, gdje D-Max zna karakteristično poskakivati, posebno kad je neopterećen teretom. Tu su neki konkurenti poput Ford Rangera ili VW Amaroka ipak korak ispred po pitanju komfora vožnje. No, D-Max to kompenzira sirovom funkcionalnošću. Nosivost od jedne tone, uz dodatak dvostruke kabine, čini ga idealnim za terenske poslove ili obiteljske avanture.

Prostor u kabini je izdašan, a oprema bogata – u skladu s titulom ‘Nitro Sport’. Kožna sjedala su luksuzna na prvi pogled, ali ljeti nedostaje ventilacija (postoji grijanje, što zimi dolazi kao spas). Automatski mjenjač radi ugodno i glatko prebacuje stupnjeve, s mogućnošću ručnog prebacivanja, što je od velike koristi na nizbrdicama (kočenje motorom), odnosno za vožnju zahtjevnijim terenima. Za one koji planiraju ozbiljan offroad, tu su svi potrebni prekidači (2H, 4H, 4L, blokada stražnjeg diferencijala) i sve što očekujete od istinskog off-road vozila. U pravim uvjetima i s odgovarajućim terenskim gumama, D-Max je gotovo nezaustavljiv.

Napredni sustavi asistencije
Isuzu je s nedavnim redizajnom ozbiljno zakoračio u zonu naprednih sustava asistencije, i to s više uspjeha nego što bismo očekivali od robusnog pick-upa. Adaptivni tempomat radi vrlo precizno i bez naglih intervencija na kočnici, održavajući zadani razmak vrlo osjećajno. Lane Keep Assist je također učinkovit, ne pati od ‘fliper efekta’, odnosno ne šeta između lijeve i desne linije, već se razmjerno precizno drži sredine prometne trake. Ali, samo do 130 km/h, dok je najveća brzina na koju možete postaviti tempomat 140 km/h. To je za ovaj profil vozila sasvim logično, ali ako vam se baš žuri možete slobodno pritisnuti pedalu gasa i pojuriti 150-160 km/h, samo što tada potrošnja skače na 12 do 13 l/100 km.

Posebno pohvalno: isključivanje pojedinih sustava asistencija vrlo je brzo i intuitivno, s doslovno dva dodira na središnjem ekranu – nešto što bi mnogi proizvođači mogli naučiti od Isuzua. Spomenimo i kako je infotainment sustav funkcionalan, dovoljno brz i s logično strukturiranim izbornicima. Nema ekstravagancije, ali sve je tu: Apple CarPlay, Android Auto, navigacija i dovoljno USB priključaka.

Konkurentna cijena
D-Max se ističe odličnim omjerom cijene i opremljenosti, a u pogledu off-road sposobnosti, ravnopravan je (ili čak sposobniji) od izravne konkurencije. Jedino što, gledajući kroz automobilističke naočale, može zasmetati je manjak komfora na asfaltu i općenito manjak sofisticiranosti u pojedinim detaljima. Na kraju, ne valja zaboraviti da je ovo istinski radni stroj, koji će uskoro biti dostupan u bazičnim varijantama što podrazumijeva jednostruku kabinu, ručni mjenjač i spartansku opremljenost.

TEHNIČKI PODACI

Karoserija
DxŠxV 5265 x 1870 x 1790 mm, međuosovinski razmak 3125 mm, nosivost 1025 kg, vuča prikolice do 3500 kg

Motor
Turbodizelski, redni četverocilindarski, 1898 ccm, 121 kW (164 KS) pri 3600 o/min, 360 Nm od 2000 o/min,

Prijenos
Šeststupanjski automatski mjenjač, pogon na sve kotače

Performanse
Ubrzanje 0-100 km/h……….12 s
Najviša brzina……………..180 km/h

Potrošnja
WLTP kombinirano…..8,4 l/100 km
Na testu…………………9,6 l/100 km

Konkurenti

VW Amarok Life 2.0 TDI 4Motion DSG od 52.240 eura, Toyota Hilux Invincible 2.4 D 4×4 automatik od 57.010 eura, Ford Ranger Wildtrak od 61.650 eura

Cijena
Početni model…..od 42.600 eura
Testni model………od 57.490 eura

Ocjena
Plus: svestranost namjene, konkurentna cijena, rad sustava asistencija, prostran putnički prostor, velika nosivost, offroad karakteristike, umjereno niska potrošnja
Minus: karakteristično poskakivanje na neravnim cestama (lisnate opruge), pomalo grub i sirov rad motora, velik krug okretanja