Forthing U-Tour – Krojen za putovanja

S modelom U-Tour kineski Forthing na velika vrata vraća monovolumene. Za 32.990 eura, luksuzni sedmerosjed nudi superizdašnu opremu Executive te poznati 1,5-litreni benzinac u kombinaciji s automatskim mjenjačem

Većina autoindustrije već je odavno odlučila da monovolumeni nisu in, SUV-i su jednostavno sada u trendu, samo se čini da to nitko nije rekao Tik-Tok generaciji. Naime, ne sjećamo se da se itko od spomenutih u dugo vremena zainteresirao za neki testni SUV, a iskreno i za ikoji drugi automobil, koliko smo imali izljeva oduševljenja mlađe tinejdžerske generacije u tjedan dana druženja s Forthing U-Tourom. I doista, uz ‘Lexus-style’ masku veću od života, pulsirajuća krila na vrhu maske, atraktivna LED-svjetla sprijeda te LED-traku straga, teško ga je ne primijetiti. 

Uostalom i 4,85 m ukupne dužine u rangu je nekadašnjeg VW Transportera, iako sa 171,5 cm visine s lakoćom staje u sve garaže. No interijer je, međutim, ono gdje putnici, bili oni Tik-Tokeri ili ne, dolaze na svoje. Jer za razliku od uobičajenog rasporeda 2-3-2, U-Tour naglasak stavlja na dva raskošna sjedala u drugom redu koja se ne pomiču samo uzdužno (naravno na struju), već i poprečno. Kako su ista grijana/hlađena, tako nude raskošne naslone za glavu s potporom, aviostolić na poleđini sjedala ispred te veliki panoramski krov iznad, a tu je i zasebna kontrola klimatizacije uz USB-priključak, pa je jasno da putnici u ovom Forthingu uživaju status kraljeva. Negativna strana rasporeda sjedenja 2-2-3 a la Chrysler Voyager je pristup trećem redu gdje se putnici moraju provući kroz dva srednja sjedala.

 

Pomicanje sjedala prema naprijed na struju jednostavno traje predugo, a ne ostavlja ni dovoljno prostora za komotno provlačenje, iako se vrata otvaraju u širokom luku. S pozitivne strane, treći red nije skučen kao obično, ima svoju ventilaciju i odlagališta za pića pa na kraćim dionicama mogu i odrasli putovati. Nažalost, nema isofix-priključaka. Sa svim sjedalima u funkciji prtljažnik mjeri osnovne 234 litre, ali se polijeganjem (dvodijelnih) naslona dobiva 1086 l.

Vrijeme za vožnju
Kao i Forthing T5 Evo, tako i U-Tour pokreće 1,5-litreni turbobenzinac s potpisom Mitsubishija, a u praksi se sasvim solidno nosi s njegovih 1,8 tona mase. Čak je i sedmostupanjski mjenjač s dvostrukom spojkom koji 260 Nm prenosi na prednje kotače dovoljno komforan da ne narušava spokoj vožnje. Iako ovjes nije premekan, izraženije naginjanje karoserije kod dinamičnije vožnje uz solidan, ali ne previše informativan osjećaj na upravljaču, jasno sugerira da agresivan način vožnje ne odgovara njegovu karakteru.

Činjenica da između osovina ima čak 2,9 metara dodatno pozitivno djeluje na udobnost vožnje, kao i dobra izolacija pri višim brzinama. Pri pretjecanju, uz dovoljno brze reakcije mjenjača, ostaje dovoljno snage za siguran manevar pa nema potrebe za manualnim intervencijama. Potonje, uz izostanku polugica na samom upravljaču, moraju se izvesti samo na ručici (plus/minus), što i nije uvijek najpraktičnije. Kako smo već imali prilike vidjeti na T5 Evo, ovakav pogon ne pripada klasi najučinkovitijih, a ovdje je to na račun mase i dimenzija još izraženije.

Drugim riječima, tvornički prosjek od 7,1 l praktično je nedostižan, a realno je očekivati oko 10 litara. S potonjim, uz spremnik od 55 litara, očekivani je doseg oko 500 km. Dobra je vijest da je od potrošnje još izdašnija oprema U-Toura koja je bez opcija objedinjena u paketu Executive. Istina, multimedija zahtijeva određeno vrijeme privikavanja te vjerojatno postoje bolja grafička rješenja, ali se Kinezima ne može poreći ažurnost.

Tako je tu, u odnosu na prvo prikazane funkcije, sada cijeli arsenal mogućnosti s uključenim RDS-om, DAB-om, bežičnim Android Autom i Apple CarPlayom te na kraju i novim, većim 12,25-inčnim infotainmentom. Dodatno su tu, između ostalog, kamere 360°, ambijentalna rasvjeta u više boja, upozorenja na bočne nalete, mrtvi kut ili otvorena vrata, odnosno tempomat (ne i adaptivni). Sve to dolazi za 32.990 eura uz pet godina jamstva, odnosno nešto kraćih od konkurencije 100.000 km, što čini poprilično diskontnu ponudu.

Zaključak
Dobro je znati da za sve koji cijene utilitarnost koju donose monovolumeni, ali ovaj put uz maksimalni luksuz po pristupačnoj cijeni, ponovno postoji izbor. Minus je relativno visoka potrošnja, neobičan pristup trećem redu i ponekad mušićava multimedija/sustavi pomoći.

TEHNIČKI PODACI

Karoserija

D x Š x V 4850 x 1900 x 1715 mm, međuosovinski razmak 2900 mm, prtljažnik 234/1086 l, spremnik goriva 55 l, masa 1790 kg, nosivost 470 kg

Motor

Benzinski redni, turbopunjač, četiri cilindra, izravno ubrizgavanje, obujam 1481 ccm, snaga 130 kW (177 KS) pri 5600 o/min, okretni moment 260 Nm pri 1500-4000 o/min

Prijenos snage i podvozje

Na prednje kotače, sedmostupanjski mjenjač s dvostrukom spojkom, MacPherson neovisni ovjes s poprečnim stabilizatorom sprijeda, multilink osovina straga – diskovi sprijeda i straga, gume 215/55 R18 Continental WinterContact 870P, rezervni kotač T125/80 R17

Vozne osobine

0-100 km/h 9,5 s

Najviša brzina 175 km/h

Potrošnja (WLTP) 7,1 l/100 km

Emisije CO2 175 g/km

Potrošnja na testu 9,7 l/100 km

Konkurenti

Peugeot 5008 Hybrid 136 e-DCS6 od 39.480 eura, Renault Espace E-Tech 200 (7 sjed.) od 41.490 eura, Škoda Kodiaq 1.5 TSI DSG (7 sjed.) od 38.589 eura, Toyota Proace City 1.5D AT8 Long (7 sjed.) od 36.857 eura, VW Multivan 2.0 TDI DSG (7 sjed.) od 52.227 eura

Cijena

Forthing U-Tour 1.5T Exclusive 32.990 eura