DFSK Seres 5 Premium – Vatromet performansi i opreme
Nakon modela Seres 3, koji smo temeljito isprobali na našem maraton testu, na red je stigao veći, prestižniji i skuplji Seres 5. Koliko je ovaj kineski premium SUV dorastao poznatijoj europskoj konkurenciji, otkriva - naš test
Na prvu 60 tisuća eura zvuči kao vrlo mnogo novca, no ako taj iznos stavite u korelaciju s kupovinom nešto većeg premium SUV-a, pa još i s elektropogonom, onda vam odjednom 60 tisuća možda i neće biti dovoljno da si priuštite tako nešto.
Kinezi misle ozbiljno
Kineski električni automobili trenutačno doživljavaju veliki proboj na europsko tržište, pa ne čudi da se vode dvama postulatima – plasiraj kvalitetnu robu i budi konkurent velikom broju ‘domaćih’ kvalitetnih e-vozila, te izvuci dizajnerski adut iz rukava. Jer dok smo kod testiranja modela Seres 3 bili potpuno indiferentni kada su u pitanju njegove linije, Seres 5 je pogodio vizualni nerv, i to ne samo kod nas već i radoznalih prolaznika i vozača. A znamo što najsnažnije prodaje automobil – njegov dizajn. I pokoravajući se tim pravilima, Kinezi su sve uspješniji na Starom kontinentu.
Ovdje je sve vrlo fino podešeno, Seres 5 gotovo neprimjetno upija udarce koji dolaze od neravnina, rupa i šahtova na kolniku – i to vrlo tiho. Da imate povez preko očiju, točno biste pomislili da se vozite u nekom od e-SUV-a njemačkog premium proizvođača. No to ni ne iznenađuje previše jer kada pogledate tko je sve na popisu dobavljača koji kineskoj tvrtki isporučuju dijelove i razvijaju tehnologije, ostanete ugodno iznenađeni. Tu su, između ostalih, Bosch (pogon/motori), BASF (lak), Kiekert (ključevi i sustavi zaključavanja), Adient (sjedala) ili Vitesco (upravljački uređaji, senzori, energetska elektronika). Osim toga, ne smijemo zaboraviti da su Kinezi vrlo ambiciozni te jako brzo uče.
Nema čega nema
U interijeru nećete naići na loše materijale. Svaki djelić kokpita – od sjedala, središnje armature, volana, zaslona infotainmenta – odaje vrlo visoku kvalitetu izrade. Kožna nappa-sjedala udobno će primiti i više i teže putnike, kao i one lakše ili niže. I ona će vas, naravno, grijati u hladnim jutrima, ali tom će privilegijom biti počašćeni i putnici straga. Po ljeti će putnike sprijeda hladiti ventilacijom, a prema željama i masirati.
Za upravljač moramo reći da bi mogao prenositi malo više informacija s kolnika te biti nešto čvršći kod rukovanja, posebice kod dinamičnije vožnje. No to se donekle može popraviti odabirom moda vožnje Sport ili Race, ili jednostavno odaberete način rada Personalize pa sami odredite koliko će otpora volan pružati. Uz to, otvara se i opcija Steering mode, gdje se dodatno podešava rad upravljača. Pored njega se nalazi velik dodirni zaslon (15,6 inča) preko kojeg se upravlja praktički svim funkcijama u vozilu.
Sam rad i intuitivnost upravljanja je vrlo korektna, dok velika razlučivost ekrana (2K high definition) daje dodatni premium osjećaj u kabini kineskog SUV-a. Tu su, naravno, i 12,3-inčni zaslon iza upravljača te head-up displej na vjetrobranu, koji daju dodatne informacije tijekom vožnje. Ispred mjenjača mjesto je za punjenje vaših pametnih telefona koje odjednom podržava dva uređaja.
Iznad cjelokupne kabine proteže se divan panoramski krov, koji po dijagonali mjeri čak 85 inča te pruža toplinsku, zvučnu izolaciju i UV-zaštitu, pa će mališani straga uživati u pogledu prema zvijezdama. Mogli bismo sada tako do sudnjega dana nabrajati što sve Seres nudi u startnom paketu, koji je ujedno i jedini. No nećemo vas time gnjaviti, reći ćemo samo da ovaj e-SUV ima sve što svaki kupac može poželjeti.
Vežite se, polijećemo
Uz već spomenutu udobnost vožnje na 20-inčnim kotačima i ovjes pruža dostatan nivo dinamike kako bismo Seres 5 ponekad mogli malo brže provesti kroz zavojite magistralne ceste. Ipak, 2360 kg uvijek se osjeti, i u zavoju i pri snažnijem kočenju, ali slično je i kod konkurentne e-SUV ekipe. Ono što svaki put oduševi, kako nas tako i putnike, jest brutalna snaga dvaju elektromotora. Biramo način rada pogona Race, čvrsto primamo upravljač i desnu pedalu stišćemo do poda.
Prednji kraj Seresa 5 tada se podigne nekoliko centimetara, vaše tijelo isto toliko ulazi u kožno sjedalo, a sve stvari koje ste odložili u pretince u kabini naglo odluče da bi se silno željele naći negdje u stražnjem dijelu vozila. Snaga od 585 KS i golem moment od 940 Nm oslobađaju se u trenu. Vrlo zabavno ako opisanu radnju učinite, a da prethodno niste upozorili svoje suputnike. Zgodno je tada slušati uzvike i ushite koji izlaze iz usta neupozorenih putnika.
Vraćanjem na postavke Comfort, oluja se naglo smiruje, sve je ponovno vrlo tečno, mirno, tiho i udobno, dok vi uživate u vrlo dobrom audiosustavu s ukupno 11 zvučnika i ambijentalnoj rasvjeti u kabini gdje se može odabrati između 64 boje. Naša je testna potrošnja (24,5 kWh/100 km) za nekoliko kilovatsati odskakala od one službene (WLTP), no priznajemo kako smo si povremeno znali dati oduška u ‘puštanju s uzdi’ Seresa 5. Jasno, u kontroliranim uvjetima. Kada bismo mirno krstarili otvorenim prometnicama, potrošnja bi se lako vraćala na onu koja stoji u specifikacijama.
Nikad povoljnijih 60 tisuća eura
Na kraju moramo opravdati zašto smo kao plus u tablici za Seres 5 naveli cijenu. Ovaj premium kineski SUV jednostavno nismo mogli uspoređivati s električnim SUV-ima europskog i korejskog srednjeg razreda. Zašto ne? Odgovor je vrlo jednostavan – snaga i enormna količina opreme kojom je Seres 5 oplemenjen već u startu. Stoga smo ga ukrstili s premium njemačkim SUV-vozilima (vidi tablicu s tehničkim podacima), koji mogu ponuditi takav stupanj opremljenosti uz snažne performanse.
Računica je jednostavna – Seres 5 se ovdje ističe cijenom, a da mu neki od navedene konkurencije ni ne mogu parirati performansama. Zaključak testa jest da onaj tko nije sumnjičav prema sada već vrlo ozbiljnoj konkurenciji iz Kine, pa uz to i s ovakvim popisom opreme i premium značajkama, svakako preporučujemo da prije kupnje e-SUV-a barem jednom sjedne u Seres 5 i napravi testnu vožnju.
TEHNIČKI PODACI
Karoserija
D x Š x V 4710 x 1930 x 1620 mm, međuosovinski razmak 2875 mm, obujam prtljažnika 367/723 l, obujam frunka (ispod prednjeg poklopca) 67 l, masa 2360 kg, nosivost 365 kg
Motor
Dva elektromotora (dual motor 4WD), sprijeda asinkroni 210 kW/520 Nm, straga permanentni sinkroni motor 220 kW/420 Nm, ukupna snaga sustava 430 kW/585 KS, okretni moment 940 Nm, kapacitet litij-željezo-fosfatne baterije 80 kWh
Prijenos
Jednostupanjski mjenjač, pogon na sve kotače
Vozne osobine
0-100 km/h……4,0 s
Najviša brzina…..200 km/h
Potrošnja WLTP….21,8 kWh/100 km
Emisija CO2….0 g/km
Potrošnja na testu…..24,5 kWh/100 km
Doseg (WLTP)…..500 km
Konkurenti
Audi Q4 Sportback 55 e-tron quattro od 64.860 eura, BMW iX3 M Sport od 72.062 eura, Ford Mustang Mach-E GT od 65.028 eura, Tesla Model Y Performance od 62.873 eura
Cijena
Početni model…59.900 eura
Testni model……59.900 eura
Ocjena
Plus – kvaliteta izrade, oprema, ukupni paket performansi i udobnosti, cijena
Minus – trenutačno nije moguća ugradnja sjenila na panoramskom krovu, malen prtljažnik