

Ako bi se netko možda, gledajući Ami, zapitao – zašto? Zbog budućnosti – reći će inženjeri iz Citroëna, a u Francuskoj se već može i naručiti. Štoviše, kupcima je već poslano tisuću primjeraka, a Citroën Ami će im biti isporučen poštom. Da, dobro ste čuli, narudžbe se primaju putem Interneta. Ami, poput skutera do 50 ccm, možete voziti ako ste navršili 15 godina. Zvuči uzbudljivo? Pa krenimo onda u malu turneju glavnim gradom Njemačke – Berlinom.
Vrata suvozača otvaraju se pritiskom na gumb. Možete se ugodno smjestiti na fiksno sjedalo s oblogom u trkaćem stilu, a vaše vrećice iz trgovine smjestiti ispred nogu na suvozačkom mjestu. Ovdje nema prtljažnika, ali osjećaj prostranosti za dvoje svakako je prisutan. Smjestili smo se na vozačko mjesto – vrata se otvaraju u suprotnom smjeru, što je cool, ima nešto zajedničko s Rolls-Royceom. Zapravo, ovakva konstrukcija štedi novac. I ne samo da su prednji i stražnji dio napravljeni od istih plastičnih materijala, već su i vrata. Sveukupno, Ami se sastoji od nešto manje od 250 pojedinačnih dijelova, s prednjim dijelom koji se temelji na platformi Opela Corse.
Inače, sve bi plastične ploče od kojih je izrađen trebale biti otporne na ogrebotine. Nadalje, Ami ne dolazi u različitim bojama, dostupan je isključivo u golub plavosivoj, poput ove na fotografiji. Djeluje li vam to pretužno? Zato su tu pojedini dijelovi vanjštine (kotači) i unutrašnjosti u dinamičnoj narančastoj. Uz to, minimalistički interijer se može uljepšati šarenom plastikom, prijenosnom bluetooth-kutijom i držačem za mobitel, ali štitnik za sunce, unutarnje ogledalo ili klima-uređaj nećete pronaći ni u cjeniku. Stoga, otvorite prozore da ga prozračite, da – baš kao što smo to davno radili sa ‘Spačekom’.
Dakle, krećemo. Ključ u bravu, okret i pritišćemo tipku ‘D’ za vožnju. Opa, moramo priznati da brzo starta. Naravno, takav električni pogon odmah razvija snagu, čak i ako je na raspolaganju samo šest kW. A budući da Ami s baterijom od 5,5 kWh teži samo 471 kg, nismo nikakva prepreka u prometu, barem ne u centru Berlina, i to unatoč najvišoj brzini od samo 45 km/h. Kočenje se rijetko vrši. Zahvaljujući snažnom usporavanju pri dizanju noge s gasa, kod Amija lako korigiramo papučicom gasa, a prema WMTC-u (motociklistički pandan WLTP-u) može prijeći 75 km i puni se nakon tri sata u utičnici.
‘Što kažeš, što?! Da, ovdje je malo glasno’. Elektromotor bruji jače nego u tramvaju, a i udobnost ovjesa je loša. S druge strane, zahvaljujući okomitim prozorima i panoramskom krovu, preglednost u Amiju je dobra, što je sjajno, a i na okretnosti mu se nema što zamjeriti. Krug okretanja iznosi samo 7,2 m, a sa 2,41 m dužine ni parkiranje nije nimalo zahtjevno.
S jasno osmišljenim konceptom prostora i dimenzija Ami je idealno gradsko prometalo, koje će bez zaustavljanja voziti do 75 km i neće štetiti okolišu.