

Bilo je svega, ali realno Tokyo motor show prošao je kao salon automobila u Frankfurtu. Dovoljno dobro, ali polovično. To što nije bilo europskih divova, izuzev Mercedesa i Renaulta te BMW Alpine, nije nikome previše nedostajalo. Međutim, s obzirom na bijenalni ritam organiziranja, bili bi sretniji da je zabljesnuo neki model o kojem će se pričati malo duže…
Ipak, sajmovi su uvijek zanimljiviji, pa otkrivamo TOP 10 najzanimljivijih automobila s Tokyo-motor-showa
Turbinska plug-in tehnologija
Mitsubishi je predstavio Mi-Tech koncept koji predstavlja mali elektrificirani otvoreni SUV. Poseban je po tome što koristi plug-in hibridnu tehnologiju konstruiranu oko plinske turbine.
Točno tako, oko turbinskog motora koji služi kao generator za električne motore koji su smješteni na svaki kotač. Riječ je o dvosjedu koji s dizajnerske strane otkriva neke nove linije i oblik svjetala koji će biti zanimljiv poglavito američkom tržištu.
Vozilo s emotivnom vezom prema vozaču
Predstavljeni četverosjed sposoban za autonomnu vožnju četvrtog stupnja svoje funkcioniranje temelji na brzoj komunikaciji s osobnim asistentom kao što je Siri. Sve se temelji na brzoj i preciznoj glasovnoj komunikaciji s vozilom, na kojoj će sustav kreirati osobnu i personaliziranu vezu vozača i vozila.
Osim wellness usluge u kabini Toyota LQ opremljena je i posebnom DMD projektorskim svjetlima koji na cesti ispred vozila mogu ispisivati poruke ili fotografije.
Isključivo kao hibrid
Jedan od konkretnih modela na salonu svakako je bila četvrta generacija Honde Jazz, na brojim tržištima poznata i kao Honda Fit. Stilski je povezana s novijim modelima koje je Honda već pokazala, osim će se Jazz u ponudi naći jedino kao hibridni model. I to kao dvo-motorni hibrid, što je tehnologija preuzeta iz CR-V-a, ali poznata i iz drugih hibrida.
Jer, riječ je o dva elektromotora od kojih je jedan i u funkciji generatora. Za razliku od CR-V-a gdje je za bazni pogon korišten 2,0-litreni benzinac, u Jazzu će se naći 1,0- ili 1,5-litreni. Na koncu, zaključak je kako Jazz mora ostati sjajno i prostrano obiteljsko vozilo koliko god malen bio.
Prva električna Mazda je blizu proizvodnje
Sada znamo, kad se pojavi nova linija Mazdinih modela koja će biti električna, mogla bi se zvati MX. Na tom je tragu predstavljena prva električna Mazda MX-30. Tu nije riječ o potpuno električnom modelu već o range-extenderu, odnosno pogonu koji pored elektromotora i baterije (33,5 kWh) koristiti i Wankelov motor kao agregat za punjenje.
Predviđeni doseg s tom, zapravo vrlo malenom baterijom, mogao bi iznositi oko 200 km. Ulazak u proizvodnju mogao bi biti brži nego što očekujemo, a razveselila su nas stražnja vrata (krilna) kao s modela RX-7.
Treba mu samo mahnuti pravilno
Ovo je pravi koncept bez konkretnih dodirnih točaka sa serijskom proizvodnjom. No, zato je i zanimljiv kao čista kreacija. Oznaka 30 dio je imena osmišljenog i zbog 30. rođendana brenda Lexus, ali još je ljepša brojka od 536 KS koji bi trebali biti snažni elektromotori koji ga pokreću.
Tu su i Gullwing vrata koja odlaze visoko u zrak. Ali, ne brinite se ne trebate ih dohvatiti jer kompletno upravljanje sustavim oslanja se na geste vozača. Dakle, mahnete i vrata će se zatvoriti, pa ih više neće trebati spretno upecati dok klizite prema sjedalu.
Kraj, kraj je bejbe…
Većina ljubitelja Subarua plače za prethodnom generacijom Impreze, pa zavoli novu kad se pojavi još novija. I tako godinama, a sada je nažalost došao kraj proizvodnje legendarnog modela WRX Sti i to je nešto što je Subaru odlučio proslaviti na salonu u Tokiju. Posljednja serija plavih ljepotica sa zlatnim BBS-ovim felgama i 2,5-litreni boxerom snage 305 KS proizvest će se u 555 primjerka.
Zvijezda sajma s modularnom karoserijom
Neki su ga odmah prozvali zvijezdom sajma jer je Suzuki na temu buduće mobilnosti i personalizacije sa svojom retro idejom pogodio točno u sridu. Vrlo mali plug-in hibrid koristi brojne dizajnerske elemente koji se mogu mijenjati ovisno o raspoloženju ili konkretnim potrebama vozača i putnika.
Može se mijenjati kontrolna ploča, prednja maska, ali i dijelovi karoserije. Naziv Waku dolazi od Japanskog izraza “Waku Waku” što u prijevodu znači uzbuđenje, a dizajnersku inspiraciju dao je model Fronte 360 iz 1960-ih godina prošlog stoljeća.
Slično bi trebao izgledati novi Qashqai
Ariya Concept implementira i razvija elemente dizajna koji su prvi put predstavljeni na vozilu IMx concept u Tokiju 2017. godine – masku V-motion i oštro stražnje svjetlo u obliku neprekinute linije, kratke prevjese i salonsku unutrašnjost.
Ariya nudi prostran i prilično luksuzan putnički prostor opremljen naprednim tehnološkim sustavima, dok karoserija ističe besprijekornu prirodu električnih vozila. Naravno, dizajnerske smjernice određuju izgled nekih budućih modela, između ostaloga vjerojatno i novu generaciju Qashqaija kojeg tako željno iščekujemo.
Kroji po mjeri i zabavlja
Toyoti smo često zamjetili na sivilu i izostanku emocija, ali čini se da će vraća u igru. Jer, ne samo da je predstavila Supru i njenu trkaću izvedbu već je otkriven i koncept e-Racer.
Moder čija je glavna ideja proglas ideje autonomnih vozila koja će unatoč svojoj samostalnosti ostaviti dovoljno prostora za vozačke entuzijaste. Zanimljivo, koncept je opremljen i virtualnim krojačem koji bi trebao moći uzeti vozačevu mjeru kako bi mu savršeno prilagodio trkačko odijelo i okolinu vozila.
Službeno vozilo za majke
Iako se na prvu činilo da je to službeno vozilo Kristine Mandarine iz Tokija, ne to je specijalno tipizirani kombi za putovanja s djetetom. Jer, kao to vite sve je puno prematalica, pelena i kolica. Posebno je zanimljiv stražnji kraj koji je se vrlo lako pretvara u tendu ukoliko majka želi dojiti na otvorenom a pada kiša. Dakako, svi prozori posjeduju zavjesu tako da sretna beba uvijek može mirno spavati u zraku.