

Hoće li u sljedećih desetak godina prevladati električna vozila, ili će najveći učinak na razvoj autoindustrije imati podaci i digitalizacija? Vodeći europski stručnjaci s područja autoindustrije, digitalne transformacije, mobilnosti i tržišta rezervnih dijelova okupili su se na dvodnevnoj konferenciju u Zagrebu „T1 Meetup: Mobilnost – gdje inovacija susreće tradiciju“ u organizaciji Tokić Grupe kako bi iznijeli svoja iskustva i predviđanja u sektoru. Zaključak svih 30-ak govornika je kako se naizgled tradicionalna automobilska industrija strelovito razvija, ali da je potrebno dodatno poslušati kupce, čiji su prioriteti i interesi danas osjetno drugačiji nego prije 10 ili 20 godina te biti otvoren prema novim tehnologijama koje unapređuju korisničko iskustvo.
„Dobili smo izravan uvid u najnovija saznanja i trendove za sljedećih desetak godina automobilske industrije, s naglaskom na sigurnost svih sudionika prometa. Od dizajna automobila i njegovih performansi, preko kvalitete rezervnih dijelova, do edukacije stručnjaka i usklađivanja prometne legislative koja mora početi pratiti inovaciju i napredak dostupnih tehnologija – sve su to teme koje smo s našim gostima promišljali u ova dva dana. Svi mislimo da smo spremni na promjene, ali onaj tko bude najiskreniji i najbrži, a sposoban, osvojit će tržište. Ponosan sam što su nam svi ukazali čast dolaskom i dijeljenjem svojeg znanja“, izjavio je predsjednik Uprave Tokića Ivan Gadže.
Više od trećine kupaca spremno je platiti i do 25 posto veću cijenu za održivo rješenje s manjim utjecajem na okoliš, ističe se u globalnom istraživanju o autoindustriji ponajveće konzultantske kompanije, Simon-Kucher.
„Već sada vidimo kako vrijednost vozila i tehnologija vožnje imaju važniju ulogu u odabiru automobila nego sama cijena. Elektrifikacija i digitalizacija značajno će utjecati na tržište, a posebnu ulogu u tome imat će novi izvori monetizacije poput blockchaina i inovativni cjenovni modeli“, dodao je Antoine Weill iz Simona-Kuchera.
„Do 2030. očekujemo oko 19 posto elektrificiranih vozila, koji će u odnosu na benzince i dizelaše dugoročno imati manje troškove održavanja i to do 20 posto. No prema dostupnim procjenama, udio istinski električnih vozila do tada bi trebao biti šest posto“, istaknuo je Thomas Koch, regionalni direktor Boscha.
Na panelima se čulo i kako je uloga logistike i opskrbnog lanca jedan od ključnih faktora, te da je posebno znakovito kako je zadnji kilometar dostave uvijek najskuplji, s udjelom od čak 41 posto ukupnog troška. Stoga, složili su se panelisti, promjena se najčešće događa upravo na marginama poslovanja, gdje nije usmjerna sva pažnja, a gdje se, kad je o automobilskoj industriji i mobilnosti riječ, danas stvaraju tehnološki inovativni procesi.