Suzuki e-Vitara – Električni zaokret

Blago produžena Vitara, ovdje u potpuno električnoj verziji, nudi sjajne performanse uz doseg od gotovo 420 km prema WLTP-u

Snaga: 135 kW/183 KS

Kap. baterije: 61 kWh

Doseg: 412 km (WLTP)

Serijska proizvodnja uskoro će započeti u Gujaratu, sjeverozapadnoj Indiji. Očekuje se da će u Europi biti dostupna ujesen, kod nas s početkom iduće godine. Stoga je vrijeme da vas podrobnije upoznamo sa Suzuki e-Vitarom. Jer vozimo je! Doduše, pretprodukcijski model, ali ne u Indiji već blizini Dudenhofena u Njemačkoj, što nam itekako godi.

Suzuki e-Vitara temelji se na konceptnom modelu eVX koji je predstavljen na Auto Expu održanom u Indiji u siječnju 2023. godine. Naš prototip najprije se mora suočiti s prijelazom preko blata i vode. Budući da je praktičnost dio identiteta japanske marke, e-Vitara također mora proći i kroz to. Pritiskom na gumb odabire se način rada Trail (dostupan samo u verziji s pogonom na sva četiri kotača), zatim se mjenjač prebacuje u D – i krećemo. Zeleni Suzuki juri niz kratku ravnicu, probija se kroz blatnjave rupe pune kišnice i nastavlja dalje, jednako ravnodušno kao da se upravo parkirao u gradskoj podzemnoj garaži.

S velikim razmakom od tla

Svladavanju prepreka i kaljuže sigurno pomaže i dobar klirens (18 cm) te električni motor na prednjoj, ali i stražnjoj osovini. Za probne vožnje bile su nam dostupne dvije varijante pogona – 2WD sa 128 kW (174 KS) i 4WD, koji ima drugi pogonski agregat od 48 kW na stražnjoj osovini. To rezultira snagom sustava od 135 kW (183 KS).

Obje verzije koriste istu visokonaponsku bateriju. Njezine značajke uključuju energetski kapacitet od 61 kWh i robusnu litij-željezo-fosfatnu kemiju. Suzuki je malo suzdržan oko nazivne snage punjenja, navodeći 75 kW s istosmjernim punjačem i 11 kW s izmjeničnom strujom. Pouzdanost rada i vijek baterije su ovom japanskom proizvođaču ipak u prvom planu.

Što nas se još dojmilo tijekom prvih vožnji u Suzukiju e-Vitari? Udobnost ovjesa pokazala se vrlo dobrom, a upravljač bi možda mogao imati malo više povratnih informacija, ali se nema što kritizirati u smislu preciznosti. Kvaliteta izrade, upravljanje i infotainment također ostavljaju dojam da su spremni za proizvodnju. Na kraju, kao i uvijek, ostaje pitanje cijene.

U Suzukiju o tome još uvijek strogo šute. Međutim, svatko tko očekuje raspon od oko 30 do 40 tisuća eura možda nije daleko od istine. Naravno, to su naša nagađanja. Ono što nisu nagađanja već činjenica, jest da električna Suzuki Vitara na naše tržište stiže u siječnju 2026. godine.

ZAKLJUČAK:

Pogonski sklop, karoserija i ovjes te cjelokupni paket Suzuki e-Vitare ostavljaju pozitivan dojam, baš kao i prostranost i kvaliteta. Stvari o kojima bismo mogli raspravljati su relativno niska brzina punjenja te mala LFP-baterija.