

Moramo istaknuti jednu važnu činjenicu – I-Pace je pravi, punokrvni Jaguar čak i veći većine dosadašnjih benzinskih modela. Ima svoju moćnu seksualnost, koja bi bila još očitija da nema naljepnice na vratima, a brz je i sjajno napravljen te – najvažnije – stalno ga želite voziti.
Potpuno je nov, bez dodirnih točaka s bilo kojim prethodnikom. Vanjski dizajn djelomice je inspiriran nikad oživljenim konceptom C-X75, a osim ‘cab forward’ proporcijama, kratkim i niskim prednjim te naglo odsječenim stražnjim dijelom, karoserija se ističe i solidnom aerodinamikom (samo 0,29 Cw).
Ovo nije samo izvedenica nekog od drugih kućnih modela kojem su utisnute baterije i to se osjeti odmah, čim krenete i stisnete gas.
Tehnološku osnovu čini potpuno aluminijska arhitektura, koja je omogućila iznimnu čvrstoću karoserije (36 kNm/stupanj), a u podnici ugrađena litij-ionska baterija od 90 kWh pridonijela je raspodjeli 2133 kilograma mase u optimalnih 50:50.
U svakoj osovini nalazi se po jedan snažan i kompaktan elektromotor zbog kojih je i čudesno učinkovit pogon na sve kotače. Brz je na asfaltu, ali je i sposoban na terenu.
Elektromotori zajedno razvijaju 400 KS i okretni moment od čak 696 Nm koji je na raspolaganju – odmah. Ubrzanje je suludo! Čak impresivnije nego u Audi e-tronu ili Mercedesu EQC jer put do stotke traje samo 4,8 sekundi, a najviša brzina iznosi 200 km/h.
Atmosfera je pritom fantastična. Uzbudljiva i nimalo letargična jer je, osim iznimnom snagom, naglašena i dobrim tehnološkim zvukom.
Doslovno, I-Pace ostavlja dojam kao da se trga pod vama i kida asfalt pod velikim kotačima. Iskustvo je to nakon kojeg ćete odmah zaboraviti klasične pogone…
Kad pustite gas, počinje tišina i lakoća vožnje. No, sve ipak počinje pritiskom na gumb D, pa prvim isprobavanjem gasa i upoznavanjem snažnih sila regeneracije jer čim pustite gas I-Pace koči svojim generatorima i tako obnavlja struju u baterijama. Inače, baterija je kapaciteta 90 kWh i to je po WLTP-ciklusu mjerenja potrošnje dovoljno za doseg kretanja s jednim punjenjem od 470 km.
Koliko je zaista moguće, provjerit ćemo tijekom testa koji uskoro slijedi, ali po svemu sudeći, Jaguar I-Pace bi trebao premašiti doseg koji nude Audi e-tron i Mercedes EQC.
I-Pace nije golem automobil, ali s dužinom od 4,68 metara ipak nudi neočekivano puno prostora. Prvenstveno jer stoji na međuosovinskom razmaku (golemom) koji iznosi čak 2,99 metara, što je bilo moguće napraviti jer nema konvencionalnih komponenti koje ograničavaju prostor.
Štoviše, Jaguar I-Pace je iznenađujuće nizak i „tanke“ kabine, za razliku od sličnih električara koji nisu nastali na čistoj električnoj platformi. Tako niska kabina, a opet s dovoljno prostora, uspješno je napravljena jer su baterije zapakirane izuzetno duboko u podnicu.
Paralelno, takav smještaj dodatno spušta težište vozila i utječe na vozne osobine. Na koncu, posebna arhitektura osigurala je i prtljažnik obujma čak 656 litara, s čime je I-Pace pravi rekorder.
Baterija je litij-ionska kapaciteta 90 kWh i kažu kako je razvijena „u kući“. Podnosi punjače snage do 100 kW i na njima sa svakih 15 minuta obnovi dovoljno energije za 100 km novog dosega. No, takvih punjača još nema kod nas, pa na onima snage 50 kW možete računati da vam za 80 posto kapaciteta treba 85 minuta.
Jaguar I-Pace EV400
Cijena: osnovni model 615.000 kuna
Mjere: d/š/v 4682/2011/1565 mm, međuosovinski razmak 2990 mm, prtljažnik 656/1453 l + 27 l, masa 2133 kg, nosivost nepoznata
Motor: dva elektromotora po 200 KS, ukupno 294 kW/400, 696 Nm
Prijenos: jednostupanjski planetarni prijenos, pogon na sve kotače
Performanse: najviša brzina 200 km/h, 4,8 s do 100 km/h