Koronavirus prepolovio prodaju, VW i dalje na vrhu
Prošla godina neće ostati u dobrom sjećanju niti trgovcima automobila. Nakon vrlo aktivnog početka godine u kojem su prodajne brojke (napokon) podsjećale na one predkrizne iz sredine 2000-ih, uslijedio je lockdown te vrijeme neizvjesnosti i nesigurnosti. No, i u #novomnormalnom, poredak je na kraju ostao (gotovo) isti
U ožujku prošle godine smo svi #ostalidoma, pa tako i trgovci automobila. Već tada se znalo da je na vidiku još jedna teška godina za prodavače a kada su saloni napokon ponovno otvoreni, neki privatni kupci su ipak odlučili odgoditi kupnju zbog nadasve neizvjesne situacije.
A tako nisu razmišljali samo oni, već i velike tvrtke koje su obnavljanje svojih voznih parkova ostavili za neka druga (sigurnija) vremena. Izostanak turista koji su pak u Hrvatsku stizali avionom isto je tako natjerao rent-a-carove da značajno reduciraju broj automobila u ponudi. Konačni rezime – prodaja novih osobnih vozila u Hrvatskoj pala je za čak 42,66 posto, što je vjerojatno najveći zabilježeni minus u EU.
A na tako devastiranom tržištu, u Hrvatskoj se najbolje snašao koncern VW (Volkswagen, Škoda, Seat, Audi, Porsche) čiji udio (12.948 jedinica) čini gotovo trećinu ukupne prodaje osobnih vozila u Hrvatskoj. Dakako, najuspješnija marka među njima je Volkswagen (5638) dok najprodavaniji model dolazi iz Češke. Naime, Škoda Octavia (2403) prodana je u gotovo dvostruko više primjeraka no drugoplasirani VW Polo (1272). Isto tako, zanimljivo je da je nova, osma generacija VW Golfa prodana u tek 42 jedinice više od ‘starog’ T-crossa, što pokazuje da su se trendovi na tržištu nepobitno promijenili u korist segmenta SUV/crossover.
Najveći dobitnik našeg tržišta? Svakako Kia koja se vrlo agresivnim (čitaj povoljnim) cijenama vratila u top 10, dok je najveći gubitnik zasigurno Opel koji je s ‘prirodne’ treće, četvtrte pozicije pao na osmo mjesto i jedva ostao unutar top 10. Dacia je pak s dva modela (Sandero i Duster) unutar top 10 te drži odlično četvrto mjesto u prodaji po markama (2213). Može li u dogledno vrijeme na ovako cjenovno osjetljivom tržištu ugroziti i glavnu marku koncerna – Renault (3. mjesto, 3095)? Sve je moguće…
Među premium brendovima i dalje je najuspješniji Audi (13. mjesto – 1149), a slijede BMW (15. mjesto – 1019) te Mercedes (16. mjesto – 894). Zanimljivo je da je Porsche (137) prodao tek nekolicinu automobila manje od Minija (173) i Honde (179), te tri puta više od Alfe Romeo (39). Eletrifikacija? Definitivno uzima zamah, subvencije i sve veći broj modela u ponudi su jednostavno učinili svoje. Uostalom, čak je i Tesla u Hrvatskoj pronašla put do 35 kupaca.
Top 10 po markama:
Marka | Jedinica |
1 Volkswagen | 5638 |
2 Škoda | 4862 |
3 Renault | 3095 |
4 Dacia | 2213 |
5 Suzuki | 1851 |
6 Kia | 1819 |
7 Hyundai | 1681 |
8 Opel | 1677 |
9 Peugeot | 1603 |
10 Toyota | 1459 |
Ukupno | 36084 |
Top 10 po modelima:
Model | Jedinica |
1 Škoda Octavia | 2403 |
2 VW Polo | 1272 |
3 Renault Clio | 1246 |
4 Dacia Sandero | 1008 |
5 Dacia Duster | 993 |
6 VW Golf | 979 |
7 VW T-cross | 937 |
8 Kia Stonic | 802 |
9 Opel Corsa | 716 |
10 Suzuki Vitara | 715 |
Godina | Jedinica |
2020. | 36084 |
2019. | 62938 |
-42,66% |
Izvor: Promocija Plus