Marcus Heyn, direktor Bosch GmbH – Bosch radi na svim vrstama pogona
S prvim čovjekom Boscha razgovarali smo o budućim smjerovima razvoja, putu do povoljnijih e-automobila, opciji izmjena baterija i ostalim aktualnim temama s kojima se suočava auto industrija
AMS: Nedavno ste unutar grupe reorganizirali ‘Bosch Mobility’, dali ste mu puno veću autonomiju u odlučivanju. Zašto?
Heyn: Naše se postavke temelje na promjenjivim potrebama kupaca i novom razvoju na tržištu. Mjerodavan je prije svega trend prema softverski definiranim vozilima. U Boschu se već duže doživljavamo kao softverska kuća za mobilnost. Kombinacija softverskog know-howa i dubokog razumijevanja sustava u vozilima je naša velika snaga. Mi želimo naše kupce – proizvođače – osnažiti da izgrade softvere koji im trebaju. Ali isto tako i dalje želimo ponuditi kompletna rješenja poput primjerice automatiziranog parkiranja (Automated Valet Parking) s kojim mobilnost doživljavamo kao eko-sustav i time razmišljamo u širinu.
AMS: Plan je do 2029. od tih rješenja mobilnosti ostvariti 80 milijardi eura od prodaje. U kojem dijelu leži najveći dio toga?
Heyn: Mi u svim domenama vidimo potencijal za rast – pogoni (powertrain), sve što ima veze s kočionim i upravljačkim sustavima, kontrolne jedinice i računala kao i poluvodiči. No, želimo također razviti novi poslovni segment gdje će između ostalog rasti softver i servisi.
AMS: Kada govorimo o pogonima, odnose li se oni isključivo na e-mobilnost ili uključuju i druge koncepte pogona?
Heyn: Bosch i dalje radi na svim pogonima, kako svim tipovima električnih pogona tako i na termo menadžment sustavima za e-vozila koji će od 2024. biti u novoformiranoj diviziji ‘Electrified Motion’. U području ‘Power Solutions’ međutim, i dalje radimo na motorima s unutarnjim izgaranjem, ali isto tako i na gorivnim člancima.
AMS: Mobilnost postaje sve skuplja. Možete li učiniti nešto da se to promijeni?
Heyn: Kao dobavljač možemo težiti velikoserijskoj proizvodnji koja bi potencijalno trebala imati pozitivan učinak na troškove. Puno cjenovno povoljnijih e-automobila kineskih proizvođača, koje ste primjerice imali prilike vidjeti na Shanghai Auto Showu, koriste našu tehnologiju i rješenja.
AMS: U čemu je problem brojnih proizvođača da ponude pristupačnije e-automobile?
Heyn: Svakako nije u tome da tehnologija nije dostupna. Ipak, sve više je softvera koji dolazi u nove aute, što uvjetuje novu arhitekturu a posljedično i puno napora u razvoj. No, siguran sam da ćemo uskoro vidjeti jeftinije modele. Cjenovni segment između 25.000 i 30.000 eura je vrlo relevantan u Europi.
AMS: Na što se još možemo ugledati od kineskih proizvođača?
Heyn: Moj je dojam da kineski proizvođači vrlo pažljivo slušaju kupce i osjećaju što im treba. Konkretno, mislim da trend 800-voltnih sustava nećemo vidjeti na kineskom tržištu.
AMS: Nio traži partnere za sustav izmjenjivanja baterija, no za to trebamo standardizirati baterije. Mislite li da imaju šanse?
Heyn:To mi se ne čini kao laka zadaća. Ne postoje nikakva standardizirana rješenja čak niti u Kini.
AMS: Puno se govori o digitalnim poslovnim modelima. Hoće li ona tek s automatiziranom vožnjom uistinu zaživjeti?
Heyn: U konačnici da, a za to ne treba autonomna vožnja odjednom i u punom opsegu. Dovoljno je da na određenim rutama imamo visoko automatiziranu vožnju. Tada možemo dozvoliti znatno veću interakciju između vozača i vozila. Naravno, pri tom moramo ponuditi funkcionalnost kako bi to bilo atraktivno za korisnika. To može biti uzbudljivo za sve tvrtke kojima je posao baziran na internet-interakciji.
AMS: S kojim mjerama po vama možemo ubrzati CO2-neutralnost?
Heyn: Vrlo je važno pitanje koji se podaci koriste kako bi cijeli lančani proces bolje i učinkovitije predstavili. U Boschu smo od 2020. u takozvanom Scopeu jedan i dva CO2-neutralni. Usporedno radimo na tome da snizimo emisije CO2 u našem lancu dobave. Zbog nesigurnosti u nabavi materijala to nije nimalo laka zadaća, ali radimo na tome.
AMS: Puno ljudi interesira privatno upravljanje energijom, u što spada i bidirekcionalno punjenje. Vidite li možda u tom trendu neki poslovni model?
Heyn: To je svakako zanimljivo područje. Naša je prednost što Bosch nije isključivo auto dobavljač. Posebno u područjima stanovanja i automobila pokušavamo blisko surađivati. Tu mislim na naš menadžer energije koji struju dobivenu iz fotonaponskih uređaja optimalno dijeli između potrošača u kući i potreba punjenja e-automobila.