Florian Huettl, izvršni direktor Opela – “U promjenama uvijek vidimo priliku za budućnost”

Iza Opela je uspješna poslovna godina u kojoj su ujedno lansirali i dva važna noviteta – Grandland i Fronteru. Prvi čovjek Opela Florian Huettl prokomentirao je veliki povratak jednog od pionira Sport Utilitya novog vremena, ali i tranziciju autoindustrije prema potpunoj elektrifikaciji kao i sve veću kinesku konkurenciju

AMS: Od trenutka ulaska u grupu Stellantis, mnogi Opelu zamjeraju gubitak identiteta i prepoznatljivosti. Je li vraćanje dobro poznatih naziva modela – poput Mante i Frontere – odgovor na kritike?

Huettl: Marka Opel postoji 125 godina i funkcionirala je u različitim formama poslovanja. Pri tom su kupci uvijek znali što od nas dobivaju, a to je prepoznatljiv, vrlo atraktivan dizajn s atributima svojstvenim njemačkim automobilima. Ulaskom u Stellantis napokon smo dobili i priliku da sve to posložimo s troškovne strane. Koristimo zajednička tehnička rješenja i komponente, no svaka marka unutar koncerna definira svoju strategiju. Mi u Opelu smo sjajno iskoristili sve povlastice takvog načina poslovanja, uostalom to govore i prodajni rezultati. U našoj bogatoj povijesti nanizali smo pregršt uspješnih modela. Poput recimo Corse koju proizvodimo već 42 godine i koja broji 1,4 milijuna jedinica. To je veliki tržišni i emotivni kapital s kojim raspolažemo, a kojeg se ne želimo odreći. Slično je i s Astrom ili Mokkom, a tu su i ikone poput Frontere koje su u svoje vrijeme bile prilično inovativne. Ili pak Manta koja je bila simbol cjenovno pristupačnog sportskog automobila za široke mase. Ako procijenimo da pojedini projekti oživljavaju duh svoga vremena i emocije u smislu potencijalnog tržišnog uspjeha, tada u igru vraćamo i legendarne nazive.

AMS: Mislite li da će to nove, mlađe generacije kupaca prepoznati to bogato nasljeđe marke? Je li im to uopće važno prilikom kupnje?

Huettl: Opel je uvijek bio marka optimistično fokusirana na budućnost a koja je u transformacijama vidjela priliku za budućnost. Vjerujemo da u rukama držimo ogromno nasljeđe s kojim danas možemo privući nove kupce. Pojasnit ću vam to na primjeru Mokke. Riječ je u SUV-u iz B-segmenta koji utjelovljuje tipičan Opelov dizajnerski izričaj te pri tom nudi sve vrste pogona – električni, benzinski, hibridni… Mokku kupuju mlađi kupci, znatno mlađi od prosjeka kupaca Opela, dolaze većinom iz drugih marki. Mokka ima najveći postotak udjela električne izvedbe u prodaji nekog modela, preko 20 posto, što jasno govori da imamo ‘prolaz’ i kod mlađih kupaca.

AMS: Možemo li reći da je Mokka za Opel zapravo Corsa 21. stoljeća?

Huettl: Mokka je sve ono što Opel danas predstavlja u svijetu automobila. Riječ je o paketu koji privlači mlađe, progresivne kupce. Zbog toga sam vrlo optimističan što se tiče budućnosti, jer mislim da ćemo u buduće modele uspjeti suptilno uklopiti bogato nasljeđe marke te kao takvi biti relevantan igrač na tržištu.

 

AMS: Znate li koliko ćete automobila proizvoditi 2035. godine?

Huettl: Znamo, već smo izradili projekcije… No, da pojasnim, 2035. je važna godina jer tada u potpunosti prestaje proizvodnja automobila pogonjenih motorima s unutrašnjim izgaranjem. Važno je napomenuti da smo se korak po korak pripremali da Opel uvedemo u tu novu eru autoindustrije. Već sada u 2024. imamo situaciju da su nam svi modeli u ponudi elektrificirani. Kupcu možemo ponuditi električnu izvedbu, benzinsku ili dizelsku, hibridnu – na njemu je da se odluči koju želi. Naša je strategija bila da što prije budemo spremni za promjene. Znali smo da moramo elektrificirati ključne modele poput Astre, Mokke, Corse itd. S tog stanovišta se multienergetska platforma pokazala kao ispravna odluka.

AMS: Što nas pak dovodi do pitanja je li EU spremna za toliki porast potrošnje električne energije? Na koji način će se proizvesti? Komunicira li se uopće ta strategija prema autoindustriji?

Huettl: Naravno, postoje projekcije, no one ovise o infrastrukturi, sustavu punjenja, kvaliteti mreže pojedinih dijelova EU itd. Puno će se faktora tijekom vremena mijenjati, što naravno treba uzeti u obzir, pa će samim time i te projekcije biti podložne izmjenama. Mi u Opelu znamo da trebamo uzbudljive i učinkovite električne automobile, infrastrukturu koja će ih uvijek i svuda podržavati, povoljnu energiju koja dolazi iz obnovljivih izvora – kao kod vas u Hrvatskoj – te jasan i definiran pravac kojim trebamo stići do cilja. Ovo posljednje mora odrediti politika na razini EU, te se dalje provoditi na način koji će se odrediti od države do države.

AMS: Kako Opel u ovom trenutku gleda na val kineske konkurencije koji prodire u Europu?

Huettl: Transformacija autoindustrije je ostavila mnogo prostora za inovacije, za nove igrače koji dolaze iz svih krajeva svijeta. Evo, čak je i Hrvatska iskoristila tu priliku i postala vidljiva na autokarti svijeta. Autoindustrija je isto tako uvijek bila otvorena za natjecanje, to je dio cijele ‘igre’. Danas u segmentu električnih automobila imamo zaista atraktivne i moderne proizvode koji doduše s troškovne strane imaju značajne prednosti ako dolaze iz Kine. Stoga automobili koje proizvodimo u Europi moraju biti cjenovno pristupačniji, to je od ključne važnosti, no svjesni smo da u dijelu njihova razvoja i istraživanja, kao i sklapanja kasnimo za nekim konkurentima. Taj zaostatak moramo smanjiti.