Bosch i Daimler prvi smiju parkirati sami

Bosch i Daimler došli su do prekretnice na putu do automatizirane vožnje dobivši odobrenje nadležnih tijela u pokrajini Baden-Württemberg za svoj sustav automatiziranog parkiranja u parkirnoj garaži Muzeja Mercedes-Benz u Stuttgartu

Automatiziranoj se usluzi parkiranja pristupa putem aplikacije za pametni telefon te za nju nije potreban vozač za slučaj sigurnosti. To je čini prvom potpuno automatiziranom funkcijom parkiranja u svijetu SAE razine 41 koja je dobila službeno odobrenje za svakodnevnu uporabu.

„Ova odluka nadležnih tijela pokazuje da su inovacije poput automatizirane usluge parkiranja moguće najprije u Njemačkoj,” rekao je dr. Markus Heyn, član upravnog odbora Robert Bosch GmbH. „Vožnja i parkiranje bez vozača važni su koraci prema mobilnosti sutrašnjice. Automatizirani sustav parkiranja dokaz je velikog napretka koji smo postigli u razvoju.”

„Ovo odobrenje nadležnih tijela u pokrajini Baden-Württemberg postavlja presedan u vezi s dobivanjem budućih odobrenja za usluge parkiranja u parkirnim garažama diljem svijeta”, rekao je dr. Michael Hafner, voditelj odjela pogonske tehnologije i automatizirane vožnje tvrtke Daimler AG. „Kao predvodnici u području automatizirane vožnje, ovim projektom utiremo put prema masovnom pružanju automatizirane usluge parkiranja u budućnosti.”

Sigurno prema cilju: dva partnera sa zajedničkim ciljem

Od samih početaka najvažniji je prioritet tvrtki Bosch i Daimler bila sigurnost usluge parkiranja. Budući da još ne postoji službeni postupak odobravanja funkcija automatizirane vožnje za koje nije potreban vozač, lokalna su nadležna tijela (regionalno upravno tijelo u Stuttgart i ministarstvo prometa pokrajine Baden-Württemberg) od samih početaka nadgledala projekt u suradnji sa stručnjacima njemačkog certifikacijskog tijela TÜV Rheinland. Njihov je cilj bio procijeniti radnu sigurnost tehnologije za motorna vozila i parkirne garaže.

Suradnja je dovela do stvaranja sveobuhvatnog sigurnosnog koncepta s odgovarajućim kriterijima za testiranje i dobivanje odobrenja koji se mogu primijeniti i neovisno o ovom probnom projektu. Razvojni su inženjeri u okviru koncepta odredili način na koji vozilo bez vozača otkriva pješake i druge automobile na putu i pouzdano se zaustavlja kada naiđe na prepreku. Uspostavljena je i sigurna komunikacija među svim komponentama sustava i poduzeti su koraci za osiguravanje pouzdane aktivacije manevra parkiranja.

Tehnologija na kojoj se temelji parkiranje bez vozača

Dovezite se do parkirne garaže, izađite iz vozila i pošaljite ga na parkirno mjesto jednostavnim dodirom zaslona pametnog telefona. Za automatiziranu uslugu parkiranja nije potreban vozač.

Kada vozač napusti parkirnu garažu kako bi obavljao svoje poslove, automobil se odvozi na dodijeljeno parkirno mjesto, gdje se i parkira. Zatim se automobil vrati na mjesto gdje je bio ostavljen na potpuno jednak način. Postupak se temelji na međudjelovanju inteligentne infrastrukture parkirne garaže iz Boscha i tehnologiji za motorna vozila iz Mercedes-Benza.

Boschevi senzori u parkirnoj garaži nadziru prolaz za vožnju i njegovo okruženje te pružaju informacije potrebne za navođenje vozila. Tehnologija u automobilu pretvara naredbe koje je uputila infrastruktura u manevre vožnje. Na taj se način automobili sami mogu voziti uz i niz rampe te se premještati između katova parkirne garaže. Ako senzori infrastrukture otkriju prepreku, vozilo se na vrijeme zaustavlja.