Omoda 4 – Novi izazivač iz Kine

Izvorno zamišljen kao Omoda 3, ovaj dinamični i oštro dizajnirani kompaktni SUV zasigurno će na tržištu pomrsiti račune mnogim etabliranim markama. Bili smo na premijeri u kineskom Wuhuu

Arturo Arino, dizajner Omode 4 i glavni dizajner u Chery Internationalu, je bez okolišanja ‘ispalio’: “Omoda 4 je crossover koji dolazi iz budućnosti. Mnogi automobili izgledaju praktično i podređeni su svakodnevici, no mi smo htjeli napraviti nešto drugačije, agresivnije, privlačnije. Prije svega, usmjereno ka novim, mlađim generacijama”. Da, Omoda 4, koja je svoju premijeru imala na domaćem tlu, u kineskom gradu Wuhuu – a koji je ujedno i sjedište tvrtke – doista djeluje tako, iako pojedini dizajnerski elementi neodoljivo podsjećaju na one dvaju dobro poznatih japanskih proizvođača.

Prvo 3, onda 4

Omoda 4 je zamišljena kao zamjena za Omodu 3, a zanimljivo je da do trenutka predstavljanja nitko to nije slutio. Jer, Omoda 3 je kompaktni SUV koji je na istom ovom mjestu predstavljen u travnju ove godine, da bi ga Kinezi samo šest mjeseci kasnije ‘preimenovali’ u broj više. Ovakvi potezi nisu baš uobičajeni u svijetu automobila, no puno toga govore o brzini reakcije (i akcije) kineskih proizvođača. Razlozi promjene naziva modela? Kineska eksportna marka koja djeluje u okviru koncerna Chery odlučila je produljiti međuosovinski razmak i povećati duljinu automobila, što otvara prostor za pozicioniranje daljnjih modela ispod Omode 4. Isto tako, najavljena je i izvedba Omoda 4 Ultra, koja bi trebala biti još agresivnije dizajnirana.

Crossover dug 4,4 metra prodavat će se s motorom s unutarnjim izgaranjem, hibridnim i plug-in pogonom, te kao full-electric. Specifikacije još nisu poznate, a niti koje će se od navedenih izvedbi uopće uvoziti u Hrvatsku. Za očekivati je da će se domaći uvoznik ‘boriti’ za ICE, PHEV i hibridnu varijantu, dok će ova električna biti u drugom planu. Barem za sada.

Dizajnerski izričaj Omode 4 jest agresivan, a kinezi su ga pokušali upotpuniti atraktivnim laserskim šouom i za tu priliku posebno kostimiranim ‘manekenima’ opremljenima svjetlosnim mačevima i naočalama nalik onima iz filmskih SF-uradaka. Omoda 4 sprijeda i straga ima atraktivno LED-osvjetljenje koje replicira munje, linije na prednjem poklopcu motora naglašavaju njezin robustan izgled. Unutrašnjost je očito inspirirana svemirskim brodovima, tu su crveno LED-osvjetljenje i svjetlosne trake te veliki središnji zaslon koji je (uobičajeno) dominantni element u interijeru.

Uspjeli smo uočiti i fizičke prekidače, primjerice one za pristup klima uređaju te odmagljivačima prednjeg i stražnjeg stakla. Više od toga ne možemo reći, budući da je pristup u unutrašnjost automobila bio ograničen. Zanimljivo je da smo nakon prezentacije popunjavali anketu u kojoj je, između ostalog, dosta pitanja bilo vezano upravo za fizičke prekidače. Tko zna, možda rezultati ankete potaknu (ili smanje) njihovu brojnost u unutrašnjosti do trenutka uvođenja na tržište. A to bi se po svemu sudeći u Hrvatskoj trebalo dogoditi u posljednjem kvartalu 2026. godine. Ako se Kinezi u međuvremenu (ponovno) ne predomisle.