Nissan se oprašta od modela GT-R

Kraj jedne velike ere: nakon 18 godina i 48 tisuća prodanih primjeraka Nissan se opraštaod sportskog modela uz posebnu ediciju - Premium Edition T-Spec ljubičaste boje Midnight

Nakon punih 18 godina, Nissan danas obilježava kraj jedne velike priče – one modela R35 GT-R. Serija namijenjena japanskom tržištu, ujedno i posljednjem na kojem se ovaj model prodavao, više se neće proizvoditi. Ovaj automobil, koji je od 2007. bio sinonim za snagu, performanse i inovaciju, osvojio je obožavatelje diljem svijeta i postavio nova mjerila u svijetu sportskih automobila vrhunskih performansi. Zaposlenici Nissanove tvornice u Tochigiju, oko 100 kilometara sjeverno od Tokija, okupili su se kako bi obilježili poseban trenutak: silazak posljednjeg primjerka modela R35 GT-R s proizvodne linije.

Taj je model dosad proizveden i prodan u približno 48.000 primjeraka. Posljednji među njima, Premium Edition T-Spec prepoznatljive ljubičaste boje Midnight, odlazi u ruke japanskog kupca. Ivan Espinosa, predsjednik i glavni direktor Nissana, izjavio je: „U ovih 18 izvanrednih godina, R35 GT-R ostavio je dubok trag u povijesti automobilizma. Njegovo nasljeđe svjedoči o strasti našeg tima i odanosti kupaca diljem svijeta. Hvala svima što ste bili dio ovog nevjerojatnog putovanja. Obožavateljima linije GT-R želim poručiti da ovo nije kraj. Jednog ćemo dana ponovno oživjeti njezino ime.”

Srce svakog GT-R-a bio je moćni V6 motor s dva turbopunjača VR38DETT, pogon na sve kotače ATTESA ET-S i inovativna aerodinamika. Rezultat? Nevjerojatno uzbudljiva vožnja i na cesti i na trkaćoj stazi.

Posebno je zanimljivo što je tim od samo devet vrhunskih majstora iz Nissanove tvornice u Yokohami, poznatih kao Takumi, ručno sklopio motor za svaki od 48.000 proizvedenih primjeraka. Njihova su imena ovjekovječena na pločici svakog motora.

Tijekom godina snaga je rasla: od 353 kW (480 KS) na početku, do 419 kW (570 KS) od 2017. godine. Inženjeri odjela NISMO otišli su korak dalje – preuzeli su turbopunjače iz trkaćih automobila GT3 i visokoprecizne, balansirane dijelove poput klipnih prstenova, klipnjača, koljenastog vratila, zamašnjaka, remenice koljenastog vratila i opruga ventila. Rezultat? Brži odziv, brže postizanje radnog tlaka turbopunjača i čak 441 kW (600 KS) u inačicama GT-R NISMO.