



Novim juniorom Alfa se nakon sedam godina pauze ponovno vraća u B-segment. I prvi put koristi sve prednosti pripadanja Stellantis grupi, nastajući na u milijunima primjeraka provjerenoj platformi, koja koristi najnovija tehnička dostignuća. S druge strane, tu je, naravno, strah da će u toj masovnosti izgubiti svoj prepoznatljivi DNA. Uzmimo primjer Giulije. Znate da konkurencija nudi bolje napravljene i učinkovitije modele, a opet kada ostanete sami na zavojitim cestama izvan grada, sva ta logika brzo pada u vodu.


Živahnost u mild hibridnom izdanju
No vratimo se važnome. Junior nastaje na modularnoj CMB-platformi (200, Mokka, Fiat 600, Jeep Avenger…) i koristi istu kombinaciju 1,2-litrenog trocilindraša, sada u trećoj generaciji te elektromotora (21 kW, 55 Nm) integriranog unutar šeststupanjskog mjenjača s dvostrukom spojkom. Naravno, tu je i baterija, relativno skromnog kapaciteta od 0,89 kWh, ali zato i male mase. Pogon je na prednje kotače i pri kretanju na trenutak klizite na struju, a ako ste vrlo pažljivi na ravnim dionicama – s punom baterijom kada dozirate papučicu gasa – možete krstariti s kombinacijom struje i benzinca, iako ruku na srce, Juniora baš i ne možete voziti poput pravog hibrida.


U teoriji, ali i praksi iz drugih Stellantisovih modela, ova je kombinacija sasvim ugodna i komforna, no sada govorimo o Alfi i očekivanja su viša. Za komfornu vožnju sasvim dovoljna, ali za tvorničke navode od 8,9 s do stotke i Alfino nasljeđe vjerojatno ne i dovoljno. U praksi papučicu gasa treba pošteno stiskati kako biste dobili željeni odgovor jer kada, primjerice, u trećoj lagano krstarite gradom ovlaš pritisak na gas nije dovoljan za reakciju. Slično je i kod upravljača koji nije pretjerano ni izravan ni brz. S druge strane, podvozje djeluje vrlo sposobno, Juniora je zabavno voziti, iako je očito da Alfini inženjeri nisu mogli učiniti pravo čudo. Ipak, za razliku od braće, naginjanje karoserije je znatno manje, a ovjes solidno upija neravnine. U konačnici nedostaje onog Alfinog sportskog duha.


Želja za vlastitim identitetom
Vizualno se Alfa Junior izdvaja od platformskih blizanaca kako izvana tako i u interijeru, iako su zajednički elementi s polica Stellantisa itekako vidljivi. Upravljač je, recimo, nizak kao kod Peugeotova iCockpita, ali pogled na instrumente nije tako polarizirajući. Predikat obiteljski Alfa Junior zaslužuje samo ako se radi o obiteljima s manjom djecom, jer svima iznad 180 cm straga će biti tijesno. Ipak, ova Alfa zna biti i praktična s velikim pretincima u vratima, raskošnim odlagalištem za mobitel, USB-priključcima pa i više nego solidnim prtljažnikom od 415 litara (1280 l sa spuštenim naslonima). Potonji čak ima i podnicu podesivu u tri razine. Dodajmo uz to i solidnu multimediju na 10,25-inčnom zaslonu s jasnim prikazom te relativno lakom prilagodbom željenom izgledu.


Dakle, je li Alfa izgubila dio duše s novim Juniorom? Bez sumnje, ali je isto tako otvorila vrata znatno širem spektru kupaca kojima prošlost nije važna, za razliku od šminkerskog izgleda, učinkovite i komforne hibridne tehnologije te, možda najvažnije, primamljivije cijene. Za vas kojima sve to malo znači, požurite i kupite originalnu Giuliju dok je još nađete.


TEHNIČKI PODACI
Karoserija
D x Š x V 4173 x 1781 x 1553 mm, međuosovinski razmak 2557 mm, prtljažnik 415-1280 l, masa 1305 kg, nosivost 485 kg
Motor
Turbobenzinski, tri cilindra, četiri ventila, 1119 ccm, 106 kW/ 145 KS pri 5250 o/min, 230 Nm pri 1750 o/min
Vozne osobine
Najviša brzina………………………………200 km/h
Potrošnja (WLTP)………………………….4,8-6,1 l/100 km
Emisija CO2………………………………….109 g/km
Potrošnja na testu…………………………5,8 l/100 km
Mjerenja
Ubrzanje
0-100 km/h…………..8,9 s
Konkurenti
Opel Mokka 1.2 GS za 26.790 eura, Jeep Avenger 1.2 Upland za 32.490 eura
Cijena
Početni model…………………………….30.490 eura
Testni s doplatama………………………32.869 eura
Ocjena
+ zabava u vožnji, prilagodljivost prtljažnika, ovjes solidno upija neravnine
– skučenost stražnje klupe, katkad trzaji pri kretanju