

Mazda je najmanji proizvođač među velikim svjetskim igračima, ali svojim odlukama i hrabrošću ipak pokazuje da je jedna od najvećih. I to ne samo zato što ulaže u razvoj Wankela ili SkyActiv X tehnologije već zato što ustrajno razvija sustave u koje vjeruje. Potom ih sitnim poboljšanjima dovodi do savršenstva.
Nova Mazda 3 dizajnerski nije toliko uravnotežena kao prethodni modeli koji su izgledali previše stilizirano. Sada je situacija malo drukčija, pa Mazda koristi površine i boje u kojima odraz okoline pleše dok se vozilo kreće i tako potiče dinamiku.
Ovdje je samo prednji kraj u stilu dosadašnjih modela, dok stražnji zapravo otkriva neočekivane i drukčije linije. U konačnici, rezultat je originalan. Međutim, puno je važnije što je i doživljaj vožnje originalan, jer se u svakom prekidaču i komandi osjeti kreirana senzacija korištenja. Tamo gdje treba čuje se „klik“, a gdje ne treba stvari klize bešumno. Mazda je sve skupa dobro promislila, ali se isto tako vidi utjecaj japanske kulture. Zbog toga, iako je sve razrađeno, nije baš onako očekivano i prepoznatljivo kako smo navikli kod europskih automobila. No, dobro je da je tako jer to znači originalnost.
Vozačka pozicija nam se dojmila čak i više od dizajna. Može se sjesti jako duboko, što je sjajno i za dvometraše, a može se voziti i u onom neprirodnom položaju dok ste „nabijeni“ na volan. Sve je to izvedivo jer je volan izdašno podesiv i jer je kokpit dovoljno udaljen. Ručica mjenjača savršeno pada u ruku te i dalje stvara odličan osjećaj kojeg su Mazde uvijek njegovale. Odmah pored mjenjača je i novi selektor s kojim prolazite kroz menije novog sučelja, a gotovo svime se može upravljati i komandama na volanu. Novi 8-inčni ekran nažalost nije osjetljiv na dodir, ali zato je logika i brzina selektora maksmalno razrađena. Sve informacije potrebne za vožnju pokazuju se i na novom i velikom head-up zaslonu ili pak na potpuno novim instrumentima. Brzinomjer izgleda kao da je analogni, ali je zapravo digitalni i to ćete shvatiti kad stisnete gumb na volanu, pa kad nestane i umjesto njega se pojavi prikaz pametnog tempomata.
Doživljaj kokpita, putovanja, ali i automobila općenito potpuno je drukčiji nego do sada. Trojka izgleda smjelije i mističnije, a takva je atmosfera i u kabini. Vidi se da su dizajneri prije crtanja voljeli ili proučavali stare, a možda i talijanske automobile. Zbog toga ćete pronaći gomilu ventilacijskih otvora, a i cjelokupni dojam interijera je takav. Materijali, koji su daleko kvalitetniji i bolje obrađeni, također otkrivaju korak naprijed i još jedno primicanje Mazde premium modelima. Pored europskih konkurenata koji su se okrenuli ultra-modernom izričaju i gomili ekrana Mazda je napravila profinjenu, ali ipak klasičnu viziju kokpita.
Iznimna vanjska ljepota ipak traži određene ustupke, prije svega u stražnjem dijelu gdje padajuća linija krova ostavlja prostora za glavu putnicima visokima do 185 cm, izdašni C-nosači zaklanjaju pogled prema straga, a visoki utovarni prag otežava ubacivanje prtljage unutar, sa 351 dostupnom litrom, skromno krojenog prtljažnika.
Ekspresivnost stražnjeg kraja, međutim, teško je zanemariti pa smo sigurni da će kupci to iznimno cijeniti. Kao uostalom i elegantan, izduženi prednji dio s velikom maskom te oštro rezanim, uskim LED-farovima.
Dizajn je privukao pažnju, interijer zagolicao maštu, a vozne osobine su nas osvojile. Zapravo uopće nije važno koliko će nova trojka biti brza na stazi ili na našim ISO-usporednim testovima, ali je osjećaj na volanu fantastičan. Osjeća se da je automobil lagan, nevjerojatno upravljiv, a onda i udoban. Jer, kad smo ga natjerali preko rupa, lupio je ali toliko tiho i udobno da ga jedva čekamo isprobati na našim cestama koje su najbolje za testove te vrste. Iako je stražnja Multilink osovina zamijenjena krutom vezom „trojka“ se zavojima vodi precizno kao najbolji u klasi. Situacije je utoliko dojmljiva što u njoj zasad nisu neki posebno snažni motori, pa bi rekli da je ovo auto čije je podvozje kapacitivnije i „brže“ od pogonskih agregata.
U slučaju blago hibridizirana dvolitrenog četverocilindraša (SkyActiv-G) primjetan je trud, ali razina zadovoljstva u vožnji nije na razini ovjesa. Niska razina buke motora je pohvalna, a iako želja za ubrzanjima i energičnost nisu maestralni nadilaze ideju prosječnih 122 KS. To je definitivno motor koji „trojki“ savršeno odgovara. Naravno, ako ga uspoređujete s turbomotorima nešto je pitomiji zbog manjeg okretnog momenta. Ali, nevjerojatno je koliko je Mazda uspjela iz njega izvući s obzirom na to da je riječ o atmosferskom usisu. Na koncu, na njemu nema skupog turbopunjača… Najvažnije je što pri niskim okretajima radi tiho i kultivirano i što tad od dizela troši samo oko litru više. A dizel? To više nije onaj 1.5-litreni već je obujam narastao na 1,8, a snaga na 116 KS i 270 Nm. Od benzinca je skuplji oko 15 tisuća kuna i ispunit će sva očekivanja od početnog dizelaša. Ali, ako nas pitate najbolji je, zasad, benzinac SkyActiv G.
Premium nastup nosi i premium cijenu pa početna izvedba s peterim vratima započinje od 162.640 kuna. Ne! Budući da je serijska oprema izrazito bogata i zapravo tek 18-colne alu-felge i dvozonska klima mogu biti razlog za odabir sljedećeg paketa Plus. Drugim riječima, sve je tu od LED-farova, navigacije i radarski baziranih sustava do senzora kiše i head-up zaslona. Za automatski mjenjač (šest stupnjeva) bit će potrebno izdvojiti dodatnih 15.000 kuna, otprilike isto za AWD (isključivo SkyActiv-X), dok će sa Sedan izvedbom na svoje doći svi koji vole klasične linije.
▪ Mild hybrid sistem na benzincima
▪ Smanjenje buke i vibracija
▪ Radarski tempomat s inteligentnim limitatorom brzine
▪ LED prednja svjetla
▪ Head-up display s projekcijom na vjetrobransko staklo
▪ 7” digitalna instrumentna ploča
▪ Novi MZD Connect sistem s uključenom navigacijom i Android Auto & Apple Carplay
▪ Novi inovativni audio sistem sa 8 zvučnika
▪ Stražnji parkirni senzori
▪ Sigurnosni sistemi BSM & RCTA, LKA…
Model | Oprema | Cijena (kn) |
---|---|---|
G122 | MT | 162.641 |
G122 | MT Plus | 173.211 |
G122 | AT | 181.196 |
G122 | AT Plus | 192.396 |
D116 | MT | 179.201 |
D116 | MT Plus | 189.851 |
D116 | AT Plus | 215.276 |
Karoserija
Kombi-limuzina s pet sjedala, dužina x širina x visina 4460 x 1795 x 1435, međuosovinski razmak 2725 mm, masa praznog 1274 kg
Podvozje
Neovisan ovjes, sprijeda s poprečnim ramenima, McPherson opružne noge, straga polukruta osovina sa zavojnim oprugama, amortizeri, stabi- lizatori sprijeda i straga, samoventilirajući diskovi sprijeda, diskovi straga, gume 205/60 R16
Prijenos snage
Na prednje kotače, šeststupanjski ručni mjenjač
Motor
Četverocilindarski redni benzinski motor, obujam 1998 ccm, snaga 90 kW (122 KS) pri 6000 o/min, okretni moment 213 Nm pri 4000 o/min
Performanse
0–100 km/h 10,4 s
Najviša brzina 197 km/h
Ukupna potrošnja (WLTP) 6,2 l/100 km
Cijena
Mazda 3 G 20 M Hybrid 162.640 kuna