DFSK EC 75 – Jedinstvena kineska ponuda od 28.000 eura + PDV

Nimalo ne iznenađuje kako je ovaj Kinez jeftiniji od europske konkurencije s električnim pogonom, ali izrazita razlika u cijeni ipak nadmašuje očekivanja. Unatoč tome ova diskontna ponuda pruža solidnu opremljenost, konkurentan domet, iznimne performanse nadopune baterija i vodeću nosivost u klasi zbog čega mu je lako oprostiti dio nedorečenosti

Najveći adut kineskih vozila je prije svega cijena, a razlike u odnosu na konkurenciju iz ostatka svijeta su često još izraženije u slučaju električnog pogona. Jedan od istaknutijih primjera je DFSK EC 75 koji je u usporedbi sa sličnim europskim električnim vozilima prosječno jeftiniji za desetak tisuća eura. Dodatna važna značajka ovog lakog transportera je nosivost. Iako uz najveću dopuštenu masu 3060 kg ne koristi do maksimuma zakonske granice vozila kategorije N1 nosivost dostiže 1275 kg. Zbog toga su prijevozne mogućnosti ovog kompaktnog teretnog vozila na razini sličnoj čak i dizelskoj konkurenciji dok one s električnim pogonom najčešće nadmašuje za barem 250 kg.

Kinezi očigledno vjeruju u temeljit video nadzor bliže okoline vozila pa se stražnji branik gotovo potpuno zadržava unutar proporcija ostatka karoserije

SPECIFIČNE DIMENZIJE

Prilično specifičnim dimenzijama DFSK EC 75 predstavlja svojevrsnu klasu za sebe. U odnosu na najbliže europske konkurente je nešto dulji, uži i viši, a uglavnom se radi o razlikama unutar 15 cm koje se mogu osjetiti u unutrašnjosti ili kod manevriranja u uskim prostorima. Duljina 5,13 metara je najzaslužnija za priličan volumen teretnog prostora od 7,0 m3 dok osovinski razmak od 3,2 metra pruža solidnu okretnost vozila (krug okretanja 12,3 m). Visina 202 cm je očigledno prilagođena neproblematičnim ulascima u svaku standardnu garažu pri čemu je sasvim uobičajeno kod „kombija“ s ravnim krovom da se ne može uspravno stajati u teretnom prostoru visine 140 cm. Najviše odudara širina vozila koja ga čini idealnim za provlačenje kroz uske dalmatinske kale i slična okruženja. Takvu vrstu prohodnosti dodatno podupiru kompaktni retrovizori uz koje ukupna širina dostiže 2,19 m pri čemu je sama karoserija širine 1,86 m bliska dostavnim vozilima iz klase Caddya, Berlinga ili Kangooa.

DFSK EC 75 je približno dugačak kao osnovne izvedbe VW Transportera ili Renault Trafica u odnosu na koje pruža prilično veći teretni volumen. Istovremeno je širina vozila bliža klasi Caddya, Berlinga ili Kangooa što omogućuje visoku prohodnost uskim ulicama

Unatoč tome razmak između lukova kotača u teretnom prostoru dostiže 131 cm što je dovoljno za prolazak euro palete. Jednako vrijedi u primjeru stražnjih dvokrilnih vrata s otvorom 127×129 cm dok se za potrebe utovara viličarom mogu otvoriti do 180 stupnjeva. Iako su ispod podnice smještene komponente električnog pogona visina utovarnog praga se zadržava na 57 cm od podloge, a klizna vrata s dimenzijama otvora 100×123 cm se serijski ugrađuju na oba boka što je značajna karakteristika kod dostava u uskim ulicama. Najistaknutije ograničenje uske karoserije je primjetno u putničkom prostoru. Uobičajena široka suvozačka klupa prije svega omogućuje solidno odlagalište do kojeg se podizanjem sjedeće površine, ali je unatoč takvom rješenju DFSK EC 75 pripremljen za samo dva putnika što sugeriraju sigurnosni pojasevi kao i podaci iz prometne dozvole.

Stražnja krilna vrata se otvaraju pod kutom do 180 stupnjeva, a unatoč ugrađenim komponentama električnog pogona u donjem dijelu vozila podnica teretnog prostora je vrlo niska

KOMBINACIJA ŠTEDNJE I VISOKOTEHNOLOŠKIH DETALJA

Dva putnika mogu računati na dovoljno prostora u putničkoj kabini bez obzira što teretni volumen nadmašuje konkurente slične duljine. Nesumnjivo je visoka korisna iskoristivost karoserije unutar zadane duljine zasluga relativno kratkog nosa što omogućuju kompaktne dimenzije komponenti električnog pogona. Iako je ugađanje upravljača svedeno na desetak centimetara po visini vozač zauzima korektan položaj zahvaljujući solidnim mogućnostima podešavanja sjedala. Kinesko neiskustvo u auto-industriji se ogleda kroz neuvjerljivo zatvaranje vrata ili preuske štitnike od sunca koji ne pokrivaju dobru trećinu vjetrobrana. Najveću kritiku zaslužuju već spomenuti kompaktni vanjski retrovizori bez širokokutnih dodataka dok osnovna zrcala obuhvaćaju preuski kut. Ovakvom cjenovno povoljnom vozilu vrijedi oprostiti potpuni izostanak ugađanja retrovizora iz unutrašnjosti bilo da se radi o električnom ili mehaničkom načinu. S druge strane na dnu njihova kućišta nalazimo kamere koje su dio dostupnog prikaza iz ptičje perspektive unutar centralnog zaslona.

Vrhunske karakteristike teretnog prostora za ovu klasu vozila nadopunjuju serijska klizna vrata na oba boka

Takva kombinacija visokotehnoloških detalja, određenog neiskustva i ponekad pretjerane štednje na krivim mjestima se prožima cijelim vozilom. Slijedeći primjer je slabašno osvjetljenje teretnog prostora koje bi teško zadovoljilo i u unutrašnjosti prosječnog osobnog automobila. Suprotno tome osvjetljenje putničkog prostora koristi suvremenu LED-tehnologiju, a jednako vrijedi u primjeru prednjih dnevnih svjetala. Preostala svjetlosna tijela uključujući H7 farove koriste klasične žarulje što je u skladu s niskom cijenom vozila, a mnogo manje s brojnim suvremenim detaljima koji definiraju cjelovito okruženje. Ovo se prije svega odnosi na minimalistički kokpit koji neodoljivo podsjeća na Teslu, a korištenje većine funkcija je pored fizičkih tipki na upravljaču i ručicama pored njega uglavnom svedeno na dva moderna zaslona kao kod kamiona Mercedes Actros. Takvo visokotehnološko rješenje na jednostavan način pruža brojne mogućnosti, ali su ipak izostavljene bilo kakve preciznije informacije o parametrima vožnje. Pored toga unutar ugodno dizajniranog prikaza osnovnog zaslona ispred vozača ništa bitno ne nedostaje, a dominiraju informacije o brzini, trenutnoj potrošnji električne energije u postotcima i tlaku zraka u gumama.

Suvremeni minimalistički kokpit solidne kvalitete djeluje ukusno bez pretjeranog „kineskog“ korištenja brojnih različitih stilova uređenja. Dojam osobito podiže ugodno oblikovani obruč multifunkcijskog upravljača

Među preostalim sićušno prikazanim informacijama je osobito značajan nedovoljno pouzdan prikaz preostalog dometa (uglavnom uobičajeno kod električnih vozila) pa se uputnije osloniti na trenutnu napunjenost baterije (SOC). Pomalo bezosjećajni dodirni 10,1-inčni zaslon u sredini table solidnom brzinom rada je namijenjen upravljanju multimedijom, klimatizacijom i određenim postavkama vozila. Primjetan je izostanak navigacije što se lako nadomješta pomoću smartphonea uz funkcije Android Auto i Apple Car Play. Pored utičnica USB i USB-C, mobitel je moguće puniti bežično dok je upravljanje klimatizacijom u zimskim danima koje iziskuje grijanje potpuno neprecizno. Iako dodirni zaslon uključuje niz zadanih vrijednosti u stupnjevima grijanje se pokreće isključivo uz krajnji izbor naziva Hi. Općenito je primjetan izostanak prikaza prometnih znakova i sustava podrške u vožnji jer ovaj novi Kinez na tržištu zbog još uvijek skromnih prodajnih brojki ne podliježe europskoj direktivi GSR2. Unatoč tome serijski sustav kamera nadilazi obveznu asistenciju kod vožnje unatrag jer pokriva područje oko vozila pod kutom 360 stupnjeva. Također je uključena mogućnost odabira pojedinačnog prikaza s bilo koje strane vozila, a uvijek je prisutna cjelovita slika iz ptičje perspektive.

Zaslon ispred vozača ne odvlači pažnju jer uglavnom sadrži najosnovnije informacije, a prilično je specifičan naglašeni prikaz tlaka u gumama

ON-OFF UPRAVLJANJE

Takvi dodaci izvrsno nadopunjuju koncept idealnog dostavnog vozila u uskim urbanim područjima, a jednako vrijedi za ekološki električni pogon koji pruža krajnje jednostavno upravljanje. EC 75 je spreman za pokret odmah nakon daljinskog otključavanja bez ikakve radnje preko prekidača start kakav uopće ne postoji. Nakon toga je uz uobičajeni sigurnosni pritisak pedale kočnice dovoljno odabrati smjer kretanja preko desne ručice pored upravljača koja omogućuje nesmetano kretanje kroz kabinu i brze izmjene smjera kretanja vozila naprijed-natrag. Izostavljen je izbor različitih modova rada pogona dok jedini zadani način uključuje elemente onoga što se uobičajeno naziva One Pedal Drive. Kod svakog oduzimanja pedale „gasa“ se aktivira djelomično usporavanje s popratnom rekuperacijom pogonske energije koje se postepeno pojačava. Anticipiranim načinom vožnje je moguće obnoviti do 20 posto pogonske energije uz istovremenu uštedu obloga disk-kočnica. U gradskim gužvama je osobito ugodno automatsko uključivanje funkcije hold snažnijim pritiskom pedale kočnice koja je jednako efikasna prilikom kretanja na uzbrdici. Završetak vožnje je jednak obrnutom obliku njezina početka. Kod izlaska iz vozila je dovoljno daljinsko zaključavanje koje zaustavlja aktivnost pogona i svih ostalih funkcija. Prilikom dostava ili same vožnje nije potrebno ništa više od prisutnosti ključa u džepu vozača što istovremeno umanjuje mogućnost otuđenja vozila.

Desni dodirni zaslon pored brojnih multimedijskih funkcija uključuje detaljan prikaz okoline vozila pod kutom od 360 stupnjeva

URAVNOTEŽENI ELEKTRIČNI POGON

Solidne vozne osobine započinju električnim servo upravljačem koji pruža uspješan kompromis preciznog upravljanja i lakoće okretanja prilikom sporog manevriranja. Kod neopterećenog vozila udobnost narušava tvrd ovjes što je očigledno posljedica visoke nosivosti dok elektronska kontrola trakcije uspješno kroti obilje momenta koji se isporučuje na prednje kotače. Deklarirana snaga 70 kW (95 KS) i okretni moment 230 Nm uglavnom zaostaju za konkurencijom što se kod električnog pogona gotovo ne osjeća. EC 75 potpuno suvereno prati ritam svakodnevnog prometa uz jedva primjetne oscilacije kod različitih opterećenja. Odmjerene performanse permanentnog magnetskog elektromotora rezultiraju deklariranom prosječnom potrošnjom energije 23,6 kWh/100 km što uz kapacitet LFP-baterija (litij-fosfat-željezo) 50,38 kWh odgovara dometu 240-270 km.

Maleni vanjski retrovizori bez širokokutnih dodataka i mogućnosti ugađanja iz unutrašnjosti obuhvaćaju preuski kut pogleda prema bliskoj okolini vozila. Srećom tu je sustav kamera od 360 stupnjeva u seriji
Tipke na upravljaču korektno upravljaju uobičajenim funkcijama među kojima nedostaje tempomat

Na našem testu su se uglavnom potvrdile takve vrijednosti dok se ne koristi grijanje ili se ne vozi visokim brzinama. Ovo se odlično uklapa u općeniti urbani karakter vozila zbog čega se gotovo ne primjećuje izostanak tempomata. U lokalnim uvjetima se čak i uz grijanje unutrašnjosti može računati na domet od barem 200 km. EC 75 je tokom čitavog radnog dana sposoban i za više od toga zahvaljujući uvjerljivim mogućnostima nadopune baterija. Prema tvorničkim deklaracijama brzo DC punjenje u preporučljivom rasponu 20-80 % traje oko 45 minuta dok najsporije AC punjenje zahtijeva oko sedam sati. Spremni smo povjerovati takvim podacima nakon što smo iskušali punjenje preko obične kućne utičnice pomoću serijskog priloženog kabla. Ovim sizifovskim načinom se napunjenost baterija kroz šest sati podigla s 19 na 48 posto, a nakon nepunih deset sati je dostigla 70 posto. Čini se kako ovaj Kinez kod prosječnih dnevnih potreba može biti prilično upotrebljiv bez skupih nadopuna na javnim punjačima ili ulaganja u vlastiti wall-box. Ako se još pridoda jeftinija noćna tarifa ovo ekološko vozilo dugoročno može isplatiti početno ulaganje na prilično uvjerljiv način.

Štedljiva i dugotrajna LED-tehnologija je prisutna kod prednjih dnevnih svjetala i osvjetljenja putničke kabine. U ostatku vozila uključujući slabašno osvjetljenje teretnog prostora se koriste klasične žarulje
Kvalitetno izvedena sjedala nakon preklapanja pružaju solidan prostor za odlaganje, ali su predviđena za samo dva putnika
Preuski štitnici od sunca ne pokrivaju dobru trećinu vjetrobrana