
Farizon e-dostavnjaci od sada dostupni i u Hrvatskoj
Na početku nudit će se "budget" model Farizon V6E od 27.990 eura + PDV te "premium" SV od 42.790 eura + PDV. Osim cijene, prodajni aduti su bogata oprema i dugogodišnje jamstvo. Tako Farizon V6E na bateriju nudi čak 300.000 km i do 8 godina jamstva

Kineski Geely Auto jedan je od najvećih globalnih proizvođača automobila, a samo prošle godine je proizveo oko 3,3 milijuna primjeraka. U portfolio ove tvrtke spadaju imena kao što su Geely, Volvo, Lynk & Co, Polestar, Proton, Lotus, Zeekr i Smart, a ima primjerice i 17% udjela u Aston Martinu. Što se tiče gospodarskih vozila, Geelyjeva marka Farizon je najveći svjetski proizvođač električnih gospodarskih vozila s više od 300.000 e-LCV prodanih od 2023. Njihova ponuda između ostalog uključuje teške i lake kamione odnosno autobuse, a pored baterijsko-električnih nude i model s pogonom na metanol-vodik. Domaći zastupnik Farizona, tvrtka Wallis Auto, koja između ostalih zastupa i Opel, Jaguar, Land Rover i MG, odlučila se međutim za inicijalno uvođenje lakih dostavnih modela s pogonom na struju, i to modele V6E i SV, a distribucija i servis će najprije ići preko tvrtke Baotić iz Zagreba.


Farizon V6E
Prvi model u ponudi, Farizon V6E je takozvani “budget” model koji se bazira na već neko vrijeme dostupnoj platformi. Zanimljivo je međutim da 4,85 metara dug furgon stiže u luksuznoj varijanti, odnosno domaći je zastupnik odlučio iskoristiti sve opcije koje nui tvornica. Zbog toga početna oprema uključuje automatsku klimu, 10,1″ središnju multimediju, stražnju kameru, kožni, grijani upravljač, električno podesive retrovizore, ali i aluminijske podloge na podu utovarnog prostora.

Volumen utovarnog prostora kreće se od 5,7 do 5,9 m3 dok je nosivost 1150 kg. PSM e-motor pogoni stražnje kotače do maksimalnih 110 km/h, a LPF baterija (CATL) kapaciteta 42 kWh osigurava doseg (WLTP) od 195 km odnosno 265 km u gradu. Farizon pri tom nudi iznimnu garanciju na bateriju u trajanju od 300.000 km ili 6 godina, uz opciju produženja (500 eura) za dodatne dvije sa zadržavanjem kilometraže. Generalno jamstvo pak iznosi 100.000 km ili tri godine, a ono na električni sustav (onboard punjač, kontrolna jedinica…) je 200.000 km ili pet godina. Cijena Farizona V6E kreće od 27.990 eura + PDV.


Farizon SV
SV, što je skraćenica od Super Van, je kudikamo moderniji model predstavljen prošle godine te posljedično spada u “premium” ponudu. Dostupan je u šest kombinacija sa po tri dužine karoserije (499/549/599,5 cm) i tri visine (198/218/250 cm) uz tri međuosovinska razmaka (310/360/385 cm). Utovarni se volumeni tako kreću od 6,9 (L1H1) do 13,0 m3 (L3H3) uz sve međuvarijante (7,9/8,25/9,39/11,22 m3). Za razliku od V6E, pogon je na prednje kotače (170 ili 200 kW), a u ponudi je širok izbor baterija. Od početnih robusnih LPF, kapaciteta 49 i 66 kWh (VREMT), do visoko učinkovitih NCM (CATL) kapaciteta 67, 83 i 106 kWh. Ovisno o kombinaciji potonjih i karoserijske izvedbe predviđeni WLTP doseg kreće se od 200 do 359 km. Jamstvo na baterije je 200.000 km ili 8 godina dok je ono generalno također 200.000 km, ali do pet godina.

Cijena modela SV kreće od 39.999 eura + PDV za model s početnom baterijom (49 kWh) koja se zanimljivo jedina veže uz najsnažniji e-motor snage 200 kW. Sve ostale varijante imaju 170 kW e-motor, a recimo da kombinacija (sve L1H1) s 67 kWh baterijom kreće od 42.790 + PDV, 83 kWh 45.990 + PDV. Najveća baterija od 106 kWh rezervirana je isključivo za najveći SV (L3H3) koji košta 56.800 eura + PDV. Standardna je oprema tradicionalno bogata s automatskom klimom, 12,1″ multimedijalnim zaslonom i punom povezivošću (Apple CarPlay i Android Auto), stražnjim parking senzorima i sustavom kamera od 360 stupnjeva, kožnim, ventiliranim sjedalima i do polovice obloženim zidovima tovarnog prostora. Za 600 eura + PDV moguće je naručiti V2L sustav za pokretanje električnih uređaja (3,3 kW, 220V), 55-150 + PDV plastičnu ili alu podnicu, a za 270 eura + PDV otvaranje stražnjih vrata do 270 stupnjeva.

Suvozačka su kao i na V6E u seriji no nije moguće naručiti i ona s vozačke strane iz razloga što Farizon SV nema B-nosač. Potonje je korisno na određenim tržištima zbog lakšeg utovara kada nema zaštitne pregrade između kabine i utovarnog prostora no to nije zakonski dozvoljeno u Hrvatskoj. Iako po pitanju korisnog violumena možda nije na razini konkurencije, Farizon SV se svakako ističe nosivošću koja je u rasponu od 1075 do 1480 kg (ovisno o varijanti) iznad konkurencije. Jednako tako, vrlo aerodinamične linije karoserije (Cd 0,29) trebale bi dodatno pridonositi niskoj potrošnji struje.
