Konačno pravi kamion

Nakon 16 godina suradnje između MAN-a i VW-a, tvrtka iz Minhena je 1993. konačno predstavila novi kamion u lakom segmentu – MAN L2000. Kabina preuzeta od Steyera napravila je kvantni skok u odnosu na vremešnog G 90 ne samo vizualno

Konačno distribucijski model koji izgleda kao pošteni kamion, a ne kao VW Bus poput mnogih njegovih suvremenika, pomislili su mnogi kada je novi L 2000 premijerno predstavljen publici. Nakon 1977. kooperacija između MAN-a i francuskog Saviema koji je bio zadužen za isporuku kabina je završila, a bavarska je tvrtka za gradnju svoje lake serije kamiona pronašla u Volkswagenu. Od 1979. zajednički će nastajati model G 90 kao najprepoznatljiviji simbol ove suradnje. Klinasta kabina koja je porijeklo vukla od VW LT-a je u međuvremenu samo jedanput blago redizajnirana početkom 90-ih godina prošlog stoljeća te je jasno pokazivala znakove starenja. Godine 1993. prekinuta je suradnja s Volkswagenom čija je brazilska kamionska divizija nastavila proizvoditi G 90 u modificiranoj varijanti čime je otvoren put prema novoj suradnji odnosno novom kamionu koji će MAN proizvoditi u Salzgitteru. Tijekom suradnje s Volkswagenom u razdoblju od 1977. do 1993. proizvedeno je oko 72.000 jedinica.

Styer kabina je bila prostrana, s puno pretinaca i dobrom vidljivošću. Uz nadoplatu je stizalo i Grammerovo zračno ovješeno vozačko sjedalo

Nakon VW-a stiže Steyr

Za konstrukciju novog kamiona MAN je ponovo počeo tražiti novog partnera no ovaj puta je ostao unutar grupacije – tradicionalne austrijske marke Steyer koja je preuzeta 1989. Steyr je mogao ponuditi kabinu moderna izgleda s glatkim, prema nazad zaobljenim prednjim dijelom koju je imao u svom programu još od 1986. za lagani model s pogonom na sve kotače Steyr 12M18, građenog inače za potrebe vojske. Zanimljivo je kako će taj model svoju veliku popularnost da danas zadržati kako kamper izvedba. Kako bilo, MAN je izabrao upravo tu kabinu za svoj novi L 2000 te ju je dodatno preradio prema istraživanjima zahtjeva vozača i vlasnika. MAN inženjeri željeli su da vozač kod svih radnih zadataka ima sve komande na dohvat ruke. Ponuda prostora je bila vrlo dobra, preglednost kroz prozore također. Sprijeda snižen tunel motora omogućavao je relativno komfornu komunikaciju do suvozačkih vrata odnosno naslona dvostrukog sjedala koji se mogao preklopiti u funkciji radnog stola za pisanje ili praktične podloge prilikom odmora. Opcionalno je u ponudi bilo i jednostruko suvozačko sjedalo. Pored toga, oduševljavala je i ponuda spremišnih mjesta. Pretinci u vratima nudili su dovoljno mjesta i za najveće boce s pićem, ispod vjetrobrana su bila daljnja odlagališta dok je na stražnjem zidu bilo mjesta za odlaganje dokumenata ili čak manje torbe. Istovremeno, veliki instrumenti na svijetloj podlozi dolazili su od velikih MAN teškaša. Prekidači za električnu kontrolu prozora bili su ponešto skučeni na uskom prostoru oslonca za lakat na vratima.

Dopadljiva kombinacija instrumenata dolazila je izravno s MAN-ovih polica po uzoru na veći model

Šest cilindara za vuču prikolice

Iskustvo u vožnji variralo bi zavisno od odabrane opreme. Ručica mjenjača i parkirne kočnice pozicionirane su na središnjoj konzoli iznad tunela motora odmah jedna iza druge, a sam ručica dobro leži u ruci. Ipak, 5-stupanjski mjenjač nije posve oduševljavao te su testna izvješća polunatovarenog MAN-a 8.153 naglašavala da promjene stupnjeva pri 2000 o/min rezultiraju dubokim padom okretaja na njih 700-800. Također, skok između trećeg i četvrtog stupnja je prevelik. Puno oportuniji izbor, posebno s puno natovarenim 8.153 je stoga bio ZF-ov šest stupanjski mjenjač. Čak i na račun nešto više potrebnih okretaja, razina buke u kabini bi ostajala dovoljno nisko da ne smeta.

Glatka i prema nazad blago zaobljena kabina L2000 porijeklo je vukla od Styera, a u MAN-u su je dodatno modificirali

Na početku se L 2000 nudio tri dizelska motora na izbor. Klasični atmosferski četiri cilindraš zapremine 4,6 litre nudio je 102 KS, četverocilindarski turbodizel (Wastegate) iz istog je obujma izvlačio 155 KS dok je šestcilindraš s 6,9 litara obujma nudio 220 KS. Upravo je potonji poput D 0826 FLF 03 bio preporuka za zadaće koje su uključivale vuču prikolica. Sve je to bilo izvedivo i s niskosumpornim gorivom koje se primjenjivalo od 1996. za zadovoljavanje Euro II emisijskog standarda. U obzir su također uzimane i želje nadograditelja prilikom dizajniranja L 2000. Od kipera i međunarodnog prijevoza do komunalnih vozila i vatrogasaca, mislilo se na sva područja primjene. Štoviše, sve nadogradnje od prethodnika G 90 odgovarale su i za novi L 2000 što je posebno razveselilo sve one sa specijalnim, a time i skupim nadogradnjama. Od 1994. MAN je u svoju ponudu uvrstio i brojen druge varijante, među njima i izvedbu ukupne dopuštene mase do 15 tona te onu s pogonom na sve kotače.

MAN je prema želji nudio i modele sa zračnim ovjesom koje je bilo moguće podešavati i daljinski putem kabela
Voluminozna pojava. MAN L2000 nudio se s nadogradnjama ukupne dužine do 7,10 metara

akođer L 2000 će se naći u ponudi i s 30 centimetara produženom kabinom, baš kako i dolikuje pravom kamionu. Od 2000. stižu blago redizajnirane varijante imena LE 2000 gdje je slovo E označavalo “Evolution”. Ponuda kamiona je uključivala različite konfiguracije osovina 4×2, 4×4, i 6×2 ukupne mase od 7,5 do 18,0 tona. Ovi su modeli i dalje bili namijenjeni za urbani i lokalni transport, ali i brojne komunalne poslove. LE serija se nudila s dizel motorima D0834 i D0836 snage od 150 do 280 KS, 5-9 stupanjskim ručnim ZF mjenjačem ili po želji 5-stupanjskim automatikom, hipoidnim pogonom, paraboličnim lisnatim oprugama ili i s zračnim ovjesom dok je ABS bio dio standardne opreme. Kupci su također mogli birati između pet tipva kabina uključujući dvostruku s pet sjedećih mjesta ili spavaću TopSleeper kabinu. U posljednjim fazama proizvodnje pojavili su se i modeli FE 2000 i ME 2000. S pojavom TG-generacije u drugom mileniju završit će faza L 2000, službeno 2006. s predstavljanjem modela TGL koji istr godine i osvaja titulu Truck of the Year.

Za sve prilike. Platforma modela L2000 bila je pogodna za nadogradnje različitih vrsta, od građevinaca s kranovima do auto platformi
Sportski tip. MAN L2000 je poslužio i kao platforma za utrke koje su bile popularne u to doba
Svoju veliku svestranost MAN L2000 pokazao je i u izvedbama gdje je bio omiljena podloga za kamper varijante